Moeder en studie

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 30 jun 2008 09:41

ajl schreef:Helemaal mee eens. Alleen zo jammer dat er per rayon anders over gedacht wordt. Bij de een kreeg je wel een verlenging en bij de ander niet. Ik geloof dat de deken er nu mee bezig is om het uit te zoeken, maar het neigt naar een verlenging van 4 mnd van je stage.

De tijd zal het leren. En voor het overige: zie PB.

Zoals hier al eerder is opgemerkt, werkten de vrouwen in vroeger tijden minstens zo hard in huishouden en op het land als nu. Vaak was het dan 'opoe' die de kinderen opvoedde. Verschil was echter dat de vrouwen niet (hoger)opgeleid waren en ik heb soms de indruk dat die autoritaire mannen die dit soort dingen beweren bang zijn dat ze hun zeggenschap en positie verliezen...
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 30 jun 2008 09:57

LeChat schreef:
ajl schreef:Helemaal mee eens. Alleen zo jammer dat er per rayon anders over gedacht wordt. Bij de een kreeg je wel een verlenging en bij de ander niet. Ik geloof dat de deken er nu mee bezig is om het uit te zoeken, maar het neigt naar een verlenging van 4 mnd van je stage.

Zoals hier al eerder is opgemerkt, werkten de vrouwen in vroeger tijden minstens zo hard in huishouden en op het land als nu. Vaak was het dan 'opoe' die de kinderen opvoedde. Verschil was echter dat de vrouwen niet (hoger)opgeleid waren en ik heb soms de indruk dat die autoritaire mannen die dit soort dingen beweren bang zijn dat ze hun zeggenschap en positie verliezen...

Ik heb ook het idee, dat dat de reden is die erachter zit.
Afbeelding

gempa
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor gempa » 30 jun 2008 10:18

LeChat schreef:

=D> helemaal mee eens, ned is ook ongeveer het enige land waar ze nog zoveel thuis zijn

Saskia
Majoor
Majoor

Berichtdoor Saskia » 30 jun 2008 12:40

He lijkt me idd een gewoonte, bij ons krijgt een werkende vrouw twee jaar zwangerschapsverlof en daarna gaat ze weer fulltime aan de slag. Kinderopvang is ook heel goed geregeld.
Eerst was er zelfs nog wet dat een bedrijf de vrouw na het verlof verplicht weer aan moest nemen, dat is nu niet meer zo.

Laurean
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Laurean » 10 jul 2008 21:53

mijn moeder zegt altijd: 't zijn altijd mannen die zoiets beweren. die weten niet hoe het is om de hele week thuis te zijn :wink:

er stond wel een goed artikel in Terdege, deze week. een man - ja echt! - (naam vergeten) beweerde dat we het niet los moeten zien van cultuur. Vroeger moesten vrouwen werken, later was het fijn dat het niet meer nodig was, maar dat houdt nog niet in dat vrouwen niet mogen werken!!! daar kwam het op neer, volgens mij.
Helemaal mee eens.

'k zou zelf alleen niet weten wat ik zou doen. Aan de ene kant is het natuurlijk jammer van je opleiding, maar ik zou ook alle kleine dingen van mijn kind willen zien: de eerste stapjes, de grappige uitspraken. ik heb het idee dat je daar wel veel van mist als je als moeder werkt.
maar goed, zover ben ik nog lang niet :wink:

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 11 jul 2008 05:47

Eerlijk gezegd vind ik het soms best zwaar om heel de dag thuis te zijn en voor de kinderen en het huishouden te zorgen. Maar ik denk ook: als ik zou werken komt al het huishoudelijke werk in bijv. 3 dagen ipv nu 6 dagen. Waarom zou ik het mezelf moeilijk maken? Is het mooi weer kan ik gaan fietsen ("krijg" vanmiddag nieuwe fiets \:D/ ) en zoveel dingen meer die dan niet gaan. Moet dan veel geplander gaan leven, pfffffffffff dat lijkt me ook niet wat.

Ben nu bezig om wat van huis uit te gaan doen, nee geen hara of amway of weet ik veel wat, jullie horen/zien het nog wel..............

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 11 jul 2008 08:31

annet... eeen nieuwe fiets... mooooi!! wat voor soort?

hier ben ik naast de huishouding alles een nieuw likje verf aan eht geven, ipv te werken end an een schilder te betalen!

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 11 jul 2008 11:42

Afbeelding

Saskia
Majoor
Majoor

Berichtdoor Saskia » 11 jul 2008 11:45

Mooi Annet! En praktisch ook lijkt me.

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 11 jul 2008 11:48

zet 'm wel ff in refowebkids....... anders gaan we zo offtopic

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 11 jul 2008 12:42

Misschien een hele rare vraag en ik bedoel het niet negatief

Maar wat doe je als huisvrouw de hele dag? Ik ben nu namelijk al een week thuis en verveel mij nu al. Het huis is schoon en nu?

Juultje77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Juultje77 » 11 jul 2008 12:46

Tja als je een paar kinderen rond heb lopen, kan je nooit achter elkaar door. Je hebt ook veel meer was en veel meer rommel.
Naa school rijden, dokter, gym, zwemles, andere kinderen over de vloer. En zo kan ik nog wel even doorgaan!

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 11 jul 2008 12:53

Als je meerdere kinderen hebt,geloof ik best wel dat je veel drukker bent dan ik nu ben (met de 1e nog op komst), maar je bent tijdens schooltijd toch ook niet steeds bezig...Kinderen zitten 6 uur per dag op school, dus 25 uur in de week. Die tijd besteed je toch niet aan het huishouden :shock: .

Maar goed ...volgens mij is dit de discussie die tussen de thuisblijfmoeders en de werkende moeders gevoerd wordt. ( en een beetje off topic) Ik ben in ieder geval blij dat ik straks weer aan het werk mag......( misschien als ik de kleine in mn armen heb gehad, wil ik wel niet eens meer werken,maar dat zien we dan wel weer!)

Juultje77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Juultje77 » 11 jul 2008 12:55

Idd, dat is de aloude discussie. Ik geloof wel dat je het met 1 kind goed te doen is werken. Vooral als leuk werk hebt en je kunt minder gaan werken.

Ansje
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Ansje » 11 jul 2008 13:02

ajl schreef:Misschien een hele rare vraag en ik bedoel het niet negatief

Maar wat doe je als huisvrouw de hele dag? Ik ben nu namelijk al een week thuis en verveel mij nu al. Het huis is schoon en nu?

Ik vraag me soms ook af wat mensen allemaal doen :roll:
Ik werk 2 dagen en heb 1 kind (die hele dagen op school zit) enne...ik zit nou ook even te verzinnen wat ik zal gaan doen. :wink:
Wasje vouwen maar denk ik, maar goed, dan ben ik ook over 10 minuten weer mee klaar :mrgreen:
Oordeelt niet, opdat gij niet geoordeeld wordt.

Terug naar “Archief”