Gezin en huishouding deel 2

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Saskia
Majoor
Majoor

Berichtdoor Saskia » 16 jul 2008 05:07

Brr, ik heb bezoek en ik heb me daar toch een hoop gepoetst de afgelopen dagen... :( Echt van die dingen die ik anders bijna nooit doe, boven op alle deuren enzo :)

En ik vind drie wassen ook niet veel hoor, ik heb er alleen ook 2 per week

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 16 jul 2008 07:38

Daphne schreef:Wij hebben ook 4 tot 6 wassen per week.

Huh, hoe kan dat dan?

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 16 jul 2008 08:15

Lalage schreef:
Daphne schreef:Wij hebben ook 4 tot 6 wassen per week.

Huh, hoe kan dat dan?

Ik gooi zelf mijn kleren gauw in de was. Daar komen op mijn werk al gauw vlekken op, of ik zit onder de kwijl. Die kleren gaan dus gelijk in de was.
Van Mark heb ik nogal eens overalls te wassen, die moeten apart.
Dan 1x per 2 weken het beddegoed, ook een aparte was, past dan ook echt niks anders meer bij.
1x per week/2 weken stop ik ook de douche- en wc-mat in de wasmachine, die doe ik ook apart.
1x in de zoveel tijd gaat ook het douchegordijn erin, die kan wel bij een andere was, maar neemt toch nog best wat plek in.
En dan nog alle handdoeken. We douchen allebei iedere dag, dus dat telt wel door! We kunnen onze handdoeken nergens te drogen hangen, anders zouden we nog 2 keer met een handdoek kunnen doen, hoewel ik dat zelf niet zo fris vind... 8)
Afbeelding

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 16 jul 2008 09:28

wij hebben ook 4-6 wassen per week..

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 16 jul 2008 11:05

2-3 per dag, behalve zondag
ja, dat is mijn mening dan he.....

Merisja
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Merisja » 16 jul 2008 11:11

Dan doe ik het denk ik toch nog netjes: 3 per week, soms vier, voor 2 volwassenen en 2 kinderen. Maar volgens mijn moeder prop ik onze wasmachine ook wel errug vol 8) Én het is best een grote trommel, waar heel wat in kan.

Juultje77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Juultje77 » 16 jul 2008 11:49

Gemiddeld 2 per dag.

ChupaChups
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor ChupaChups » 16 jul 2008 12:10

Hier ook gemiddeld 2 wassen per week (en we zijn ook met z'n 2en)
Om de zoveel tijd een extra wasje zoals beddengoed, witte was oid.

Je kunt jezelf een berg wasgoed besparen door niet elke dag te douchen! Dit is in principe ook helemaal niet nodig en kan zelfs minder goed zijn voor je natuurlijk afweersysteem. Maargoed, sommige mensen zweten misschien heel erg of voelen zich er niet fris bij. Toch, twee keer per week douchen is prima.
'k Heb altijd een lichtelijke hekel aan douchen dus ik heb makkelijk praten :mrgreen:

Enne...voor de duidelijkheid: ik stink niet hoor, haha....ben benieuwd naar jullie reacties...de meesten zullen het namelijk wel vies vinden. :?:

:D

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 16 jul 2008 12:14

Hier staat de wasmachine altijd op zondag de hele dag te draaien: 1 handdoeken-onderbroeken-sokken was, om de week allemaal lakens en beddengoed, een was met kleren van manlief, en 2 wasjes met kleren van mij (op handwasprogramma, een roze wasje en een wittig wasje, dat zijn dus 1/3 wasjes ofzo). En dan af en toe nog een was tussendoor.
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 16 jul 2008 12:19

ChupaChups schreef:Je kunt jezelf een berg wasgoed besparen door niet elke dag te douchen! Dit is in principe ook helemaal niet nodig en kan zelfs minder goed zijn voor je natuurlijk afweersysteem. Maargoed, sommige mensen zweten misschien heel erg of voelen zich er niet fris bij. Toch, twee keer per week douchen is prima.

Mijn reactie is inderdaad: he, bah! :shock:

Jezelf maar 2 keer per week douchen, vind ik - sorry - echt smerig. Ik bedoel: je hebt toch ook gewoon je intieme delen en oksels en voeten, dat zijn gewoon bronnen van viezigheid. Dus of je nou stinkt of niet, dat lijkt me toch wel prettiger om elke dag te reinigen.

