Opmerkelijke nieuwtjes (deel 2)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Openminded
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Openminded » 03 jul 2008 10:57

'Balkonspringen' aan costa wordt Nederlandse fataal

AMSTERDAM - Een 18-jarig Nederlands meisje is dinsdagmorgen in alle vroegte in Lloret de Mar doodgevallen toen zij na een avondje stappen probeerde van het ene naar het andere balkon te springen.

De riskante actie op de derde verdieping van appartementencomplex Eva mislukte waarna het meisje van een hoogte van ruim tien meter op de binnenplaats viel en op slag dood was. Het meisje had met twee vriendinnen een appartement gehuurd in de populaire badplaats aan de Costa Brava en zou gisteren weer naar Nederland zijn teruggekeerd. De Mossos, de regionale Catalaanse politie, wilde geen gegevens verstrekken over de identiteit en de woonplaats van het Nederlandse meisje tot na het uitvoeren van de autopsie, die moet uitwijzen of sprake was van overmatig drankgebruik. "Het appartementencomplex Eva bestaat al 25 jaar maar zoiets vreselijks hebben we nog nooit meegemaakt", verzucht receptionist Antonio Puerta teneergeslagen.

Drank

Het 'balkonspringen' lijkt deze zomer een rage onder de jongeren die nog steeds iedere zomer met duizenden naar Lloret de Mar trekken voor een goedkope vakantie met veel vertier en drank. Volgens de in Spanje woonachtige Nederlander André van den Bedum is dit al het vierde geval dit jaar van een jongere die verongelukt of zwaargewond is geraakt bij het balkonspringen. "Maandag was het ook weer raak toen een jongen in hotel Festa Brava van het ene balkon naar het andere wilde springen. Hij overleefde het, maar ligt nu zwaargewond in het ziekenhuis."
"Be yourself", I told somebody. But he couldn't, he was nobody.

DonWoozy
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor DonWoozy » 03 jul 2008 11:00

ze verzinnen ook iedere keer weer gekkere dingen :s

goshen
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor goshen » 04 jul 2008 08:23

Klucht rond Rotterdamse moskee: 'niet uitsluiten dat er doden vallen'. Met leedvermaak volg ik het nieuws rond de bouw van de rotterdamse megamoskee waarvan de minaretten hoger moeten worden dan de kuip. Ik hoop dat het verhaal goed afloopt en het hele gebouw over een paar jaar met de grond gelijk wordt gemaakt. :mrgreen:

goshen
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor goshen » 04 jul 2008 08:32

Ik weet verder niet wat jullie of ik er mee aanmoeten, maar Bozo the Clown is gisteren overleden. Meer info: http://www.msnbc.msn.com/id/25520824/
Afbeelding

Rolf

Berichtdoor Rolf » 04 jul 2008 15:20

Harm-J
Majoor
Majoor

Berichtdoor Harm-J » 04 jul 2008 16:00

In het artikel wordt gesteld: 'vis zou in plaats van drie keer per maand twee keer per week op het menu moeten staan'.

Ik moet ineens aan de visquota denken, om nog maar niet te spreken over de prijs die er voor vis betaald moet worden. ;/
Het is ons maar geleend, de vele mooie dingen.
Ons onbetwistbaar eigendom, zijn de herinneringen.

Rolf

Berichtdoor Rolf » 04 jul 2008 17:31

Het gaat denk ik vooral om minder vet en suiker.

"Jeugd minder sociaal vaardig
Den Haag - Twee op de vijf leraren in het basis- en voortgezet onderwijs
vinden dat de sociale vaardigheden van jongeren de laatste jaren zijn
afgenomen. Een kwart van hen ziet het frequente gebruik van de
computer als boosdoener.
Dat blijkt uit een onderzoek onder ruim vierhonderd leraren in het basis-
en voortgezet onderwijs. Een derde van de leraren meent dat games die
kinderen samen spelen de sociale vaardigheden bevorderen. Ongeveer de
helft is het daar niet mee eens
."
Uit de Stentor, vr 4 juli 2008.

Werken met de computer vereist van enkele zintuigen veel, en andere
zintuigen worden niet gebruikt. Dat is het onnatuurlijke erbij. En, het blijkt
dat te lang achter een beeldscherm zitten (voor sommigen) nadelig kan
zijn voor de gezondheid.

Rolf

Berichtdoor Rolf » 07 jul 2008 18:38

Drankgebruik
Vorige week zaterdag was er een optreden van Normaal in Dalfsen. Door
de 5000 bezoekers werd 15.000 liter bier verorberd.
(Volgens de Stentor.)

