Gerdien B. schreef:over 15 jaar beginnen de eerste topics te komen met als titel: schoonzonen en schoondochters. Hoe mee om te gaan?

mogen we ons nu daarop geestelijk voorbereiden, op de a.s. refowebmoeders die opgroeiende refotieners hebben en hier stiekem rondstruinen
L'être extraterrestre schreef:Wat ik al zei, mijn moeder heeft zo'n schoonmoeder, mijn oma dus, en haar 'rake' opmerkingen troffen niet alleen mijn moeder, maar ook ons, de kinderen. Een schoonmoeder als zij kan een complete familie uit elkaar rukken, en dat vind ik vreselijk. Alleen is het vaak wel zo, waar er twee vechten, hebben er twee schuld.
jep hier ook zo met mijn schoonmoeder haar schoonmoeder (dus de oma van mijn man, mijn schoonvader zijn moeder)
Die was het er niet mee eens dat mijn schoonvader een jongere, verlegen boerenmeid trouwde. Nu is het nog steeds af en toe dat haar zoon ook echt "haar zoon" is en "altijd zal blijven." Tsja op een gegeven moment als een echtpaar 33 jaar getrouwd is, dan lijkt diegene toch toevertrouwd aan zijn vrouw?

(er werd teveel nadruk op gelegd)
Gelukkig heb ik een heeeeeele lieve schoonmoeder (en vader!!

) die allebei heel lief zijn. Ze geven ons altijd advies en raad als we willen. Ze zeggen wel altijd de waarheid (da's maar goed ook) hoewel het ook niet altijd even leuk overkomt.
Ach... t had veel slechter kunnen zijn!