Werken in de zorg... (2)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 15 jul 2008 18:42

sterkte Daphne, dit zijn de zware momenten in het werk
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 15 jul 2008 22:38

Dank jullie wel allemaal!
Vanavond weer gewerkt, al eerder begonnen en later weg gegaan. Er moest zoveel gebeuren (lijsten opstellen, roosters maken, bewoners vertellen hoe het met de cliënt gaat, alle emoties 'ondergaan' en bewoners troosten, etc).
Pfff, ik had niet verwacht dat het me nog zoveel zou doen; ik had 4 weken geleden eigenlijk al afscheid genomen, omdat ik toen niet verwachtte dat ik haar ooit nog levend terug zou zien. Nu zie je al die emoties bij de bewoners en dan krijg je toch wel een brok in je keel...
Gelukkig kon ik mezelf goed staande houden en er voor de bewoners zijn, maar het is niet makkelijk!
Afbeelding

Saskia
Majoor
Majoor

Berichtdoor Saskia » 16 jul 2008 05:16

Moeilijk Daphne, er ligt zo best een heel zware taak op je schouders! Heel veel sterkte met alles!

christien
Majoor
Majoor

Berichtdoor christien » 16 jul 2008 11:23

Sterkte Daphne, dit zijn echt hele moeilijke dingen. *Hug*

marierose
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor marierose » 16 jul 2008 14:19

Naar zijn die dingen met klanten die overlijden!! Het hoort bij het leven maar het is nooit leuk om zoiets mee te maken...

Een vraagje: wie werkt er met demente mensen en wordt wel eens geknepen of krijgt een tik van een klant? Ik ben gisteren weer eens geknepen door een zo goed als demente klant omdat hij mij verkeerd begreep wat of ik zei... Ik heb het maar zo gelaten want ik weet dat ze het niet "expres" doen.. Maar ik voel het wel. Hoe reageren jullie hierop?

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 16 jul 2008 14:50

gehandicapten kunnen dat ook goed en dan word ik toch echt wel boos op ze.
Waarom zou je niet boos op ze mogen worden? Je persoonlijke grens die je niet hoeft te laten vervagen voor ze. Wat ze doen is niet goed, of ze nu een beperking hebben of niet. Alleen zullen de dementen het snel vergeten zijn dat het niet mag.

Daarbij melden wij elk incident.

Harm-J
Majoor
Majoor

Berichtdoor Harm-J » 16 jul 2008 14:55

marierose schreef: Hoe reageren jullie hierop?

Ik heb wel eens teruggeknepen.:oops: Let wel, dit was wel bij een demente vrouw die nogal nagels had. Gek genoeg heeft zij mij daarna nooit meer geknepen, andere mensen en personeel wel.
Het is ons maar geleend, de vele mooie dingen.
Ons onbetwistbaar eigendom, zijn de herinneringen.

christien
Majoor
Majoor

Berichtdoor christien » 16 jul 2008 19:31

@marierose, Goed laten blijken dat je daar niet van gediend bent, en dit ook gewoon gelijk op het moment dat dit gebeurd je client er op aanspreken. Tuurlijk zal ze het vergeten, maar dit maakt vaak wel indruk.
En vooral rapporteren. Ik heb dit namelijk ook mee gemaakt dat ik door een client bewust werd geknepen (somatiek) en sexuele opmerkingen maakte en schreef dit op in het rapport, waarna later een collega bij me kwam, oh gebeurd dat bij jou ook.
Overleg het ook gewoon in het team hoe anderen er op reageren enz.
Succes.

marierose
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor marierose » 17 jul 2008 10:01

Bedankt voor jullie reactie's. :D Helaas krijg ik vaak de klanten die dementerend zijn misschien omdat ik er al een tijd werk?! En dit is de 2e keer een aantal jaren geleden heb ik een tik gekregen van een demente man. Deze man die me kneep was de hele ochtend voor de rest voor zich uit aan het zeggen ik ben niet kwaad, ik ben niet kwaad dus hij voelde toch wel enigzins dat er iets niet klopte. Maar zulk soort gevallen gebeuren zo onverwachts dat ik dan eigenlijk letterlijk perplex sta van wat er gebeurt en reageer ik ook op dat moment niet. En een tijdje later denk ik waarom zei ik er eigenlijk niets van stom van me maar dan denk ik hij is demeterend maar de volgende keer ga ik zeker iets tegen die klant terug zeggen. Zoals ik lees dat jullie dat ook doen. Gisteren bij de planning tegen mijn collega's en thuiszorgmanager gezegd maar de thuiszorgmanager reageerde eigenlijk niet.... Zo van ach het hoort bij het werk leek het wel. :? Maar mijn collega's reageerden wel van dat ze het naar vonden. Maar ik zet het gewoon naast me neer en onthoud wel wat of jullie mailden! Dus bedankt voor de tips! :idea:

christien
Majoor
Majoor

Berichtdoor christien » 17 jul 2008 10:07

Wel vreemd dat die thuiszorg manager er niks over zei. En idd je kan perplex staan omdat je het niet verwacht, maar nu je het weet ben je er waarschijnlijk meer op berekend. En zeg er dan ook gelijk wat over. Ook al is een client dementerend.

marierose
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor marierose » 17 jul 2008 20:41

christien schreef:Wel vreemd dat die thuiszorg manager er niks over zei. En idd je kan perplex staan omdat je het niet verwacht, maar nu je het weet ben je er waarschijnlijk meer op berekend. En zeg er dan ook gelijk wat over. Ook al is een client dementerend.

Ik ga het de volgende keer toch inderdaad proberen al zal ik weer even stil staan zo van wat gebeurd me nu maar dan ga ik zeker daarna reageren, bedankt voor je reactie!! :)

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 17 jul 2008 21:11

ik heb voor mijn geval de bond geschreven, ik mag in principe uitkijken naar ander werk, als de andere instelling mij graag wil hebben kopen ze mijn leerlingencontract over!

(voor degene die het gemist hebben: ik mag van m'n werkgever niet zwanger worden anders schoppen ze mij van de opleiding af.....)
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 18 jul 2008 18:11

Hoop voor je dat er gauw wat mee gedaan word.

vpk
Majoor
Majoor

Berichtdoor vpk » 18 jul 2008 19:04

@ kwebbel:
dat had ik ff gemist.. :wink:
Ben je mooi klaar mee met zo'n werkgever. Heb je een andere instelling op het oog dan waar je je opleiding af zou willen maken?
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 18 jul 2008 20:27

kwebbel schreef:ik heb voor mijn geval de bond geschreven, ik mag in principe uitkijken naar ander werk, als de andere instelling mij graag wil hebben kopen ze mijn leerlingencontract over!

(voor degene die het gemist hebben: ik mag van m'n werkgever niet zwanger worden anders schoppen ze mij van de opleiding af.....)

En ga je ergens anders solliciteren?

Terug naar “Archief”