Gezond eten
DEN HAAG (ANP) – Fabrikanten van voedingsmiddelen doen kilo’s minder
zout, verzadigd vet en suiker in hun producten dan zij vroeger deden. Dat
blijkt uit cijfers van de stichting Ik Kies Bewust, waarin wetenschappers,
supermarkten, fabrikanten en cateraars samenwerken. Volledig artikel.

goshen
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor goshen » 08 jul 2008 12:23

Halfjaarbericht Consumentenautoriteit: klachten over SMS-diensten houden aan
08-07-08 Nieuwsbericht

In het eerste halfjaar van 2008 ontving ConsuWijzer van u circa 730 meldingen over SMS-diensten. De Consumentenautoriteit, één van de toezichthouders achter ConsuWijzer, maakte dit vandaag bekend in haar halfjaarbericht. De meldingen gaan vooral over reclames voor het 'gratis' downloaden van ringtones. Achteraf blijkt dat de consument hiermee, zonder dat hij het wist, een abonnement heeft afgesloten.
Het lijkt me niet meer dan logisch dat bij zo'n hoog aantal klachten over deze oplichterspraktijken er zo snel mogelijk dwingende wetgeving wordt opgesteld waardoor je je alleen nog schriftelijk kunt opgeven voor dergelijke diensten en alleen als je 16 jaar of ouder bent.

Wullimpie
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Wullimpie » 08 jul 2008 12:44

"Onze" Sela staat met een pagina groot artikel in het reformatorisch dagblad.
Ik vond het een heel interessant artikel.
http://www.refdag.nl/artikel/1350844/Bu ... odate.html
Niet eens met een [MODBREAK]? PB de moderator, en vervuil niet het topic!!

Rolf

Berichtdoor Rolf » 08 jul 2008 16:34

Niet verwacht dat dit achter 'Sela' schuil ging. 'k Heb niet alles gelezen,
want ik sta (hopelijk mag dat) er ook een beetje gereserveerd tegenover.
Meer dan 20 jaar geleden had ik een poster van Bunyan in mijn kamer
hangen. Toen een buurvrouw op bezoek kwam, was haar aandacht daar
helemaal op gericht. Ze vond het prachtig, een Alziend oog die over je is.
En zo kwam er een heel gesprek op gang.
Later heb ik toch weer alles van Bunyan weggedaan.

goshen
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor goshen » 08 jul 2008 18:06

Opmerkelijk verschil in de berichtgeving van de doorgaans neutraal-linkse NY Times: “If they commit such a stupidity, Tel Aviv and U.S. shipping in the Persian Gulf will be Iran’s first targets and they will be burned,”

en de doorgaans redelijk linkse anti-israelische BBC: Iran leader plays down war talk

goshen
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor goshen » 09 jul 2008 15:28

Maastrichts café wordt rookvereniging
MAASTRICHT - In café ’t Jachthoes aan de Brusselseweg in Maastricht wordt ondanks het rookverbod voor de horeca gewoon doorgepaft. Om dit mogelijk te maken heeft eigenaar Bo Tilly een Rookvereniging opgericht, zei hij woensdag.
Afbeelding
Mensen die het café in willen, moeten eerst lid worden van Rookvereniging De Jagers. Eenmaal binnen mogen ze gewoon roken, zegt Tilly, want de ruimte is dan geen openbaar café meer maar een besloten vereniging voor rokers. Bovendien heeft Tilly geen personeel dat last van de rook zou kunnen hebben.

Inmiddels hebben zich al meer dan vierhonderd leden gemeld. ,,Mijn moeder begon dit café 44 jaar geleden, ik sta nu 28 jaar achter de bar, het rookverbod zou de doodsteek zijn geweest voor ons, net zoals voor alle buurtcafés,’’ legt Tilly uit.
'T zat eraan te komen. Ben benieuwd of dit systeem geaccepteerd zal geen worden door de overheid.

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 09 jul 2008 16:24

\:D/

CaptainCaveman

Berichtdoor CaptainCaveman » 09 jul 2008 16:34

goshen schreef:
Maastrichts café wordt rookvereniging
MAASTRICHT - In café ’t Jachthoes aan de Brusselseweg in Maastricht wordt ondanks het rookverbod voor de horeca gewoon doorgepaft. Om dit mogelijk te maken heeft eigenaar Bo Tilly een Rookvereniging opgericht, zei hij woensdag.
Afbeelding
Mensen die het café in willen, moeten eerst lid worden van Rookvereniging De Jagers. Eenmaal binnen mogen ze gewoon roken, zegt Tilly, want de ruimte is dan geen openbaar café meer maar een besloten vereniging voor rokers. Bovendien heeft Tilly geen personeel dat last van de rook zou kunnen hebben.

Inmiddels hebben zich al meer dan vierhonderd leden gemeld. ,,Mijn moeder begon dit café 44 jaar geleden, ik sta nu 28 jaar achter de bar, het rookverbod zou de doodsteek zijn geweest voor ons, net zoals voor alle buurtcafés,’’ legt Tilly uit.
'T zat eraan te komen. Ben benieuwd of dit systeem geaccepteerd zal geen worden door de overheid.
Technisch gezien kunnen ze niet anders.

Terug naar “Archief”