Gezin en huishouding deel 2

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 16 jul 2008 12:51

ik gooi echt ontzettend veel in de was zelfs een theedoek die ik net schoon gepakt heb en de afwas gedaan heb.
Ik vind theedoeken handoeken vaatdoeken echt vies. Al die oude mensjes laten ze rustig een week liggen en dan stinkt het zo brrr :(
als ik douche (elke dag) gebruik ik 2 handoeken dus dan gaat het erg hard.

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 16 jul 2008 12:52

Ik gebruik ook vaak 2 handdoeken bij douchen, en dan vaak nog een aparte handdoek voor mijn haar :mrgreen:
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

ChupaChups
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor ChupaChups » 16 jul 2008 12:54

Tja..'t is maar net wat je gewend bent hè. Als je elke dag doucht en jezelf voorhoudt dat dat nodig is, dan geloof ik best dat je je vies voelt als je dat niet doet. Ik moet er niet aan denken om elke dag te douchen. Pffff, 't zou me ook elke dag een hoop tijd kosten, allemaal extra rommel ook.

Ik vraag me ook af of echt iedereen elke dag doucht. Bijna niemand durft dat toe te geven uit angst voor reacties zoals 'jakkieeeee!!!!!'

ChupaChups
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor ChupaChups » 16 jul 2008 12:57

Oja, vaatdoekjes. Die doe ik ook heel snel in de was. Lekker elke dag een schone. Weet je trouwens hoe je snel je vaatdoekje weer fris krijgt?

Echt heel handig: stop 'm 2-3 minuten in de magnetron (hoogste stand)

Dan zijn echt alle bacterien morsdood en het doekje ruikt ook weer fris.

Doekje wel eerst vochtig maken!!

kirsten
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor kirsten » 16 jul 2008 13:00

Ik douche echt niet iedere dag. Ik het sowieso een hekel aan douchen. Dus daarom ga ik gewoon om de andere dag.
Handoeken, theedoeken en vaatdoekjes gaan hier elke avond de was in. Vind ik wel net zo schoon. Ik heb ook zo'n hekel aan die stink/broeidoekjes.

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 16 jul 2008 13:01

dinsdag, donderdag twee wassen,

zaterdag vier!

maar deze discssie hebben we al eerder gehad. Ik doe weinig in de trommel, voroal als de kleertgjes vies zijn van julia,anders wordt et niet schoon> ik denk dat het wel in eentje kan hoor!

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 16 jul 2008 13:13

ik ga echt geen doekje in de magnetron doe even later warm je er misschien eten in op?
Ik douche gewoon elke dag ik werk met mensen die echt niet altijd even schoon zijn enz moet er niet in denken zo in mijn schone bed te stappen en de meeste kleding gaat ook na 1 of 2 dagen in de was. Broeken/rokken minder snel.

Saskia
Majoor
Majoor

Berichtdoor Saskia » 16 jul 2008 13:32

Ik douche ook niet elke dag, vaak was ik me ook gewoon met een washandje uit een teiltje. Wel lekker waterbesparend ook. Maar goed, het komt ook wel omdat we hier best nog wel eens zonder water zitten of er staat heel weinig druk op, dan is douchen ook niet echt handig.
Vaatdoeken gooi ik ook wel elke dag in de was, theedoeken niet. Af en toe die paar mokken, daar wordt het echt niet vies van.

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 16 jul 2008 13:38

Galateia schreef:Ik gebruik ook vaak 2 handdoeken bij douchen, en dan vaak nog een aparte handdoek voor mijn haar :mrgreen:
jep heb ik ook, ik heb gewoon het liefst een aparte handdoek voor m'n haar!

@daphne: ik zit ook vaak onder de kwijl :lol: (van m'n werk dan he :wink: ) en dan gooi ik m'n shirtje zowiso in de was, broek doe ik heel af en toe 2 dagen aan, naar m'n werk ook niet altijd. ('s Nachts wel want dan doe je minder)
Ons douchegordijn is van plastic die sproei ik nat en dan is t oke :P
Verder douche ik vrijwel elke dag, dat is zowiso 1 handdoek, de handdoek van m'n haar gebruik ik meestal nog een keertje. Ligt er aan... Verder 1x per twee weken beddegoed, dekbedovertrekset doe ik apart (er past haast niks meer bij), badmatjes gaan er ook vaak in, die doe ik ook apart.
Mijn man heeft een hekel aan douchen dus die douched wat minder vaak.
Handdoek/theedoek/vaatdoek gaan elke avond de was in, vaatdoekje laat ik meestal even drogen anders stinkt het zo in de wasmand.
Ik heb ook microvezeldoekjes voor het stoffen, de spiegels, buitenboek, de wc (voor elk 1 apart doekje) die gaan er ook elke week in.Sokken doe ik elke dag in de was, hemdjes ook elke dag.
Het meeste was ik in het weekend, heel af en toe wat door de weeks als de trommel wat voller zit, maar voor de rest gewoon in het weekend.
Scheelt dat wij nog geen kinderen hebben anders is het wel wat meer denk ik!!

