Schoonmoeder --> schoonLoeder?!

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Laurean
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Laurean » 10 jul 2008 21:11

Mijn moeder zei wel eens:' Ik ben blij dat ik maar 1 zoon heb, want schoondochters krijgen lijkt me een ramp, die bemoeien zich pas overal mee, terwijl schoonzoons dat veel minder doen.'
:P Grappig, mijn moeder (met alleen maar dochters) zegt precies hetzelfde...

ik heb een hele lieve (as) schoonmoeder. ik kan prima met haar overweg. zij zal niets zeggen over wat mijn vriend en ik beslissen, en ik zou ook haar beslissingen niet beoordelen.

Misschien is het probleem van schoonmoeders/schoondochters ook wel gewoon dat we een bepaald beeld hebben hoe het moet zijn. 't Is vaak makkelijker om het te doen met wat je krijgt...
Maar ik heb gemakkelijk praten :wink:

Memmem
Moderator

Berichtdoor Memmem » 10 jul 2008 21:24

Laurean schreef:Mijn moeder zei wel eens:' Ik ben blij dat ik maar 1 zoon heb, want schoondochters krijgen lijkt me een ramp, die bemoeien zich pas overal mee, terwijl schoonzoons dat veel minder doen.'
:P Grappig, mijn moeder (met alleen maar dochters) zegt precies hetzelfde...

Ik krijg bijna medelijden met mijzelf, heb alleen maar zonen en krijg t.z.t. dus alleen maar schoondochters. k'Zal me maar vast voorbereiden op het schoonm/loederschap.

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 10 jul 2008 21:27

over 15 jaar beginnen de eerste topics te komen met als titel: schoonzonen en schoondochters. Hoe mee om te gaan? :mrgreen:
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 10 jul 2008 21:32

Gerdien B. schreef:over 15 jaar beginnen de eerste topics te komen met als titel: schoonzonen en schoondochters. Hoe mee om te gaan? :mrgreen:
mogen we ons nu daarop geestelijk voorbereiden, op de a.s. refowebmoeders die opgroeiende refotieners hebben en hier stiekem rondstruinen :mrgreen:

L'être extraterrestre schreef:Wat ik al zei, mijn moeder heeft zo'n schoonmoeder, mijn oma dus, en haar 'rake' opmerkingen troffen niet alleen mijn moeder, maar ook ons, de kinderen. Een schoonmoeder als zij kan een complete familie uit elkaar rukken, en dat vind ik vreselijk. Alleen is het vaak wel zo, waar er twee vechten, hebben er twee schuld.
jep hier ook zo met mijn schoonmoeder haar schoonmoeder (dus de oma van mijn man, mijn schoonvader zijn moeder) :roll:
Die was het er niet mee eens dat mijn schoonvader een jongere, verlegen boerenmeid trouwde. Nu is het nog steeds af en toe dat haar zoon ook echt "haar zoon" is en "altijd zal blijven." Tsja op een gegeven moment als een echtpaar 33 jaar getrouwd is, dan lijkt diegene toch toevertrouwd aan zijn vrouw? :mrgreen: (er werd teveel nadruk op gelegd)
Gelukkig heb ik een heeeeeele lieve schoonmoeder (en vader!! :P ) die allebei heel lief zijn. Ze geven ons altijd advies en raad als we willen. Ze zeggen wel altijd de waarheid (da's maar goed ook) hoewel het ook niet altijd even leuk overkomt.
Ach... t had veel slechter kunnen zijn! 8)
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Cathy
Majoor
Majoor

Berichtdoor Cathy » 11 jul 2008 08:57

kwebbel schreef: mogen we ons nu daarop geestelijk voorbereiden, op de a.s. refowebmoeders die opgroeiende refotieners hebben en hier stiekem rondstruinen :mrgreen:

:lol: ben ik de eerste die hier zit met een rondstruinende zoon? 8)
Samen bidden, samen zoeken,
naar het plan van onze Heer.

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 11 jul 2008 11:57

maakte vanmorgen een opmerking over mijn schoonmoeder tegen mijn moeder. Ze zei: ik hoop niet dat mijn schoondochters zo over mij doen en praten! :oops:

maar ik ben blij dat ik verhuisd ben en haar niet zo vaak meer zie. Ze bemoeit zich dus ook overal mee ook al vind ze zelf van niet. Zeurt erover als de kinders knoeien met koekkruimels, heeft allerlei pijntjes en als wij ergens last van hebben (gehad) had zij het juist ook van de week. Ze heeft na jaaaaaaaaaaaaren gekregen banken zelf een bank kunnen kopen, maar ze moppert er altijd op. Ze wilde graag laminaatvloer, zoals wij ook hadden. Nu heeft ze die en er is altijd wat mee. Vlekken erop en weet ik veel wat.

Ze moest gras lusten, konden we ze in de wei zetten.

Mijn man is gek op zijn schoonmoeder, niet op zijn schoonvader.

88alries88
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor 88alries88 » 11 jul 2008 12:26

*Annet* schreef:Ze moest gras lusten, konden we ze in de wei zetten.

:mrgreen: :mrgreen:
As long as You loved me, there's no mountain I can't climb!

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 11 jul 2008 12:48

Ik vind het wel een beetje erg wat ik over de schoonouders hoor.Kan het ook niet zo zijn dat schoondochters erg senl vinden dat schoonouders zich ergens mee bemoeien? Je hoeft het toch niet altijd met elkaar eens te zijn?

