appelflap schreef:Mijn ervaring met de GGiN(maar ik ken er ook maar 1, donderdag hoop ik met een tweede kennis te maken) is niet echt hartelijk naar vreemden toe. Qua mensen voelde ik me daar niet echt op mn gemak. Uiteraard kom je heus wel binnen en wordt je echt niet opgegeten, maar het sfeertje vond ik niet geweldig. Maar ik moet er wel bij zeggen dat dit een gemeente van ruim 1000 kerkgangers was(Elspeet), dus moeilijk om dan nog aandacht voor een vreemde te hebben.
En voor ik de GKN aldaar bezoek moet er nog een natuurlijke weerstand bij mij weggenomen worden.
Edit: De GGiN in Elspeet heeft ongeveer 700 leden/kerkgangers. Maar het zijn er wel veel ja. De meeste GGiN zijn (vele malen) kleiner.
De GKN bezoeken kan juist helpen de weerstand die er is weg te nemen. Ik kerk regelmatig in de Gereformeerde Kerk in mijn woonplaats, en daar heb ik vele dingen gehoord die mij een meer heldere kijk op de zaken hebben gegeven. Niet alles in de GK is per definitie slecht, ook al hebben ze vrouwelijke amtsdragers.
Waarom heb je trouwens een weerstand tegen die kerk?