Leraar neergeschoten op school in Den Haag

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

rosekapje
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 14 jan 2004 15:04

Ik zou zeggen, denk jij eens na....

Je weet toch niet wat de ouders gezegd hebben? misschien is diegenenwe zo opgevoed met te zeggen je mag geen ruzie maken, alhoewel ik dat wel een beetje slappe houding vind (hebben jouw ouders nooit ruzie/meningsverschil en jijzelf??)
Het ligt echt niet aan de ouders/opvoeding als je rare dingen gaat doen (tenminste die kun je het lang niet latijd in de schoenen schuiven)

Ik ken een gezin, 6 kinderen 4 meiden 2 jongens, de meiden en 1 jongen voldoen keurig aan het 'verwachtingspatroon' de andere jongen niet, heeft een strafblad en al een paar keer vastgezeten, is dat de schuld van de ouders, nee ik geloof het, ze hebben de jongen opgevoed met dat stelen niet hoort (ze zijn nog kerkelijk ook nog, dus daar heeft ie van het begin af aan ook gehoord dat je niet mag stelen), ik wil duidelijk maken dat het echt niet altijd aan de opvoeding ligt, dat is niet eerlijk tegenover ouders waarvan kinderen zulke dingen doen. Toch?? Zij hebben hun best gedaan...
Wees sterk en moedig. Sidder niet en wordt niet verschrikt. want de Here, uw God, is met u, overal waar u gaat (Jozua 1:9)

ezri
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor ezri » 14 jan 2004 15:07

zie www.condoleance.nl

blijkbaar raakt het Nederland (gelukkig!) nog wel.
We bidden om zilver, maar God geeft goud.

ahuibers
Majoor
Majoor

Berichtdoor ahuibers » 14 jan 2004 15:23

Ik weet dat er zulke gevallen zijn.
Vaak zie je dan ook dat er omgang is met verkeerde vrienden.

Je kunt ook niet alles in de hand hebben, daarom schreef ik ook: Ik Denk dat mischien aan de opvoeding lag.

rosekapje
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 14 jan 2004 15:29

ahuibers schreef:ik denk dat de opvoeding hier iets mee te maken heeft.

Nee, dit schreef je :mrgreen:

Maar hoe je het nu stelt komt het op mij al heel anders over.... :)
Wees sterk en moedig. Sidder niet en wordt niet verschrikt. want de Here, uw God, is met u, overal waar u gaat (Jozua 1:9)

ahuibers
Majoor
Majoor

Berichtdoor ahuibers » 14 jan 2004 15:39

Ik geef dus de ouders niet de schuld maar er heeft toch al heel veel mis gezeten. je gaat toch nit iemand doodschietten? Dat gun je je ergste vijand nog niet volgens mij.

Floefloe
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Floefloe » 14 jan 2004 17:08

Misschien heeft Balkenende toch wel gelijk met zijn 'gezeur' over normen en waarde ... Dit was het eerste dodelijke schietincident in de Nederlandse onderwijsgeschiedenis ... Ter vergelijking: in Amerika zijn het afgelopen schooljaar 19 mensen omgekomen door dodelijk geweld. Dit schooljaar ligt het aantal al op 29 ... Stevent Nederland ook op dit soort cijfers af? T valt niet te hopen. Opvallend vindt ik overigens dat ook op refo-scholen gevaarlijke incidenten toenemen. Zo is er laatst op mijn oude school brand gesticht, waarschijnlijk door leerlingen ... Dat gebouw is zeer brandonveilig. Je moet niet denken aan hoeveel slachtoffers er hadden kunnen vallen ...
I was there Gandalf, I was there the day the strength of man failed

ahuibers
Majoor
Majoor

Berichtdoor ahuibers » 14 jan 2004 17:13

In de meeste delen van America is het voeren van een wapen niet eens verboden. Er zijn afgelegen stukken waar het uren zou duren voor er politie zou zijn.

dat is een groot verschil met nederland.

ik vraag me af hoe die mensen aan vuurwapens komen, die zijn illegaal volgens mij gigantisch duur.

maar wapencontroles leveren ook niet veel op.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 14 jan 2004 17:23

caprice schreef:Dat gebeurt er nu met een mens als hij van God afdwaalt, en wij zijn er allemaal toe in staat.

wat een krommige gedachte...... :?

vlieger
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor vlieger » 14 jan 2004 17:38

triest.....

Code: Selecteer alles

<?php echo "Hello World!"; ?>

caprice

Berichtdoor caprice » 14 jan 2004 17:55

Evelien schreef:
caprice schreef:Dat gebeurt er nu met een mens als hij van God afdwaalt, en wij zijn er allemaal toe in staat.

wat een krommige gedachte...... :?

Waarom?

cire
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor cire » 14 jan 2004 20:22

Zeker weten? Ik denk niet dat ik daartoe in staat ben.

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 14 jan 2004 20:47

ahuibers schreef:In de meeste delen van America is het voeren van een wapen niet eens verboden. Er zijn afgelegen stukken waar het uren zou duren voor er politie zou zijn.

dat is een groot verschil met nederland.

ik vraag me af hoe die mensen aan vuurwapens komen, die zijn illegaal volgens mij gigantisch duur.

maar wapencontroles leveren ook niet veel op.

ok, het is misschien een groot verschil met nederland, maar goed, het gebeurt ook in Nederland!
Nu staat het misschien nog ver van je af, maar je weet nog niet half wat voor 'n gekken er rondlopen... :?

Nooit zo bij stil gestaan, dat zoiets ook in Nederland kan gebeuren! Errug toch?!?!

Night
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Night » 14 jan 2004 21:04

cire schreef:
Zeker weten? Ik denk niet dat ik daartoe in staat ben.

Zomaar een quote uit een van de religie-topics:

"Maar het is nog mooier dat hij wil komen in zwarte moordenaars harten"

Dit is wat Caprice bedoelt..
Onderschrift? Waaronder dan?
En denk je dan dat iemand dat leest, daaronder?!

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 14 jan 2004 23:35

bron nu.nl Volgens R. Kaya, de vriend van de familie die de jongen dinsdagavond naar het politiebureau heeft gebracht, had de school moeten inzien dat M. met problemen kampte. De man stelt dat de school zo het incident had kunnen voorkomen en dat een woordenwisseling tussen Van Wieren en M. zonder twijfel een grote rol heeft gespeeld bij de schietpartij.

zo nou makkelijk hoor... ook nog even de school de schuld in de schoenen schuiven en de jongen maar verdedigen... dat snap ik niet.. die jongen is gewoon hardstikke fout geweest!! hij had het nooit moeten doen... en dan moet je niet ineens alle schuld in de schoenen van de school stoppen..... dat is niet eerlijk!!

Vin

Berichtdoor Vin » 15 jan 2004 03:23

ahuibers schreef:ik vraag me af hoe die mensen aan vuurwapens komen, die zijn illegaal volgens mij gigantisch duur.
Nee, jammergenoeg zijn vuurwapens erg goedkoop, relatief dan. We hebben nog geluk dat het een erg kleine markt is, mede door de lage marge (in vergelijking met b.v. drugs of sigaretten) en de duurzaamheid van het 'product'.

Terug naar “Archief”