Mijn schoonouders zeggen ook wel eens dingen waar ik het niet mee eens ben, helemaal op het kerkelijke vlak denken wij er heel anders over. Hun mening mogen ze van mij best geven. Mijn ouders geven ook wel eens raad die ik finaal in de wind sla, maar daar hoef je toch niet boos om te worden?

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 11 jul 2008 12:56

wij hadden een paar maanden verkering. Mijn man had ruzie met zijn moeder. Toen zei ze: je bent zo veranderd de laatste maanden, je was altijd mijn favoriete kind :roll: :shock: (Ze bedoelde dus gewoon dat ie zo veranderd was door mij) en zoiets zeg je toch niet als je meerdere kinderen hebt???~!!!

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 11 jul 2008 13:17

Ik denk dat je correcties van je eigen ouders eerder accepteert dan van schoonouders, omdat je 'nu eenmaal niet hun kind bent, dus waar bemoeien ze zich mee...'
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 11 jul 2008 14:16

88alries88 schreef:
*Annet* schreef:Ze moest gras lusten, konden we ze in de wei zetten.

:mrgreen: :mrgreen:
[-X past niet bij onze opvoeding.... :roll:

(ondanks blijft ie wel strak :mrgreen: )
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 11 jul 2008 14:19

*Annet* schreef:wij hadden een paar maanden verkering. Mijn man had ruzie met zijn moeder. Toen zei ze: je bent zo veranderd de laatste maanden, je was altijd mijn favoriete kind :roll: :shock: (Ze bedoelde dus gewoon dat ie zo veranderd was door mij) en zoiets zeg je toch niet als je meerdere kinderen hebt???~!!!
dat zij mijn ex zijn moeder ook altijd.... ze ging dan enthousiast meisjes zoeken... dat was wel een heel grote hint :? uiteindelijk was het (denk ik onder invloed van zijn moeder) uitgegaan... soms kan je steken onder water geven......

LeChat schreef:Ik denk dat je correcties van je eigen ouders eerder accepteert dan van schoonouders, omdat je 'nu eenmaal niet hun kind bent, dus waar bemoeien ze zich mee...'
ik accepteer ze eerder van mijn schoonouders dan mijn ouders. Hoe het komt? Het zit in de familie dat ze bij ons gewoon bemoeizuchtig zijn. Ik wilde op mijn man z'n verjaardag graag koken voor mijn ouders, zus en zwager. Mijn vader belde wel 10x op of ik:
1. Genoeg bestek had
2. Of ik uberhaupt wel kon koken
3. Of ik genoeg borden had
4. Of het allemaal wel zou lukken
Kijk, je kan het naar mijn idee ook overdrijven :roll:
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 28 jul 2008 13:09

kwebbel schreef: ik accepteer ze eerder van mijn schoonouders dan mijn ouders. Hoe het komt? Het zit in de familie dat ze bij ons gewoon bemoeizuchtig zijn. Ik wilde op mijn man z'n verjaardag graag koken voor mijn ouders, zus en zwager. Mijn vader belde wel 10x op of ik:
1. Genoeg bestek had
2. Of ik uberhaupt wel kon koken
3. Of ik genoeg borden had
4. Of het allemaal wel zou lukken
Kijk, je kan het naar mijn idee ook overdrijven :roll:

Hmm, dat lijkt me nou niet echt prettig! Nee, dat zouden (gelukkig) zowel mijn ouders als schoonouders niet doen.
Afbeelding

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 28 jul 2008 13:21

Vreselijk dat gebemoei. Als ik ergens een hekel aan hebt is het dat. Laat iedereen toch uitzoeken hoe en wat en als ik hulp nodig heb, vraag ik dat zelf wel en dan zeker niet aan die mensen die het altijd beter weten!

Javaca
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Javaca » 28 jul 2008 16:07

Heb me gisterochtend weer verbaast. We kwamen de kerk binnen en gingen op een paar stoelen zitten. Achter ons zaten m'n ouders en Nel. Nel is een vrouw van een jaar of 75 en een huisvriendin van m'n ouders. Ineens tikte Nel me op m'n schouder en begon een tirade af te steken over de schoenen (Allstars) die ik op de bruiloft aan wil trekken.
"Die schoenen heb ik gezien, en ze kunnen echt niet. Daarmee overtreed je alle regels van de etiquette. Je zet jezelf en je bruid er mee voor gek voor het hele dorp. Dat kan echt niet." :naughty:
Ik heb er maar hartelijk om gelachen en gezegd dat etiketten dingen zijn om in boeken en op potjes te plakken.
Dit terwijl m'n vriendin er naast zat (die het juist best vind dat ik die dingen aan trek) zij boog zich naar me toe: "Laat maar kletsen" :shh:
Het frappante vond ik dat de enige die ik over die schoenen verteld had m'n moeder was. 's Middags spraken we m'n broertje. Die had het er over dat Nel de vorige dag langs geweest was en dat ma daar een heel verhaal over die dingen had opgehouden met de slotconclusie dat ze niet naar de bruiloft zou komen als ik op die dingen kwam. Mijn reactie was meteen "Dat wil ik meemaken". :lol:

Poor man wanna be rich,
rich man wanna be king
And a king ain't satisfied
till he rules everything

Terug naar “Archief”