De Pil

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 21 jul 2008 21:30

zit jij ook zo te twijfelen?

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 21 jul 2008 22:54

Een goede huisarts geeft je uitleg over de verschillende methodes. Als je kiest voor de pil, dan begin je volgens mij meestal met microgynon 30. In het begin kan je last hebben van bijwerkingen en daarom is het handig om een paar maanden tevoren te beginnen. Ik had bijvoorbeeld last van ochtendmisselijkheid :roll: en dat was volgens mij toen ik overstapte van nuvaring naar pil. Nuvaring is echt ideaal, mits het ding blijft zitten. Je krijgt er minder hormonen mee binnen dan met de pil, omdat het gelijkmatiger gedoseerd wordt. Je kunt ook 'doorringen' en zo die ongesteldheid lekker een keertje overslaan (of vaker...)

Lenny
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Lenny » 22 jul 2008 07:24

Ik zou toch ff een paar maanden van tevoren beginnen, Evelien, Je weet nl. nooit hoe je er op reageert. Ik had de eerste maand dat ik de micro 20 slikte last van doorbraakbloedingen (spotting) heel vervelend. Maar nu de tweede maand nergens last van, dus ik denk dat tie toch niet te licht is. Bij de Diane (die ik eerst had) had ik nogal wat bijwerkingen, zoals idd misselijkheid etc. En dat is natuurlijk niet fijn op je trouwdag!

Daatje123

Berichtdoor Daatje123 » 22 jul 2008 08:14

Ik heb er last van dat de eerste pil na me stopweek echt slecht valt soms. Vorige week met de eerste werd ik duizelig, misselijk en echt super beroerd wakker. Na 20 min. was het over, gelukkig. Herkennen jullie dit?

Verder slik ik hem nu een paar maanden en ergens last van. Geen enkele bijwerking verder, dus als het hier bij blijft vind ik het ook prima :D

Lenny
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Lenny » 22 jul 2008 08:40

nee dat herken ik niet echt Daatje! misschien had het niet echt met de pil te maken? Ik heb verder eigenlijk ook geen enkele bijwerking! neem em elke avond met tandenpoetsen en ik vergeet et eigenlijk nooit.

88alries88
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor 88alries88 » 22 jul 2008 08:56

Lenny, ik zag jouw vraag over je vriendin in het topic van NFP. Daar wil ik even op reageren. Ik denk dat de pil heus niet de oorzaak hoeft te wezen dat je vriendin nog niet zwanger is hoor. Bij de 1 duurt het nou eenmaal wat langer als bij de ander om zwanger te raken. En volgens mij moet je lichaam er ook gewoon weer aan wennen dat het geen hormonen binnenkrijgt, waardoor het ook langer kan duur. Dit is natuurlijk ook per persoon verschillend.
As long as You loved me, there's no mountain I can't climb!

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 22 jul 2008 09:04

Lenny....als antwoord op je vraag in het NFP topic

Ik heb meerdere anticonceptiepillen gebruikt, ben begonnen met mercilon en microgilon. Vervolgens marvelon gebruikt. Daarna de diana pil en als laatste marvelon weer. Na het stoppen van de pil was bij mij mn mensturatie zo weer op gang. Dit kan inderdaad soms wel even duren, maar onvruchtbaarheid door pilgebruik is niet mogelijk. Als jouw vriendin gewoon menstrueert betekent het dat haar cyclus op gang is gekomen.

Daatje123

Berichtdoor Daatje123 » 22 jul 2008 09:32

Lenny schreef:nee dat herken ik niet echt Daatje! misschien had het niet echt met de pil te maken? Ik heb verder eigenlijk ook geen enkele bijwerking! neem em elke avond met tandenpoetsen en ik vergeet et eigenlijk nooit.

Dat dacht ik eerst ook, maar het is nu al 3x voorgekomen dat ik zo beroerd was als ik 's avonds de eerste pil van een nieuwe strip had ingenomen. Net of mijn lichaam weer moet wennen ofzo. Heb niet echt het gevoel om hiermee naar de dokter te gaan. Het is maar 1x in de maand max. 20 min en daarna trekt het weer weg. Verder hebi k nergens last van, geen enkele bijwerking. Nou, dan heb ik liever dit dan dat ik bijv. dik wordt of depri

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 22 jul 2008 10:09

Daatje, als je wilt kan je doorslikken. Ik houd nu zo min mogelijk stopweken, omdat ik dan altijd migraine heb.

Daatje123

Berichtdoor Daatje123 » 22 jul 2008 10:42

Heb ik ook al eens aan gedacht ja. Maar wordt het dan niet erger als je wel een stopweek hebt? Hoelang doorslikken is goed?

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 22 jul 2008 20:15

Evelien schreef:zit jij ook zo te twijfelen?

Jep..ik houd niet van die hormonenzooi, maar anderzijds baal ik van puistjes. Niet extreem, maar toch. De laatste tijd valt het overigens iets mee, het is erger geweest.

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 22 jul 2008 20:17

Volgens mij niet, ik heb wel vaker twee strippen doorgeslikt en merkte geen verschil.

linde
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor linde » 23 jul 2008 10:04

Doorslikken kan altijd heb ik begrepen (als je een 1 fase pil hebt) het schijnt meer het 'psychische" stukje te zijn dat een vrouw het raar vindt om helemaal niet ongesteld te zijn. Het is ook geen menstruatie maar een ontrekkingsbloeding. Voor je gezondheid schijnt het niet uit te maken of je wel of niet doorslikt. Wel geven ze dan het advies dat als je tijdens het slikken een doorbraakbloeding krijgt om dan even een stopweek in te lassen...
PaSaP Hoogh!!

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 23 jul 2008 10:19

De doorbraakbloedingen waren voor mij een reden om de pil zo min mogelijk door te slikken. Die kreeg ik namelijk meestal met het doorslikken.Verder merkte ik de eerste week van het doorslikken dat mn lichaam toch op de pilcyclus was ingesteld.

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 23 jul 2008 10:39

ajl schreef:Verder merkte ik de eerste week van het doorslikken dat mn lichaam toch op de pilcyclus was ingesteld.
Hoe merkte je dat dan?
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Terug naar “Archief”