Moderator: Moderafo's
Je zegt expliciet dat je weet wat er met de term ’Godverheerlijkend’ en ’tot Gods eer’ bedoeld wordt. Mag ik van jou het antwoord weten?GKN'er schreef:Vaak hoort men in christelijke kring de uitspraak dat alles gedaan moet worden tot Gods eer, en dat Zijn naam verheerlijkt moet worden. Kuyper sprak bijvoorbeeld over het "Godverheerlijkend calvinisme". Maar hoe kunnen wij daar concreet uiting aan geven? En wanneer is iets Godverheerlijkend, en wanneer niet? Natuurlijk weet ik wel wat er met de term bedoeld wordt, maar ik ben benieuwd hoe jullie dit zien.
Jantjes schreef:Je zegt expliciet dat je weet wat er met de term ’Godverheerlijkend’ en ’tot Gods eer’ bedoeld wordt. Mag ik van jou het antwoord weten?GKN'er schreef:Vaak hoort men in christelijke kring de uitspraak dat alles gedaan moet worden tot Gods eer, en dat Zijn naam verheerlijkt moet worden. Kuyper sprak bijvoorbeeld over het "Godverheerlijkend calvinisme". Maar hoe kunnen wij daar concreet uiting aan geven? En wanneer is iets Godverheerlijkend, en wanneer niet? Natuurlijk weet ik wel wat er met de term bedoeld wordt, maar ik ben benieuwd hoe jullie dit zien.
GKN'er schreef:Jantjes schreef:Je zegt expliciet dat je weet wat er met de term ’Godverheerlijkend’ en ’tot Gods eer’ bedoeld wordt. Mag ik van jou het antwoord weten?GKN'er schreef:Vaak hoort men in christelijke kring de uitspraak dat alles gedaan moet worden tot Gods eer, en dat Zijn naam verheerlijkt moet worden. Kuyper sprak bijvoorbeeld over het "Godverheerlijkend calvinisme". Maar hoe kunnen wij daar concreet uiting aan geven? En wanneer is iets Godverheerlijkend, en wanneer niet? Natuurlijk weet ik wel wat er met de term bedoeld wordt, maar ik ben benieuwd hoe jullie dit zien.
Er wordt mee bedoeld dat men Zijn naam hoog moet houden in een omgeving die daar vijandig tegenover staat en onder mensen die nu eenmaal geneigd zijn tot alles dat hen van Hem afleidt. Iets als verootmoediging en leven uit dankbaarheid reken ik ook onder de 'verheerlijking'. Wanneer men probeert te leven naar het Evangelie, wordt Hij verheerlijkt. (Het is lastig zoiets concreet onder woorden te brengen.)
Hoe ziet u dit, Jantjes?
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten