kleding enzo

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 17 jul 2008 13:03

Ansje schreef:Hoe ernstig het ook is, dat ligt toch niet aan lange of korte mouwen?
Kan me wel voorstellen dat je niet fel gekleurd gekleed gaat, dat zou ik ook niet doen, maar ik geloof niet dat ik er bij na zou denken of ik nou korte of lange mouwen aan moet doen...
Dat vind ik wel heel ver gezocht... :roll:

Nou dat idee had ik ook, maar ik ben niet zon super kledingfanaat dat ik elke modeshow ofzo afga. Mi als ik gewoon zoals eerder genoemd daar verschijn, zal ik er niet bespottelijk bijlopen of aanstootgevend. Maar voor de zekerheid knal ik deze vraag maar even hier, want stel dat het absoluut niet kan, vis ik ergens nog wel een langemouwengewaad vandaan. En daarbij het is hoogzomer!

Ansje
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Ansje » 17 jul 2008 13:16

pol schreef:
Ansje schreef:Hoe ernstig het ook is, dat ligt toch niet aan lange of korte mouwen?
Kan me wel voorstellen dat je niet fel gekleurd gekleed gaat, dat zou ik ook niet doen, maar ik geloof niet dat ik er bij na zou denken of ik nou korte of lange mouwen aan moet doen...

Nou dat idee had ik ook, maar ik ben niet zon super kledingfanaat dat ik elke modeshow ofzo afga. Mi als ik gewoon zoals eerder genoemd daar verschijn, zal ik er niet bespottelijk bijlopen of aanstootgevend. Maar voor de zekerheid knal ik deze vraag maar even hier, want stel dat het absoluut niet kan, vis ik ergens nog wel een langemouwengewaad vandaan. En daarbij het is hoogzomer!

Tuurlijk loop je er dan niet bespottelijk en aanstootgevend bij! Als dat alleen maar van die mouwen afhangt zijn we een beetje raar bezig denk ik...
Je moet gewoon aantrekken waar jij je prettig bij voelt, want daar gaat het toch om? Het verdriet en de ernst van de situatie zit in je, en je mag je dan best passend kleden, maar je kleding hoeft toch geen 'maat van ernst' te zijn?
Oordeelt niet, opdat gij niet geoordeeld wordt.

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 17 jul 2008 13:23

Ansje schreef:
pol schreef:

Tuurlijk loop je er dan niet bespottelijk en aanstootgevend bij! Als dat alleen maar van die mouwen afhangt zijn we een beetje raar bezig denk ik...
Je moet gewoon aantrekken waar jij je prettig bij voelt, want daar gaat het toch om? Het verdriet en de ernst van de situatie zit in je, en je mag je dan best passend kleden, maar je kleding hoeft toch geen 'maat van ernst' te zijn?

Ja, daar heb je gelijk in, maar ik zat vanmorgen bij mijn moeder op de koffie en die zat dat met een doodernstig gezicht de verkondigen dat het met een begrafenis niet gepast is om met ongedekte armen te gaan??? Ik had ook al zoiets van huhh maar ik wilde er geen herrie over maken, want het is de broer van mijn ma (mijn oom dus) en om in dit geval een heel gezeik over armen enzo te hebben, daar heb ik dus absoluut geen zin in. En daarbij als ik op zondag naar de kerk ga, doe ik dat ook in een bloes met korte mouwen.

Carpento
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Carpento » 17 jul 2008 15:03

Wees slim en doe wat van je verwacht wordt: lange mouwen dus.

En vind het stiekem bespottelijk, maar zo heb je wel de minste kans op onenigheid ;)

Saskia
Majoor
Majoor

Berichtdoor Saskia » 17 jul 2008 15:14

Nou, ik zou zelf ook in korte mouwen willen, maar als het overgrote deel van de mensen van je verwacht dat je lange mouwen aandoet en dat zelf ook doet... Ik zou me dan geloof ik ook aanpassen en wel in lange mouwen gaan.
Het is tenslotte maar een paar uurtjes en als anderen dat nou echt fijner vinden, ik zou dat dan wel doen, maar da's persoonlijk

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 17 jul 2008 16:10

Dat zou ik ook doen ja.
Afbeelding

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 17 jul 2008 16:48

Als het van zo dichtbij is zou ik het denk ik ook wel doen, maar ik zou er absoluut een gesprek over aangaan.
pobody's nerfect

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 17 jul 2008 17:02

Ik bel vanavond even mijn tante, maar ik heb het idee dat het idee alleen van mijn moeder is hoor, die is wat antieker in zulke gevallen.

