NFP-Methode

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 22 jul 2008 13:32

petra85 schreef:en wat als je beslist geen kinderen mag krijgen?
slik namelijk a.d. moet ik eerst vanaf zijn.
wij vinden het erg moeilijk, maar hebben toch voor de pil gekozen.
omdat ik nfp niet zag/ziet zitten

Ik heb ook gezegd in een eerdere posting dat dit geldt voor stellen die beiden lichamelijk en geestelijk gezond zijn. In jouw situatie is dat heel wat anders.
Afbeelding

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 22 jul 2008 13:36

AikonGirl schreef:@ Daphne,
Wat heeft God niet zo bedoeld?
Je mag het kinderen krijgen niet voorkomen bedoel je?
Dan ben je het toch niet eens met TK? Maar je zegt van wel.

Ho, wacht even! Ik denk dat God het niet zo heeft bedoeld, dat je het krijgen van kinderen in 'gezonde situaties' probeert te voorkomen. Dat is wat anders dan je mag het niet voorkomen.
Of mijn interpretatie van de Bijbel hierin juist is, weet ik ook niet, dus vandaar dat ik duidelijk was in mijn gevoel.
Afbeelding

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 22 jul 2008 14:53

Ik ben dan wel benieuwd naar je uitwerking...
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 22 jul 2008 15:54

Daphne schreef:Ja, dat is het zeker. 8)

Hmm, ik dacht dat ik aardig subtiel was geweest, maar jij hebt ook alles door... :mrgreen:

ik zag het gisteren ook al maar dacht zeg maar niks :D

*|Scatie
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor *|Scatie » 22 jul 2008 16:25

liefie schreef:

Hmm, ik dacht dat ik aardig subtiel was geweest, maar jij hebt ook alles door... :mrgreen:

petra85
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor petra85 » 22 jul 2008 16:34

k bedoelde niet tegen jou hoor Daphne :)

em_ma
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor em_ma » 22 jul 2008 16:41

*|Scatie schreef:
liefie schreef:

Het woord temperaturen zei mij al genoeg :wink:
Psalm 27 : 11a
HEERE, leer mij Uw weg

NdW
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor NdW » 22 jul 2008 17:51

Ik heb bij Deleana de NFP-cursus gevolgd & wij zijn heel tevreden en blij met deze vorm van gezinsplanning.

Je krijgt geen hormoon'rommel' binnen, je leert je lichaam goed kennen en ook om samen met tijdelijke onthouding om te gaan, er zijn nog meer mooie dingen dan alleen seks... En ondanks ik heel vruchtbaar blijk te zijn is het nog nooit misgegaan, tis echt heel betrouwbaar!
En ook nog handig voor als je juist een kinderwens hebt... want je kunt precies zien op welk moment jij het vruchtbaarst bent.

Bij ons is 75% vergoed door onze zorgverzekering.

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 22 jul 2008 18:54

De betrouwbaarheid is afhankelijk van jezelf... van hoe consequent jij omgaat met 'de regels'. Voor mij zou 't niks zijn, met mijn drukke en soms nogal onregelmatige schema.
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

NdW
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor NdW » 22 jul 2008 19:07

Dat is zo... maar de pil neem je toch ook consequent in??? Dat moet je ook doen met NFP-methode.

Het is idd makkelijker met een regelmatige cyclus en met duidelijke temperaturen. Ik hoef het nu (na 1 jaar NFP) alleen nog maar rond vruchtbare dagen te doen... dus 3/4 van de maand doe ik er niets meer aan.

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 22 jul 2008 20:15

Ik blijf het raar vinden dat alleen gezondheid als reden geldt om geen kinderen te willen. Je eigen wensen maken dus niets uit? Ik ben blij dat mijn ouders mij gekregen hebben omdat ze dat graag wilden en niet omdat het moest, maar goed, hier hebben we het al eerder over gehad.

Ik vraag me dan wel af wat je onder 'gezond' verstaat. Ik vind mijzelf niet 100% gezond, maar als ik een grote kinderwens zou hebben dan zou ik me daardoor niet laten tegenhouden. Mijn moeder is ook niet helemaal gezond, maar heeft me toch prima opgevoed.

Of is dit allemaal off topic...
Laatst gewijzigd door Lalage op 22 jul 2008 22:00, 1 keer totaal gewijzigd.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 22 jul 2008 21:11

k ben het met je eens lalage. Heel mooi verwoord.

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 22 jul 2008 21:55

Ik zat vandaag te denken. Veel mensen gebruiken voorbehoedsmiddelen enz maar eigenlijk slaat het nergens op want je krijgt een kindje op Gods tijd(of je blijft kinderloos hoe moeilijk dat vaak ook is). Of je dan de pil slikt condoom gebruikt of alleen maar gemeenschap hebt op onvruchtbare dagen maakt volgens mij echt niet uit. Of zie ik dit nu helemaal verkeerd?

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 22 jul 2008 22:38

Dat vind ik wel heel kort door de bocht.

Het is wel is gebeurd dat een arts heeft gezegd dat de vrouw niet meer zwanger mag worden. Dat zou ze niet overleven. Ze word toch zwanger, overlijd en laat haar man met 8 kinderen achter. Is dat Gods wil?

Wij moeten zelf keuzes maken. Daar moeten wij ook consequenties van dragen.
God kan ondanks onze voorzorgsmaatregelen toch iets laten gebeuren of juist andersom, dat wij het willen maar Hij niet. Dat sluit niet dat dat wij daarom onze eigeen verantwoording uit de weg moeten gaan.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 23 jul 2008 08:39

liefie schreef:Ik zat vandaag te denken. Veel mensen gebruiken voorbehoedsmiddelen enz maar eigenlijk slaat het nergens op want je krijgt een kindje op Gods tijd(of je blijft kinderloos hoe moeilijk dat vaak ook is). Of je dan de pil slikt condoom gebruikt of alleen maar gemeenschap hebt op onvruchtbare dagen maakt volgens mij echt niet uit. Of zie ik dit nu helemaal verkeerd?

En als je in de auto geen gordels draagt en je komt er half gehandicapt uit na een ongeluk is dat ook Gods wil?
Op een schone manier eten klaarmaken, waarom zou je? Als God wil dat je er ziek van wordt, dan word je het toch wel?
Waarom zou je wat spaargeld achter de hand houden? Als je op dat moment geld nodig hebt, zorgt God daar wel voor toch...
pobody's nerfect

Terug naar “Archief”