Situatie in Israel (deel 2)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Michael
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Michael » 11 jul 2008 14:44

Cinisme ja. Gebrek aan empathie nee... Denk je dat dit iets met het volk te maken heeft? Denk je dat er een burger iets over te zeggen heeft wat er straks gaat gebeuren? Het staat al vast. En de Israeli zullen wederom mede slachtoffers worden. Het enige wat er van burgers gevraagd wordt is spectaculair opgeblazen te worden in verhalen die breeduit op de voorpagina passen.

Ik zeg het zoals de wereld politiek staat. Niet hoe ik het graag zou zien.

Jij gelooft natuurlijk ook niet dat dit conflict en de aanloop ertoe puur en alleen vanuit Iran gedirigeerd wordt? Iran weet al 100% zeker dat hun kansen om te winnen minimaal zijn. Misschien behouden ze hun land. Maar de waarde daarvan gaat zwaar afnemen. Daar gaat het ook helemaal niet om.

Diplomatie werkt niet. Irak heeft dat geprobeert. Het enige wat rest is oorlogs taal je legers paraat houden en bidden om een wonder.

Het is maar wachten tot de foto's van de dode babies weer over de wereld verspreid worden. De volledig speculatieve "Wat als iran nucleaire wapens inzet" artikelen heb ik al weer gespot.

Markie
Majoor
Majoor

Berichtdoor Markie » 11 jul 2008 20:51

Ze moeten dat stelletje fanatiekelingen maar snel keihard aanpakken. Als ze die Ame-dinges te pakken krijgen moeten ze hem aan zijn oren ophangen aan de hoogste boom die er is. Minimaal een maand laten hangen. Dan zing ie vas wel een toontje lager.

Bevlogen
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Bevlogen » 11 jul 2008 21:26

Vind dit altijd wel verhelderend:

Afbeelding

Laat goed zien waarom Iran eigenlijk bezig is met z'n nucleaire experimenten. Ze worden zo ongeveer omsingeld door aartsvijand Amerika. En gezien de geschiedenis van Iran vind ik het eerlijk gezegd helemaal niet vreemd dat het land zo'n hekel heeft aan Amerika...

Maar goed, ik zou ook nuken als Iran echt deze wapens weet te produceren.
Laatst gewijzigd door Bevlogen op 13 jul 2008 13:23, 1 keer totaal gewijzigd.

Markie
Majoor
Majoor

Berichtdoor Markie » 11 jul 2008 21:43

Wat vind je verhelderend? Dat rode kruisje? ;)

Michael
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Michael » 12 jul 2008 00:26

Die gasten zijn doodeng dat klopt. Maar Ahmadinejad is echt niet de enige. En ze zijn helemaal niet gerestricteerd tot het midden oosten. Ze zitten over de hele wereld. Berlusconi heeft vandaag voor elkaar gekregen dat hij onschendbaar is tijdens zijn regeer periode.. Hij kan dus juridisch niets verkeerds meer doen.

Gooi er nog een iran oorlog overheen en Balkenende wordt onze persoonlijke dictator... Of nee wacht, dat kan hier niet gebeuren.... Toch?

Markie
Majoor
Majoor

Berichtdoor Markie » 12 jul 2008 09:58

Michael schreef:Die gasten zijn doodeng dat klopt. Maar Ahmadinejad is echt niet de enige. En ze zijn helemaal niet gerestricteerd tot het midden oosten. Ze zitten over de hele wereld. Berlusconi heeft vandaag voor elkaar gekregen dat hij onschendbaar is tijdens zijn regeer periode.. Hij kan dus juridisch niets verkeerds meer doen.

Gooi er nog een iran oorlog overheen en Balkenende wordt onze persoonlijke dictator... Of nee wacht, dat kan hier niet gebeuren.... Toch?

Dat klopt, maar toch is de mentaliteit in dergelijke landen wel wat anders dan in Europa. Hier worden de meeste kinderen niet opgevoed met een verschrikkelijke haat tegen alles wat westers is. Er zullen weinig Italianen zijn die het zien zitten om zichzelf in een volle bus op te blazen. In Iran is het een eer om zo te sterven.

Klein verschil misschien, maar toch ;)

elbert
Moderator

Berichtdoor elbert » 12 jul 2008 19:32

Het schijnt dat de rakettesten die Iran de afgelopen week heeft gehouden, veel minder uitgebreid waren dan ze ons wilden doen geloven. Iran heeft deze foto verspreid:

Afbeelding

Daarop tel ik vier raketten. Het blijkt dat het er in werkelijkheid een stuk minder waren. Waarschijnlijk staat dezelfde raket er 4 keer op. Met andere woorden: dit plaatje is gefotoshopt.

