Gezin en huishouding deel 2

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 03 jul 2008 13:59

Heb momenteel ernstige nesteldrang :mrgreen: , wil de komende dagen het huis van top tot teen schoonhebben. Nu moet ik wel zeggen dat ik het de afgelopen weken wel iets heb laten versloffen. De schone was van een maand ligt nog op een grote stapel

Maarre.....een vraagje, hoe krijgen jullie de douchedeurtjes kalkvrij...... we wonen nog maar een half jaar, maar ik krijg ze nu al niet meer goed schoon. ( moet eerlijk zeggen dat ik ook geen kalk gewend was, woonde namelijk op de Veluwe en daar hoef je echt nooit te ontkalken.)

@ Saskia...ik dweil ook de vloerbedekking hoor......niet drijfnat, maar er komt toch altijd veel viezigheid vanaf.

ChupaChups
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor ChupaChups » 03 jul 2008 14:03

Gewone azijn moet bij kalkaanslag afdoende zijn. Dat heb ik ook weleens geprobeerd en je ziet het verschil echt!
Je hebt ook speciale schoonmaakazijn.

Stinkt wel.

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 03 jul 2008 14:04

chloor eroverheen doen, zie je er nix meer van! tenminste op de tegelvoeg doen wij dat geregeld.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 03 jul 2008 14:23

lekker als je gegalzuurde tegels heb... zijn ze binnen de korste keren naar de maan. Chloor tast het glazuur aan. K ben heel wat wc potten tegen gekomen die geen glazuur meer hebben ivm chloor, vreselijk vies zeg het ziet er niet echt heel fris uit.

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 03 jul 2008 14:25

Wij nemen de tegels en badwand na iedere douchebeurt even af met een handdoek, dat scheelt mij een hoop poetsfrustraties :mrgreen:

Azijn is idd een goede ontkalker. Ik gebruik altijd gewoon keukenazijn, heb een hekel aan weet ik het hoeveel verschillende schoonmaakmiddeltjes in m'n kast.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 03 jul 2008 14:25

Wij hebben zo'n inklapbare badwand, die doe ik altijd met anti-kalk spul. Speciaal voor douchewanden enzo. Maar ik vind het zo lekker ruiken dat ik het daarna niet helemaal meer afneem met water (anders is al die kalk er zo weer) maar dat schijnt dan weer niet goed te zijn.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Tuinfluiter
Majoor
Majoor

Berichtdoor Tuinfluiter » 03 jul 2008 14:25

Hoe doen jullie dat dan de vloerbedekking dweilen??

Vandaag de kamer goeie beurt gegeven want vanaf morgen heerlijk 3 weken vakantie, dus dan heb ik er geen zin in.

Net nog een berg opbergdozen wezen halen en de inbouwkast leeggeplunderd en alles uitgezocht: stapels boeken, cadeautjes, prulletjes, spellen enz enz, alles in de boxen gedaan en keurig in de inbouwkast geplaatst.
Ideaal met schoonmaken, hup boxen eruit en zemen die planken, hoezo lui??

Saskia
Majoor
Majoor

Berichtdoor Saskia » 03 jul 2008 14:27

Gewoon, met de mop eroverheen zwieberen, het is heel niet ingewikkeld. :)
@ajl: gelukkig, ik dacht dat ik de enige was ;) Maar het is echt wel eens nodig.

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 03 jul 2008 14:28

Ik ben ook nogal van de opbergdozen :mrgreen: Heb een heleboel van die doorzichtige kunststof kratten, hoef ik tenminste ook niet te zoeken wat nou waar in zit.

Veel poetsen op vloerbedekking is volgens mij helemaal niet zo goed, je haalt dan de vlekwerende laag ervan af ofzo.

ChupaChups
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor ChupaChups » 03 jul 2008 14:29

Het klinkt eng hoor. Echt zoiets waar ik kippenvel van krijg (met een stoffen mop over vloerbedekking ieuw!)

Tuinfluiter
Majoor
Majoor

Berichtdoor Tuinfluiter » 03 jul 2008 14:52

Inderdaad CC, zie ook mezelf nog niet de vloerbedekking dweilen met een mop, maar vind het wel goed verzonnen.
We houden het maar op HG vlekkenverwijderaar :mrgreen:

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 03 jul 2008 16:07

wij wonen nu 5 maanden in ons huis en de huiskamer vloer (houten vloer) heb ik 1x gedweild pas ging ik er een keer met een natte doek over en er kwam niet eens troep mee. Stofzuigen doe ik denk ik om de dag want ik loop altijd op blote voeten buiten en binnen. Dus dat is dan ook echt nodig.
Pff ik heb een hele middag boodschappen gedaan met mijn zusje en der vriendinnetje hoezo vermoeiend :D

Saskia
Majoor
Majoor

Berichtdoor Saskia » 03 jul 2008 16:18

Mijn vloerbedekking ligt er al jaren en is ook niet van dat hoogpolige, dus er valt verder weinig aan te beschadigen ;)

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 03 jul 2008 16:29

MissF, dat kalk spul dat meurt toch verschrikkelijk? Het slaat bij mij op mijn adem. Of komt dat door je zwangerschap?

Tuinfluiter, je moet nu wel weer je bakken van binnen uitnemen, daar nestelt zich allerlei stof in!

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 03 jul 2008 17:34

*Annet* schreef:MissF, dat kalk spul dat meurt toch verschrikkelijk? Het slaat bij mij op mijn adem. Of komt dat door je zwangerschap?

Tuinfluiter, je moet nu wel weer je bakken van binnen uitnemen, daar nestelt zich allerlei stof in!

Haha, nee, dat vind ik echt lekker ruiken, ik gebruikte het voor mijn zwangerschap ook gewoon
Al heb ik nu veel meer met luchtjes, ik mik er nu veel meer allesreiniger doorheen, en alleen van een goed merk, de rest vind ik nu stinken (terwijl ik helemaaaaaaal niet van de merken ben, juist tegen!), en staan ook de hele dag de ramen en deuren open, en spuit ik allerlei luchtjes het huis in Mijn man baalt :D

Ik heb sowieso geen dweil met stok, onze vloer kan er niet zo goed tegen, dus ik doe het heel soms op mijn knieeen.
En stofzuigen doe ik eens per week ongeveer, en ik loop met blote pootjes zo het balkon op, en weer naar binnen maar voor ik mijn bed in ga douche ik gewoon, dus dan vind ik het onnodig om zoveel te stofzuigen.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Terug naar “Archief”