Moderator: Moderafo's
Tja, misschien is de waarde van een IDF-lijk maar 40% van dat van een hezbollah lijk als je begrijpt wat ik bedoel. Als er al koehandel met lijken gepleegd moet worden, zou m.i. 1 op 1 rechtvaardiger zijn. Hezbollah accepteert zo'n 1 op 1 verhouding echter nooit en tenimmer (gezien de historie). Wie een klein beetje op de hoogte is van de ethische waarden binnen de Israelische samenleving op dit punt, weet dat Israeliers er echt heel veel voor over hebben om lichamen terug te krijgen. En dat weet Hezbollah en consorten maar al te goed. Vandaar ook altijd weer die scheve verhoudingen bij dergelijke uitwisselingen.Optimatus schreef:Waarom worden er eigenlijk maar 2 Israeliërs tegen 5 Hezbollianen geruild?
Zou kunnen, maar dan is de "waarde" van een lichaam in mijn ogen verworden tot een onethisch en zeer relatief begrip: Hoe meer je er hebt, hoe minder ze kennelijk "waard" blijken te zijn. Eigenlijk te afschuwelijk voor woorden....Optimatus schreef:Zou het ook zo kunnen zijn dat de Hezbollahbaarden minder Israeliërs in "bezit" hebben dan omgekeerd?
dalethvav schreef:Zou kunnen, maar dan is de "waarde" van een lichaam in mijn ogen verworden tot een onethisch en zeer relatief begrip: Hoe meer je er hebt, hoe minder ze kennelijk "waard" blijken te zijn. Eigenlijk te afschuwelijk voor woorden....Optimatus schreef:Zou het ook zo kunnen zijn dat de Hezbollahbaarden minder Israeliërs in "bezit" hebben dan omgekeerd?
We bemoeien er ons ook nauwelijks mee en zijn ook neutraal. Tenzij ik iets gemist heb en de oorlog inmiddels aan Israel verklaard is?Optimatus schreef:Misschien moeten wij als Nederland ons gewoon niet meer met dat hele conflict bemoeien en neutraal worden, net als Zwitserland en Oostenrijk. Immers, waarom zouden we ons wel bemoeien met Israel, maar niet met Congo of Tibet?
Degene die zich afvragen wat dit nieuwsbericht uit Trouw doet in dit topic verwijs ik naar het wiki artikel over Sadat. Het zegt heel veel over het politieke klimaat dat er heerst in Iran, en dat echt verslechterd is sinds pres. Achmedindjad.Egypte boos over Iraanse film
CAIRO (ANP) - Egypte is boos over een Iraanse filmproductie waarin de voormalige Egyptische president Anwar al-Sadat (1918-1981) wordt afgeschilderd als een verrader.
De Egyptische minister van Buitenlandse Zaken Ahmed Abul Gheit zei donderdag dat ,,het betreurenswaardig is dat een islamitische samenleving een grote leider aanvalt die een mijlpaal belichaamde in de geschiedenis van Egypte''.
De bewindsman noemde de Iraanse documentaire film onverantwoordelijk. Hij heet 'De executie van de farao' en gaat over de moord op Sadat in 1981. Die werd gepleegd door een lid van de extremistische Gamaat al-Jihad al-Islami. De moord wordt in de film omschreven als ,,een revolutionaire executie van een verrader door de martelaar Khalid al-Islambuli'' (1958-1982).
Hieruit komt behalve een cynische toon ook gebrek aan empathie naar voren ten opzichte van het Israëlische volk en meer specifiek de Joodse Israeliers. Ik weet niet of het helpt, maar vervang in deze link: http://www.jnewswire.com/article/2314 het woord Israel eens door Nederland om een indruk te krijgen hoe men in Israel over Iran denkt. Voeg daarbij ook nog een flink aantal Iraanse Israeliers die van huis en haard verdreven zijn en dus extra fel zijn.Michael schreef:Dat wapen gekletter daar gaat lekker door. Wat denken jullie, dit jaar nog? Of zouden ze wachten tot 2009 voordat de bommen gaan vliegen? Ze staan er helemaal klaar voor, alle plannen zijn opgetekend, de doelen zijn gekozen de politieke spins zijn al helemaal af. Nu is het wachten op een excuus. Iran is druk bezig die excuses te produceren met die raket lanceringen. Alsof de militaire dreiging van raketten verschil zou maken tegenover het arsenaal van Israel en de VS.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 gasten