Op een website hebben een aantal fotoshoppers in de VS dit nog maar eens verbeterd:
Afbeelding
It's all about propaganda. :mrgreen:
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Michael
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Michael » 12 jul 2008 21:57

Markie schreef: In Iran is het een eer om zo te sterven.

Correctie, er zijn mensen die het een eer vinden om zo te sterven. In iran, ja, maar ook zeker overal. Dat we denken dat iran stampens vol zit met potentiele zelfmoord terroristen is dik overtrokken. Het zijn mensen, Je hebt alle soorten maar de meesten willen gewoon niet te gecompliceerd leven.

De gemiddelde man in teheran is behoorlijk verwesterd. Als je dat even aanmoedigt met uitwisselings programmas op universiteiten en actieve bescherming van die studenten en verwesterde clubs dan kun je hetzelfde berijken als Otpor ooit in Joegoslavië deed. Je hoeft je niet te focussen op het hele land.

Als je met bommen gaat smijten ontneem je ze letterlijk de mogelijkheid om het land van binnen uit te veranderen.

Maar je krijgt met wat geluk wel de olie.

Michael
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Michael » 12 jul 2008 22:09

Over die raketten ik zag een filmpje van een lancering. De aftelling van 10 tot 0 ging goed, vervolgens was er wat verwarring. Toen begon iemand maar omhoog te tellen en bij 8 ging dat ding pas de lucht in. Ik was niet bijzonder onder de indruk. Ik kan me niet voorstellen dat ze zelf de foto's gefotoshopped hebben. Iedere halve zool herkent het als een fotoshop. Maar goed, we moeten geloven dat ze dat dus gedaan hebben.

En die sukkels dat zijn dan de duivels van de aarde die op het punt staan om iedereen aan te vallen. Omdat... omdat het schurken staten zijn... Iedereen weet dat schurken dat soort dingen doen.

Excuseer mijn skeptische houding. Na irak geloof ik geen woord meer van dat clubje. Het zijn dezelfde gasten die keer op keer blijken te liegen en steeds weer op zinloze oorlogen aansturen. Fool me once shame on you. Fool me twice, shame on me!

elbert schreef:It's all about propaganda. :mrgreen:

Ja precies, en we wisten al dat ze die raketten hadden. Ze hebben ze al enkele jaren. Dus kan iemand mij uitleggen waarom plots politici in nette pakken over de tweede holocaust schreeuwen?

It's all about propaganda :!:

elbert
Moderator

Berichtdoor elbert » 13 jul 2008 12:17

Michael schreef:
elbert schreef:It's all about propaganda. :mrgreen:

Ja precies, en we wisten al dat ze die raketten hadden. Ze hebben ze al enkele jaren. Dus kan iemand mij uitleggen waarom plots politici in nette pakken over de tweede holocaust schreeuwen?

Misschien omdat Ahmedinejad dat zelf ook zegt?
Dat je democratisch gekozen politici niet vertrouwt is natuurlijk zorgelijk, maar je neemt openlijk vijandige uitspraken van een leider van een niet-zo-democratisch land ook niet serieus.
Als jij premier van Israel was en je hebt de verantwoordelijkheid om je landgenoten te beschermen, lach je de uitspraken van Ahmedinejad dan weg, of hou je er op z'n minst een beetje rekening mee dat hij ook zal proberen om te doen wat hij zegt?
Overigens zullen de V.S. Iran waarschijnlijk niet aanvallen (de hele militaire top is tegen), Israel mogelijk wel.

Wat betreft die raketten die ze hadden: 2 jaar geleden zijn er honderden raketten van Iraanse makelij op Israel neergekomen. Maar in ons schijnbaar veilige westen zijn we dat natuurlijk al weer vergeten.
[cynisme]Iran is Israels probleem en dat zal ons een zorg zijn, behalve als Israel daar wat aan probeert te doen, want dan zijn we verontwaardigd.[/cynisme]
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Bevlogen
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Bevlogen » 13 jul 2008 14:09

Markie schreef:Dat klopt, maar toch is de mentaliteit in dergelijke landen wel wat anders dan in Europa.

Mwah, Wilders wil het liefst alle moslims het land uitgeknikkerd hebben. Wie zegt dus dat die mentaliteit echt zo anders is? Moslims zien het Westen als een grote bedreiging. En wie kan het ze kwalijk nemen?