Maar ik neem aan, dat je jezelf de andere dagen gewoon wast? Dan is het wat anders natuurlijk.

Ik douche bijna elke dag en om de dag was ik mijn haren, soms een dagje langer niet, maar dan moet ik zeker weten dat ik nergens heen hoef, want dan voelt het niet prettig. Als ik een dag niet douche, dan was ik mezelf wel goed, zeker gezicht, nek, oksels, intieme delen, voeten. Dat scheelt dan weer veel gesmeer op mijn huid (heb een hele droge huid en douchen is dus niet fantastisch voor mijn huid). Maar als ik gewerkt heb of rondgerend heb (en meestal is dat wel zo) dan dans ik liever even een rondje onder de douche: wel zo makkelijk. Wassen met een washand geeft weer zo'n gedoe!
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 16 jul 2008 12:22

wij hebben ook wel 5 tot 7 wassen per week. Wij hebben een 8kilo maar die doe ik niet vol wordt toch gewogen en dan duurt het programma gewoon korter.
ik was s'nachts en in het weekend.

ChupaChups
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor ChupaChups » 16 jul 2008 12:29

:lol:
Bepaalde onderdelen van m'n lijf was ik natuurlijk wel elke dag. Gezicht, oksels en jeweetallemaalwel. Mijn haar ook om de andere dag.

Ik verzin het trouwens niet helemaal zelf. Ook artsen en dermatologen zijn niet voor elke dag douchen. Je huid is een kwetsbaar orgaan. Het heeft een beschermende laag die je verwijdert door te wassen met zeep. Tegenwoordig komen o.a. daardoor veel meer allergieen/vormen van eczeem voor. Maargoed, beetje offtopic.

Handige bijkomstigheid is gewoon: minder was :mrgreen:

Daatje123

Berichtdoor Daatje123 » 16 jul 2008 12:30

Hier was ik meestal 2 - 3x in de week. Vrijdagavond de handdoeken enzo, daarna in de droger, 30 gradenspullen erin, alles op zaterdagochtend klaar. 30 graden aan het wasrek, handdoeken opvouwen en dat was het weer. 2x in de twee weken beddengoed en soms nog wasje extra met overhemden van manlief. Meestal zijn dat er 3 tot 4 in de twee weken. En nee, hij stikt niet :lol: . Hij doet bijna elke dag een andere aan, hangt die van die dag te luchten, ander shirt er onder en klaar is meneer. Maar hij heeft ook een baan waar hij (bijna) niet van zweet, dat scheelt echt enorm. Zelf gooi ik na een dag altijd me kleding in de was, op rokjes na. Maar shirts, hempies, sokken, zakdoeken na 1 dag, hup in de wasmachine.

Tuinfluiter
Majoor
Majoor

Berichtdoor Tuinfluiter » 16 jul 2008 12:31

Wij hebben met z'n 2-en 5 wassen altijd in de week, dat is dan kleding licht en donker apart, 2 keer in de week een kookwas (elke dag douchen dus de mand is zo vol), een beddegoed was en vaak nog wel een wasje van bijvoorbeeld wat kussenhoezen of douchematten enz enz.

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 16 jul 2008 12:44

ChupaChups schreef:Je kunt jezelf een berg wasgoed besparen door niet elke dag te douchen! Dit is in principe ook helemaal niet nodig en kan zelfs minder goed zijn voor je natuurlijk afweersysteem. Maargoed, sommige mensen zweten misschien heel erg of voelen zich er niet fris bij. Toch, twee keer per week douchen is prima.
'k Heb altijd een lichtelijke hekel aan douchen dus ik heb makkelijk praten :mrgreen:

Enne...voor de duidelijkheid: ik stink niet hoor, haha....ben benieuwd naar jullie reacties...de meesten zullen het namelijk wel vies vinden. :?:

:D

Dat had ik ook kunnen schrijven. Mijn man heeft een droge huid en wil ook echt niet vaker douchen, omdat hij dan nog meer last heeft van zijn huid. Ik douche eens per week thuis en een keer in het zwembad, dan hoef ik lekker niet de badkamer droog te maken ;)

Natuurlijk was ik me elke dag aan de wastafel en trek een schone onderbroek en schone sokken aan, dat lijkt me wel zo fris. Ik gebruik dan de rand van de handdoek voor mijn gezicht en het midden voor m'n billen en dan kan je die handdoek best een paar dagen achter elkaar gebruiken.

Terug naar “Archief”