Ik merk dat ik zomaar ben gaan posten zonder dat jullie weten wie ik ben

Komt namelijk omdat ik mijn foto's aan het bekijken ben en dit fototopic wel zo nu en dan volg, vandaar dat ik er aan dacht om ook eens wat foto's te uploaden.
Ik zei al dat ik een Panasonic DMC-FZ50 heb, een zgn
bridge, een camera tussen comact en spiegelreflex in. Het is een fijne camera met een megazoom bereik en een handig gebruiksgemak. Het enige nadeel is dat het bereik begint bij 35 mm, te groot naar mijn idee, vandaar dat er een macro lens (wide angle x0.45) onderweg is.
Waarom geen slr vragen mensen vaak aan me, dat is met name omdat ik live-view erg fijn vind, en dat is iets dat nog niet zo gangbaar was toen ik die FZ50 kocht en ik vind het ook lekker om af en toe wat te filmen, dat lukt er ook prima mee. Verder is het zo dat mijn camera dezelfde gebruikersmogelijkheden als een dslr.
Ik heb eigenlijk geen favoriete foto objecten. Ik vind mensen leuk (maar moeilijk!), landschappen vind ik erg fijn en komen daarom vaak terug. Ook macro fotografie spreekt me aan. Daarnaast ga ik regelmatig met een vriend naar Flanders Fields om de Eerste Wereldoorlog te proeven en daar ontstaan ook altijd aardige foto's.
Vorige week heb ik overigens een externe flitser gekocht. De Olympus FL-36. Ben er nu al ontzettend blij mee en ik ga er de komende vakantie (Normandie en Tsjechie veel gebruik van maken hoop ik:)
Het lijk me leuk om wat commentaar en kritieken op mijn foto's te krijgen, daar leer ik alleen maar van hoop ik!
Matthis