Galateia schreef:
ChupaChups schreef:Je kunt jezelf een berg wasgoed besparen door niet elke dag te douchen! Dit is in principe ook helemaal niet nodig en kan zelfs minder goed zijn voor je natuurlijk afweersysteem. Maargoed, sommige mensen zweten misschien heel erg of voelen zich er niet fris bij. Toch, twee keer per week douchen is prima.

Mijn reactie is inderdaad: he, bah! :shock:
ja hier ook hihi. Mijn man heeft echt een hekel aan douchen (nee hij is niet vies!) maar wast zich wel elke dag. Dus het is alsnog schoon :wink: ik vind het gewoon heerlijk om mij elke dag te douchen!! Lekker een warme douche van 40 graden over je rug.... :mrgreen:
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Jaël
Mineur
Mineur

Berichtdoor Jaël » 16 jul 2008 14:15

ik douche maar eens per week, heel soms twee. maar ga wel iedere zaterdag lekker relaxed in bad liggen, hou ik zo een uur vol, en als ik in slaap val in bad, word ik pas wakker als het water ijskoud is :mrgreen: m'n haar was ik ook maar twee keer in de week, of moet gigantisch last van roos hebben dan wel vaker. schoon ondergoed en sokken wel iedere dag.

vind het echt niet nodig om iedere dag te douchen. vind ik zo'n waterverspilling. klinkt misschien raar, maar als ik hoor/lees dat ze in sommige landeren heel veel moeite moeten doen om een beetje drinkwater te hebben, voel ik me best schuldig soms als ik lang douche en zeker als ik dat iedere dag zou doen.

trek ook niet iedere dag schone kleren aan, twee dagen hetzelfde vind ik goed te doen. en als ik vakantie heb let ik er totaal niet op, heb ik soms nog wel langer een bepaalde rok/broek aan, gewoon omdat die lekker zit. shirten doe ik wel vaker maar een dag mee zomers, als ik behoorlijk heb zitten zweten. als ik gewoon thuis loop en hoef nergens heen en verwacht niemand dan loop ik ook rustig met vieze kleren aan hoor. boeiend.

nu zullen jullie me wel vies vinden, maar valt op zich wel mee hoor.

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 16 jul 2008 16:43

ik vind je niet vies hoor :mrgreen: tenminste ik ruik niks :wink: ik vind het gewoon heerlijk om te douchen, niet dat ik ontzettend vies ben hoor maar ik vind het gewoon lekker.
Ik heb gewoon ook snel vet haar dus dat was ik zeker wel om de dag. Ik heb geprobeerd om het langer niet te wassen en dat lang vol te houden (mensen zeiden dat mijn haar vet werd omdat ik het zo vaak waste) maar dat helpt niet dus dan maar om de dag :)
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Ansje
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Ansje » 16 jul 2008 19:34

Mijn man en ik douchen elke morgen en ik was ook elke dag m'n haar. M'n zoontje gaat om de 2 dagen ongeveer in bad.
Hier ook bergen met was dus, heel veel ondergoed en handdoeken en washandjes, maar goed, die wasmachine draait wel hoor. En als ik niet gedoucht heb een dag voel ik me echt smerig... :? en als ik m'n haar niet was staat dat ook alle kanten op :roll:
En vervelend vind ik het ook niet om iedere morgen te douchen, met 10 minuten ben ik klaar, dus dat valt nog wel mee :mrgreen:
Oordeelt niet, opdat gij niet geoordeeld wordt.

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 16 jul 2008 22:00

Ik douche mij ook elke dag. Ik zeep mij niet elke dag volledig in, ik krijg anders een droge/kapotte huid. Mijn haar was ik om de dag. Als ik mij niet douche,voel ik mij echt niet fris.

Hier ook enorm veel was. Ik moet zeggen dat ik snel dingen in de was gooi, elke dag een schone vaatdoek en thee- en handdoek. Elke week verschoon ik het bed. Mijn man draagt altijd pakken,dus elke dag een schoon overhemd en t-shirt. Ik denk dat wij ook wel op 6 wassen in de week zitten ( en dan zijn we nog maar met zn 2-en)

*|Scatie
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor *|Scatie » 17 jul 2008 05:56

Hier ook elke dag douchen en handdoeken-theedoeken-vaatdoekjes in de was.
Ik verschoon ons bed elke week en elke dag gaan er dus die handdoeken, ondergoed, sokken en t-shirts in de was en 2x in de week broeken enzo. Dan heb je snel veel was. Voor m'n werk m'n uniforms nog, meestal heb ik 1 witte was per week. Dus dan kom ik ook wel op 6.

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 17 jul 2008 07:45

Voelen jullie je niet schuldig als je zoveel wast, terwijl het eigenlijk niet nodig is? Denken jullie niet om het milieu ofzo? Ik ben zelf heel milieubewust opgevoed, dus het ook niet in mijn hoofd halen om een kwartier onder de douche te gaan staan bijvoorbeeld.

Terug naar “Archief”