Refoweb's Dr.Love Clinic: vragen,oplossingen,verhaaltjes enz

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

columbus
Majoor
Majoor

Berichtdoor columbus » 13 jan 2004 18:13

ass.Dr.JK, lees de kleine lettertjes in je contract maar een goed door!! :D

dit soort overleg word vanaf nu binnenskamers gevoerd. oké? :wink:

liefs Dr.Columbus
Alleen daar kan liefde leven, alleen daar is het leven goed, waar pa stil en ongedwongen, de aardappels schilt en de afwas doet.

JialiKelly
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor JialiKelly » 13 jan 2004 18:17

Oh help. Had ik mn lenzen weer niet in toen ik een contract ondertekende? :mrgreen:

Ik stel voor dat de cursus zoenen uit het ziekenfondspakket gegooid word :D

Oh ja, voortaan zouden we binnenkamers gaan vergaderen 8)
Praise the One who left you
Broken down and paralyzed
Never taste of the fruit..

meschianza
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor meschianza » 13 jan 2004 18:18

Columbus, U vergelijkt mijn deskundigheid met die van een lampekap??? :x :x :x

:x :x :x diepbeledigd :x :x :x
''Duisternis verdwijnt niet door duisternis. Dat kan alleen licht. Haat verdwijnt niet door haat. Dat kan alleen liefde.'' Martin Luther King

columbus
Majoor
Majoor

Berichtdoor columbus » 13 jan 2004 18:22

meschianza schreef:
Vraag 2:
Hij zoent voor geen meter, wat moet ik doen?

uhm, jouw deskundigheid trek ik niet in twijfel. maar je vraag was:
hij zoent voor geen meter, wat moet ik doen?

tja, het ligt hier duidelijk niet aan jou. of ben ik niet duidelijk?

liefs Dr.Columbus
Alleen daar kan liefde leven, alleen daar is het leven goed, waar pa stil en ongedwongen, de aardappels schilt en de afwas doet.

Vin

Berichtdoor Vin » 13 jan 2004 18:41

meschianza schreef:Vraag 1:
Als liefde tussen man en vrouw al begonnen is bij het allereerste begin, dus het allereerste emotionele fenomeen wat op aarde verschenen is na 'verbijstering' (toen Adam Eva zag) waarom heeft Charles DArwin daar dan geen rekening mee gehouden toen hij naar een alternatief zocht om ons bestaan op aarde te verklaren. Aangezien het vrijwel onmogelijk is dat gevoelens evolueren.

Waar had hij rekening moeten houden? Dat denk ik juist niet. Als je onderzoek naar nieuwe inzichten doet moet je de oude even opzij schuiven. Echter, Darwin zat wel degelijk over de evolutie van emoties na te denken. Dit kwam echter pas -na- zijn eerste stappen van biologische evolutie. Uiteraard, wil ik toevoegen, omdat hij geen onderzoek deed naar emoties, maar naar de biologie. In 1872 publiceerd hij The Expression of the Emotions in Man and Animals waarin hij probeerd een antwoord op je vraag te geven. In het kort: Volgens hem is het niet onmogelijk.

Allereerst zou ik aan de reacties willen toevoegen: Als je van elkaar houd heb je nog lang genoeg om te leren. Dus geen paniek.

Mocht het niet verbeteren door het zoenen op zich, en het vriendelijk proberen te leiden, dan moet je er natuurlijk over praten. Dit is dan meteen vast een goede oefening voor later, als je voor nog veel moeilijkere dingen om over te praten komt te staan. Wel een klein tipje: Formuleer het niet zo richting hem ;) ('je zoent voor geen meter!') Zeg bijvoorbeeld wat je lekker vind, in plaats van wat je allemaal niet lekker vind.

Liefdevolle groet,

Dr. Vin

columbus
Majoor
Majoor

Berichtdoor columbus » 13 jan 2004 18:57

)
essieee schreef:ik moet er bijna om huilen dat er mensen zijn die zich om mijn wanhoop, frustratie overmatige liefde enz. enz. willen bekommeren. weten jullie ook dat ik een lange patient zal zijn, alsik met m'n verhalen kom zakken jullie weg denk ik.

