Gezin en huishouding deel 2

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 17 jul 2008 08:14

Ik zou niet weten hoeveel wassen ik (omgerekend) per week was, ik heb meestal 1 'wasweek' en dan was ik weer 1 of 2 weken niet. Dat heb je met een eenpersoonshuishoudentje en ruim voldoende kleding, handdoeken, etc. :wink:

@Lalage: vaatdoeken moeten bijv. elke dag in de was, vanwege de hygiëne (nu betrap ik mezelf er ook wel eens op dat te vergeten), handdoeken gebruik ik 2x: eerst voor m'n haren, daarna voor m'n lijf. Shirtjes en bloesjes die ik direct op de huid gedragen heb zijn gewoon niet zo fris meer na een hele dag dragen (zeker niet bij de oksels), dus die móeten m.i. ook gewoon in de was na 1 dag dragen. Rokken en truien en andere kledingstukken waar ik iets onder gedragen heb niet.

Kortom, ik vind niet dat ik onnodig veel was. Daar komt nog bij dat ik mijn handdoeken meestal op 60 graden was i.p.v. op 90 ofzo, dan worden ze hier ook schoon genoeg (ligt er ongetwijfeld aan hoe vuil alles is, met kinderen en 'vies' werk zal dat wellicht anders liggen). Een tikkie terug dus... zoals de spotjes zeggen...
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Ansje
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Ansje » 17 jul 2008 09:20

Lalage schreef:Voelen jullie je niet schuldig als je zoveel wast, terwijl het eigenlijk niet nodig is? Denken jullie niet om het milieu ofzo? Ik ben zelf heel milieubewust opgevoed, dus het ook niet in mijn hoofd halen om een kwartier onder de douche te gaan staan bijvoorbeeld.

Nee ik voel me absoluut niet schuldig, sterker nog, ik denk er geeneens over na :oops:
Als ik wil wassen, dan was ik. Ik stop gerust 1 dweil of 1 kleedje van de hond in de machine hoor. Ik ga echt niet wachten tot ik weer een volle trommel heb.
En ik was ook alles apart... Handdoeken en washandjes, ondergoed en witte t shirts en witte sokken, donker goed, licht goed, beddengoed...
En als ik zin heb om lekker in bad te gaan zitten iedere dag, doe ik dat ook... Ik ben dus totaal niet milieubewust :roll:
Oordeelt niet, opdat gij niet geoordeeld wordt.

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 17 jul 2008 09:32

Poeh..
pobody's nerfect

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 17 jul 2008 09:56

ik douche bijna altijd kort even mijn lichaam wassen haar wassen soms nog even scheren maar is ook zo klaar ik sta er hooguit 5 min onder

Ansje
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Ansje » 17 jul 2008 10:00

liefie schreef:ik douche bijna altijd kort even mijn lichaam wassen haar wassen soms nog even scheren maar is ook zo klaar ik sta er hooguit 5 min onder

Ik sta er ook zoiets onder, misschien 10 minuten, maar dan houd het op :wink:

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 17 jul 2008 10:02

Ja, ik sta er in totaal ook nog geen 10 minuten onder en dan was ik om de dag ook nog mijn haar en ik scheer elke dag, toch ben ik zo klaar.
En nee, ik vind dat geen waterverspilling... 8) Ik zorg gewoon dat ik er niet te lang onder sta en ik voel me gewoon veel frisser als ik ff lekker gedouched heb. Als ik niet douche, was ik me ook bij de kraan, maar ik moet zeggen, dat ik me dan lang niet zo fris voel als wanneer ik douche.
Toen ik het las, dat sommige mensen maar 2 x pw douchen, dacht ik ook: Hè bah! :shock:
Afbeelding

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 17 jul 2008 10:03

Wat ik trouwens wél waterverspilling vind is elke dag in bad gaan liggen... Dan verbruik je ong. 200 l per keer.
Afbeelding

Ansje
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Ansje » 17 jul 2008 10:05

Daphne schreef:Wat ik trouwens wél waterverspilling vind is elke dag in bad gaan liggen... Dan verbruik je ong. 200 l per keer.