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 17 jul 2008 17:05

die is wat antieker in zulke gevallen.

:mrgreen:
pobody's nerfect

Saskia
Majoor
Majoor

Berichtdoor Saskia » 17 jul 2008 21:03

Kijk, dan is het wat anders, als je er niemand mee schokt dan kun je doen wat je zelf netjes genoeg vindt staan.

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 17 jul 2008 21:20

Saskia schreef:Kijk, dan is het wat anders, als je er niemand mee schokt dan kun je doen wat je zelf netjes genoeg vindt staan.

Mijn tante en die familie is "gewoon" christelijk. Maar bij ons thuis en nog een oudere tante "zwaar refo", dus dat is een liggingsverschil. Mi kan een bloes met korte mouwen gewoon, maar ik wist eigenlijk niet of het dan wel kan. (beetje krom geformuleerd, maar hopelijk begrijpen jullie wat ik bedoel). Ik ga ook geen hoed opzetten ofzo. Mijn ma natuurlijk wel en die vind het al helemaal niks dat ik dat niet doe, maar nu begint ze ook al over mouwen te piepen :shock:, dus vandaar dat ik even de vraag hier postte. (morgen zal ze nog wel bellen en over panties beginnen :roll:, nou dat zeker niet) Ik zag vanavond nog wel bloesjes met roesjes enzo, maar ja dat staat zeker te frivool!

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 17 jul 2008 21:42

wij hadden zo'n discussie over kleding en dopen. Ook zoiets. Ik ken iemand en zij wil graag liefst zo lang mogelijke rokken, hoedjes, lange mouwen etc. En de preek kan nooit zo zwaar genoeg zijn, duister, verdrietig, verdoemenis etc. Daarmee haal je toch de vreugde weg????

Ik snap jou heel goed pol, de kleding is niet het allerbelangrijkste op een begrafenis. Hoed wel of niet op, is ook niet belangrijk! Dit zijn bijzaken. Het belangrijkste is om er voor de familie te zijn en hun te steunen in hun verdriet.
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Saskia
Majoor
Majoor

Berichtdoor Saskia » 17 jul 2008 21:48

Ik snap het wel hoor Pol en Kwebbel. Natuurlijk gaat het niet alleen om korte of lange mouwen en moet je juist de familie steunen in hun verdriet. Het ging mij er alleen om dat je sommige families beter kunt steunen als je hun 'kledingcode' overneemt bij zoiets als begrafenissen.

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 17 jul 2008 21:48

Mensen die in rouw zijn over een net overleden persoon gaan toch niet letten op de kleding van de mensen die op de begrafenis komen... maar goed, er zijn ook bruiden die het vreselijk vinden als er mensen komen die zich niet op de 'juiste manier' (in haar ogen) hebben uitgedost, dat kan ik ook niet begrijpen. Juist onder christenen zou men toch moeten inzien dat het uiterlijk er niet toe doet!

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 18 jul 2008 05:59

Saskia schreef:Ik snap het wel hoor Pol en Kwebbel. Natuurlijk gaat het niet alleen om korte of lange mouwen en moet je juist de familie steunen in hun verdriet. Het ging mij er alleen om dat je sommige families beter kunt steunen als je hun 'kledingcode' overneemt bij zoiets als begrafenissen.

Heb wel eens een rouwkaart gehad waarop stond: gepaste donkere kleding. Maar het was ook een hele sombere dienst. Geen psalmen, geen orgel. Alleen een preek en gebed.
Maar dit is niet zo bij mijn oom. Want ik heb gisteren nog even mijn tante gebeld, heb het met haar niet over kleding gehad, want dat vond ik niet gepast om over kleren te zeuren als ze zelf nog helemaal over het sterfgeval vol zit. Maar ze zei dat ze alleen psalmen liet zingen (met het oog op de zwaardere kant van de familie), maar als de kerk uitging werd het Abba Vader gespeeld. Dus vlgs mij zit er niemand te piepen over korte mouwen. O ja en mouwen net boven de elleboog mag dan nog wel vlgs mijn ma, maar die zie je tegenwoordig niet, ze zijn wat hoger. En dat kan ik ook niet helpen, dat het modebeeld veranderd.

Terug naar “Archief”