In de Iran-Irakoorlog financieerde Amerika bijvoorbeeld beide landen met wapens. In alle andere Arabische landen heeft Amerika een flinke vinger in de pap. De CIA trainde bijvoorbeeld Osama Bin Laden zelf om te vechten tegen de Russen. Amerika levert bovendien veel geld en wapens aan Arabische landen en houdt zo de vetes tussen die landen in stand.

Het levert geld op en het is nu eenmaal makkelijker om met dictators in Arabische landen zaken te doen dan met een democratisch gekozen regering.

Hier worden de meeste kinderen niet opgevoed met een verschrikkelijke haat tegen alles wat westers is.

Hier worden ze opgevoed om een hekel te hebben aan alles wat moslim is. Is dat in wezen nou heel veel anders?

Goed, we leren onze kinderen niet om alle westerlingen te vermoorden, maar wij zijn dan ook militair en economisch gezien superieur aan alles wat Arabisch en moslim is. Wij hoeven niet te haten. Maar wat als je je hele leven in een dictatuur hebt geleefd, die in veel gevallen ook nog eens in leven wordt gehouden door een Westers land als Amerika? Wij haatten toch ook de Duitsers toen ze ons land binnenvielen en begonnen met moorden?

Er zullen weinig Italianen zijn die het zien zitten om zichzelf in een volle bus op te blazen. In Iran is het een eer om zo te sterven.

En waarom? De grote steden in Iran zijn bijzonder rijk en ook behoorlijk verwesterst. Het platteland is bijzonder arm. Bovendien is Iran een dictatuur waar recht en gerechtigheid niet bestaan. Voedingsbodem genoeg voor verzet. Jezelf opblazen is wel een uiterste middel (iets wat ik ook afkeur, zeker als het gaat om het opblazen van onschuldige burgers), maar gezien het vooruitzicht wel enigszins begrijpelijk.

Ik wil overigens niets goedpraten, maar wel duidelijk maken dat het niet zo eenvoudig ligt als het op het eerste gezicht lijkt. Onze kijk op de hele situatie in het Midden-Oosten wordt bepaald door wat de media erover schrijft. Of juist niet over schrijft. Wie van jullie weet bijvoorbeeld dat Al Qaida tot doel heeft de verdrijving van de westerse militaire macht uit het Midden-Oosten? Het gaat ze dus niet om het uitroeien van het Westen, maar van de westerse invloed in het Midden-Oosten. Al Qaida heeft dan ook in het Midden-Oosten meer aanslagen gepleegd dan daarbuiten.

Sabra
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Sabra » 13 jul 2008 22:09

Michael schreef:Die gasten zijn doodeng dat klopt. Maar Ahmadinejad is echt niet de enige. En ze zijn helemaal niet gerestricteerd tot het midden oosten. Ze zitten over de hele wereld. Berlusconi heeft vandaag voor elkaar gekregen dat hij onschendbaar is tijdens zijn regeer periode.. Hij kan dus juridisch niets verkeerds meer doen.

Dat is in heel veel landen zo, o.a. in Frankrijk. Je probeert dus van een mug een olifant te maken.

goshen
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor goshen » 17 jul 2008 12:29

Afbeelding
Op de foto links van Sjeik Hassan Nasrallah staat de door Israel vrijgelaten Samir Kuntar.

RobM
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor RobM » 17 jul 2008 18:26

Hier worden ze opgevoed om een hekel te hebben aan alles wat moslim is. Is dat in wezen nou heel veel anders?

Ik dacht niet wat wij onze kinderen nu leren om een hekel te hebben aan alle Moslims.
Mischien dat de Moslims dat zo zien,Maar in werkelijkheid leren wij ze niets verkeerd.
Althans de overheid geeft de Moslim ruimte genoeg om hun te kunnen omtplooien,Dus ik zie daar ook niets verkeerd in.
En Balkenende Bv heeft nog nooit opgeroepen om Bv aanslagen te gaan plegen op Islamitische doelen.
Bv Moskeeen of slagers.
Iets waar ze in Iran dagelijks mee in aanraking komen.

Bevlogen
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Bevlogen » 19 jul 2008 12:00

Fitna misschien? 'Stop de islamisering van Nederland?' Dat is wat mij betreft toch op de onderbuikgevoelens van de mensen inspelen. Zodat ze idd een hekel aan de moslims krijgen.

Terug naar “Archief”