Heel veel sterkte met deze wanhopige functie!

lieve Esssie, toen ik jouw boodschap las bekroop me het gevoel dat ook een gesprek met jou zeker vruchten zal afwerpen. maar dan stel ik voor om een keer een persoonlijk gesprek te voeren met je.
daarbij denk ik, ff in mn agenda kijken, oh, ik zie dat ik alleen op zaterdagavond kan. nou, mocht je dat aanstaan dan bericht je het maar aan Dr.Columbus (Niet aan Dr.Vin, die heeft het te druk :mrgreen: )

liefs Dr.Columbus

cash
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor cash » 13 jan 2004 19:05

beste dokter,

ik zit met een groot probleem n.l. het volgende.

ik wil mn verloofde ten huwelijk vragen, op de traditionele manier.
maar dan moet ik op mn knieen en dat wil ik ook graag maar dat is juist het probleem!
mijn knieen doen zo´n zeer!
Help, wat moet ik doen?

meschianza
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor meschianza » 13 jan 2004 19:08

columbus schreef:
meschianza schreef:
Vraag 2:

uhm, jouw deskundigheid trek ik niet in twijfel. maar je vraag was:
hij zoent voor geen meter, wat moet ik doen?

tja, het ligt hier duidelijk niet aan jou. of ben ik niet duidelijk?

liefs Dr.Columbus

Wihi, ja, duidelijk.

1 tip voor de organisatie, dr. Love. Er hebben nu al 3 mensen in hun enthousiasme op mijn intelligente vragen antwoord gegeven, wat erg verhelderend is maar het gevaar schuilt dat uw medewerkers tegenstrijdige berichten gaan posten wat verwarrend kan werken bij uw clienten.
''Duisternis verdwijnt niet door duisternis. Dat kan alleen licht. Haat verdwijnt niet door haat. Dat kan alleen liefde.'' Martin Luther King

columbus
Majoor
Majoor

Berichtdoor columbus » 13 jan 2004 19:10

och, ik wijt het aan aanloopproblemen. komt in elke organisatie voor.
ook daar word aan gewerkt..

bedankt voor de tip in elk geval. we doen er wat mee!

liefs Dr.Columbus

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 13 jan 2004 19:18

columbus schreef:)
essieee schreef:ik moet er bijna om huilen dat er mensen zijn die zich om mijn wanhoop, frustratie overmatige liefde enz. enz. willen bekommeren. weten jullie ook dat ik een lange patient zal zijn, alsik met m'n verhalen kom zakken jullie weg denk ik.

lieve Esssie, toen ik jouw boodschap las bekroop me het gevoel dat ook een gesprek met jou zeker vruchten zal afwerpen. maar dan stel ik voor om een keer een persoonlijk gesprek te voeren met je.
daarbij denk ik, ff in mn agenda kijken, oh, ik zie dat ik alleen op zaterdagavond kan. nou, mocht je dat aanstaan dan bericht je het maar aan Dr.Columbus (Niet aan Dr.Vin, die heeft het te druk :mrgreen: )

liefs Dr.Columbus

Okay aangenomen.!

columbus
Majoor
Majoor

Berichtdoor columbus » 13 jan 2004 19:18

cash schreef:beste dokter,

ik zit met een groot probleem n.l. het volgende.

ik wil mn verloofde ten huwelijk vragen, op de traditionele manier.
maar dan moet ik op mn knieen en dat wil ik ook graag maar dat is juist het probleem!
mijn knieen doen zo´n zeer!
Help, wat moet ik doen?

beste Cash,

ja dat is een probleem man! ik he echt met je te doen!
maar niet getreurd, ook met jouw probleem hoef je niet te zitten.

ik stel het volgende voor, bedenk een originele manier om je verloofde ten huwelijk te vragen. maar dan wel op zo'n spetterende manier dat zei er niet eens aan denkt om jou op je knieen te zien zitten.
ik neem aan dat je zoveel fantasie beschikt dat je vast wel iets kan bedenken.

wil je toch op de traditionele manier, op je knieen, dan zou ik een dik kussen eronder leggen en flink wat pijnstillers slikken.
eventueel kun je een stratenmaker of een skater beroven van zijn kniebeschermers.

kom je er niet uit Cash, dan verzinnen we iets anders
succes

Dr.Columbus

columbus
Majoor
Majoor

Berichtdoor columbus » 13 jan 2004 19:21

essieee schreef:
columbus schreef:)

liefs Dr.Columbus

Okay aangenomen.!

oké, nader bericht volgt! (bob jij of bob ik?)

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 13 jan 2004 19:22

hahahah, ik niet geloof ik, je weet dat ik gek ben op rode wijn, en dokter dat is toch goed voor m'n bloed????

Zonnetje
Mineur
Mineur

Berichtdoor Zonnetje » 13 jan 2004 21:33

Lief Dr. Love team.....

Ik ben onder de indruk van jullie van jullie kennis en adviezen....
Ga zo door....jullie kunnen zo veel mensen uit de problemen helpen....

Liefs...
mij

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 13 jan 2004 21:49

nu mij nog...

Terug naar “Archief”