Doe ik ook niet hoor :wink: Maar ik zou daar volgens mij niet bij nadenken als ik het wél zou doen. Ik zou hoogstens aan m'n waterschapslasten denken :oops: :mrgreen:

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 17 jul 2008 10:07

Ansje schreef:
Daphne schreef:Wat ik trouwens wél waterverspilling vind is elke dag in bad gaan liggen... Dan verbruik je ong. 200 l per keer.

Doe ik ook niet hoor :wink: Maar ik zou daar volgens mij niet bij nadenken als ik het wél zou doen. Ik zou hoogstens aan m'n waterschapslasten denken :oops: :mrgreen:

:mrgreen:
Nou, wij hebben wat dat betreft gelukkig geen bad, anders lag ik er minstens 3x pw in... 8) En dan zou ik er idd ook niet echt bij nadenken.
Afbeelding

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 17 jul 2008 10:22

Ik heb dat ook lechat, soms was ik super veel in de week, maar het komt ook gerust voor dat ik een week niet was. Hier draait nu een witte was, gooi er zometeen een donkere in.

Heb vanmorgen al m'n kasten opgeruimd en mn koffer in gepakt voor de vakantie. Nu dus nog even 2 wasjes draaien, stoffen en stofzuigen en dan ligt m'n kamer er weer keurig netjes bij.. :)

Juultje77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Juultje77 » 17 jul 2008 13:40

Ik douche me iedere dag en daar voel ik me lekker bij. En je kan het idd binnen 5 minuten.

Saskia
Majoor
Majoor

Berichtdoor Saskia » 17 jul 2008 15:26

@Lalage, ik heb dat ook wel hoor. Maar dat is niet alleen milieubewust (hoewel dat ook wel meetelt) maar meer het geld wat ik anders kwijt zou zijn aan al dat water. Ik leef van giften en ik vind dat ik het niet kan permitteren om dan meer te gebruiken dan nodig is.

Natuurlijk, wat er gewassen moet worden, dat was ik ook gewoon, maar als ik regelmatig dingen te luchten kan hangen, dan scheelt dat ook wel wat. Zeker truien enzo 's winters, dingen die je toch niet meteen op de hud draagt.

En zoveel douchen, dat is voor mij dan ook echt teveel hoor. Ik kan me iedere dag wassen met een emmertje van 2 liter, nou zul je met iedere dag 3 minuten douchen ook wel niet zo heel veel gebruiken, maar op een heel jaar maakt dat toch wel een heel verschil ;)

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 17 jul 2008 16:50

Als ik mij niet vergis: 10 liter water per minuut douchen.
Maar dat moet ik even nazoeken.
pobody's nerfect

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 17 jul 2008 17:46

Lalage schreef:Voelen jullie je niet schuldig als je zoveel wast, terwijl het eigenlijk niet nodig is? Denken jullie niet om het milieu ofzo? Ik ben zelf heel milieubewust opgevoed, dus het ook niet in mijn hoofd halen om een kwartier onder de douche te gaan staan bijvoorbeeld.

misschien doet iemand anders andere dingen die goed zijn voor het milieu. Ik vind het bijv. zeer slecht voor het milieu om te vliegen of 1000 km te rijden voor een vakantie dus dat doe ik niet, maar ik douche wel iedere dag omdat ik me dan veel schoner en frisser voel.

Met de fiets boodschappen doen is voor mij ook geen haalbaar iets meer. Heb nu zoveel nodig sinds we met 6 mensen zijn. Ik spaar wel op, zodat ik een hele vracht in een keer haal.
ja, dat is mijn mening dan he.....

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 17 jul 2008 18:16

ik douche me soms wel 2 keer per dag... Ik moet me elke ochtend douchen anders kan ik mn haar niet doen.. dat moet helemaal nat zijn.. en moet cremespoeling in anders kan ik er niks mee... en dan sport ik 's avonds vaak en dan moet ik weer douchen...

Terug naar “Archief”