Zwanger deel 4

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Tuinfluiter
Majoor
Majoor

Berichtdoor Tuinfluiter » 18 jul 2008 08:53

Dat is heel erg Dippie,
Ze zullen wel heeeel verdrietig zijn.
Was dit de laatste poging?
Zoiets geeft een groot verdriet hoor en je gunt ze het dan, maar ik denk niet dat je er iets aan heb om naar andere mensen te kijken die wel kinderen hebben gekregen maar die ze eigenlijk niet hadden moeten krijgen (sorry dat ik het zo zeg :oops: ), want daar schiet je niks mee op en je weet dan toch nooit de reden waarom een ander wel en iemand die het zo graag wil dat die er geen krijgt.
Tis te hopen voor ze dat er nog een wonder gebeurd!!!!

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 18 jul 2008 09:31

@ Dippie; ik snap helemaal dat je het er moeilijk mee hebt, want het lijkt zo oneerlijk. Maar als je, zoals Tuinfluiter al zei, gaat kijken naar de mensen om je heen waarvan jij denkt dat die geen kinderen hadden mogen krijgen, dan wordt je alleen maar bitter. Geloof me, ik weet ervan....

Merisja
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Merisja » 18 jul 2008 10:03

Wat hoor je toch veel over miskramen, de laatste tijd! Vreselijk lijkt me dat, zeg! Zeker als je toch al bijna niet zwanger kunt worden.

Hier is het zwanger worden zelf geen probleem, maar wel de zwangerschap uitdragen en de bevalling. Soms voel ik me gewoon een soort schuldig dat wij een eventueel volgende zwangerschap voorlopige even 'tegenhouden', omdat ik dat lichamelijk en geestelijk niet echt ga trekken. Anderen willen ze dolgraag en daar lukt het niet. Moeilijk... :cry:

Tuinfluiter
Majoor
Majoor

Berichtdoor Tuinfluiter » 18 jul 2008 10:17

@Merisja,
Ik denk niet dat iemand je dat kwalijk kan nemen, als jullie tijdelijk nog niet open staan voor een nieuwe zwangerschap.
Het is niet alleen het zwanger worden je moet het ook nog bij je dragen en bevallen en dan nog ontzwangeren (en dat laatste is denk ik vaak ook behoorlijk pittig als ik in m'n omgeving kijk).
En het gaat er toch ook niet om dat je zoveel mogelijk kinderen in een bepaald aantal jaren ter wereld heb gebracht.
Nee hoor, als het jullie zo goed lijkt hoef je je echt niet schuldig te voelen!

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 18 jul 2008 10:22

Dippie; wat vreselijk!!!! Heel veel sterkte toegewenst aan je collega.
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Dippie » 18 jul 2008 22:20

Dank jullie wel....

Hoorde vandaag dat ze het nog niet weg gaan halen, maar dat ze het moet verliezen op de natuurlijke weg.... Dat betekent dus gewoon wachten op een hevige bloeding... :( Lijkt me ook erg triest...!!!
Afbeelding

*|Scatie
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor *|Scatie » 19 jul 2008 07:11

Zo wat erg! Verschrikkelijk...

Saskia
Majoor
Majoor

Berichtdoor Saskia » 19 jul 2008 09:16

Raar eigenlijk, waarom halen ze het niet weg? Een van m'n medewerkers had dat afgelopen week ook, zij was drie maanden zwanger en toen bleek op de echo dat het hartje niet meer klopte. Zij mocht toen nog wel een dag naar huis om het een en ander in orde te maken, maar toen moest ze wel naar het ziekenhuis. Zeker als je niet precies weet hoe lang het kindje al overleden is, dan kun je toch niet riskeren dat het al gaat ontbinden en de moeder ook een infectie oploopt?

En daarbij, het lijkt me voor de moeder ook heel moeilijk om te weten dat je nog rondloopt met een al overleden kindje in je... :(

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 19 jul 2008 09:27

een kindje van ongeveer 10 weken laten ze altijd eerst zitten, en dan met medicatie en als het dan nog niet vanzelf begint, krijg je een curritage...

er zijn heel veel mensen die een miskraam krijgen waarbij het kindje ongeveer 10 weken is.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 19 jul 2008 09:41

ziekenhuis adviseert het ook als het de 1e 2 weken nog niet van zelf komt dan pas grijpen ze in.

liefje
Majoor
Majoor

Berichtdoor liefje » 19 jul 2008 12:43

Dit doen ze om het beter te kunnen verwerken, maar ik raad aan smeek om een curretage mij hebben ze drie weken door laten lopen,het was idd al helmaal aan het ontbinden want ik was 10 wkn en het had de grootte van7,5 weken, ik wacht nooit weer zolang :!:

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 19 jul 2008 12:50

het is verschillend per persoon. Vroeger deden ze al gelijk een curretage. Nu willen ze het niet te snel doen. Je hoort ook nog weleens van vrouwen als ze vaker een miskraam hebben gehad dat ze het toch liever via de natuurlijke weg laten doen.

liefje
Majoor
Majoor

Berichtdoor liefje » 19 jul 2008 12:51

Leg uit dan, waarom willen ze het niet te vaak doen?

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 19 jul 2008 12:53

om de natuur z'n werk(ing) te laten doen.

Dat is het zelfde als een bevalling.

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 19 jul 2008 12:54

liefje schreef:Leg uit dan, waarom willen ze het niet te vaak doen?

het lijkt mij toch het beste als moeder natuur zijn eigen gang kan gaan!

Terug naar “Archief”