zomervakantie 2008

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 09 jul 2008 10:33

wij gaan dit jaar niet :(

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 09 jul 2008 10:52

Maar jij hebt iets anders in het verschiet.. :wink:
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Rolf

Berichtdoor Rolf » 09 jul 2008 17:23

Loucom
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Loucom » 09 jul 2008 20:15

Flappie schreef:Poeh, ik heb nog geen flauw idee wat ik ga doen nu mijn 'grote' backpackreis dit jaar niet doorgaat. Ik kijk misschien wel ff voor wat lastminutes naar Malta of Marokko of iets dergelijks :)

Nou Malta kan ik je aanraden, echt enorm leuk en kunt enorm veel cultureels doen maar ook wel sportief.
Leef je droom.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 14 jul 2008 08:35

voor ons zit het er weer op :cry: ....erg jammer. Maar wel weer ff lekker om thuis te zijn.

Miss. dat we nog een midweekje in het naseizoen gaan doen.

Merisja
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Merisja » 14 jul 2008 15:40

Nog vijf weken en dan gaan we heerlijk twee weken naar Frankrijk! Nu maar hopen op mooi weer, want we zitten in een tentje... 't Is voor t eerst dat we dat doen, ben benieuwd 8) Maar goed, in Frankrijk is het vaak wel mooi weer, dus t zal wel goedkomen.

Ansje
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Ansje » 14 jul 2008 15:51

Dat zou ik nou echt nooit doen, in een tent gaan zitten :wink:
'k Heb het 1 keertje gedaan, een week in Italie met een jongerenreis, maar nooit meer. Geef mij maar een huisje/stacaravan/hotel of weet ik niet wat, als ik mn eigen douche en wc maar heb 8)
Oordeelt niet, opdat gij niet geoordeeld wordt.

Vonkie

Berichtdoor Vonkie » 14 jul 2008 16:10

Voor het eerst kamperen en dan gelijk naar Frankrijk? Ik zou het dan eerst even in Nederland uitproberen.
Vrijdag ga ik op fietsvakantie maar ze geven niet zo lekker weer op geloof ik :?.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 14 jul 2008 16:22

tussen kamperen en kamperen zit een groot verschil.

Als je een grote tent heb met alles erop en er aan. Heerlijk joh.

En die tenten in Italie zijn een ramp, vooral als je met een jongerenkamp mee gaat met bv beteruit. Die zijn bestemd voor de kleine italianen.

Wij willen volgend jaar een weekje met de caravan van m'n ouders erop uit. Lijkt me heerlijk.

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 14 jul 2008 18:26

Als je heel primitief hebt gekampeerd, dan voel je je echt de koningin als je weer thuiskomt... Ik heb wel een aantal keren een week zonder douche en wc geleefd, dus ook geen gezamenlijk iets. We douchten met een plantengieter of wasten ons met een emmer water en een washandje. Plassen deden we in het bos of in een hudo (gat in de grond met een stuk tentzeil erom).

Op een reis die ik heb gemaakt had ik een aantal dagen geen spiegel gezien en ik maakte mij ook niet meer druk om hoe ik eruit zag, omdat je met andere, diepere dingen bezig bent. Dat was een pelgrimstocht waarop we werden gestimuleerd om echt na te denken over je leven. Omdat je je niet bezighoudt met je huis schoonmaken, je uiterlijk (je hebt weinig kleren en geen spiegel bij je), al die dingen waar je je normaal druk over maakt, ga je nadenken over de dingen die er echt toe doen. Je hebt diepgaande gesprekken, je geniet van Gods natuur en daardoor voel je je dichter bij Hem. Het was lichamelijk het maximum voor mij, maar ik ben heel blij dat ik die tocht toen heb gemaakt.

Vonkie

Berichtdoor Vonkie » 14 jul 2008 18:31

Inderdaad Lalage, dat heb ik 2 jaar geleden ook niet gedaan. Haren wassen in een riviertje, "douchen" ook in een riviertje of in de zee. Echt leuk, ik moest me thuis wel 2 keer douchen voordat ik echt schoon was geloof ik 8) .

Merisja
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Merisja » 14 jul 2008 19:48

We gaan in een volledig ingerichte bungalowtent, in feite net een caravan maar dan met iets dunnere muren. En zónder toilet en douche; dat zal dus wel even wennen zijn! 't Is een christelijke camping en we gaan met vrienden, dus t zal best wel leuk worden!

Ik moet er juist niet aan denken om in Nederland te kamperen. Straks heb je al die weken regen! In Frankrijk heb je nog een béétje kans op mooi, warm weer. En regent het toch? Tja, dan zijn we ook zó weer thuis!

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 15 jul 2008 06:35

mijn ouders camperen al geruime tijd (3 jaar) een weekje met kleinkinderen in nederland. Ze hebben tot nu toe altijd mooi weer gehad. 1 of 2 keer een dagdeel regen gehad.

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 15 jul 2008 09:05

Kamperen hoef je toch niet per se dicht bij huis uit te proberen? Als je niet snapt hoe de tent werkt kun je altijd iemand anders om hulp vragen. Dat is juist zo heerlijk op een camping :)

Met scouting kampeerden wij ook altijd lekker primitief. Heerlijke weekjes waren dat. Je stelt je er gewoon op in.
Als je een paar weken met meerdere mensen moet is een wat grotere tent inderdaad wel fijn.
Vorig jaar hadden wij met z'n tweetjes een tent met klein slaapgedeelte maar voorin wel plek om te staan en met 3 stoelen te kunnen zitten. Dat vond ik echt ideaal.
Maarja, ik hou ook gewoon van kamperen. Lekker op je slippertjes door het gras naar de wc's lopen, natte voeten krijgen door de dauw, koffie zetten op een thermoskannetje, prutsen met je gaspitjes... hmmm!
Dit jaar zitten we in een chalet, gelukkig nog wel op een camping. Volgens mij ga ik het laag bij de grond kamperen erg missen ;) Volgend jaar beter, haha!
pobody's nerfect

Kate Spade
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Kate Spade » 15 jul 2008 09:29

kamperen vreselijk...

Voor een paar dagen vind ik het nog wel leuk, een weekendje of iets langer. Maar ik ga niet voor mijn plezier 3 weken in een opgetrokken houding in een tent liggen kramperen en op mijn knietjes aardappeltjes schillen....Geef mij dan maar een mooi huisje!
Dus, dat.

Terug naar “Archief”