Werken in de zorg... (2)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 28 jun 2008 09:48

gecondoleerd Pol

Ik weet nog dat mijn opa in zjin eigen kamer stond opgebaard op de plek van zijn bed. Dat was fijn! ZIjn eigen kamertje, zijn spulletjes en ons plekje. Na de begravenis hadden ze nog een week om de kamer leeg te halen. Ze hebben eerst alle spullen opgeslagen en en pas na de rouw periode, een datum geprikt als kinderen om hier voor bij elkaar te komen om eht uit te zoeken en te verdelen.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

christien
Majoor
Majoor

Berichtdoor christien » 01 jul 2008 10:22

@Miss F Hoe is het gegaan met werken, mee gevallen?

Ga straks voor 3 uurtjes werken, omdat ik geruild heb met een collega.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 01 jul 2008 14:41

Het was heerlijk! Om elf uur begonnen, om 3 uur klaar. Dus thuis lekker misselijk geweest, en toen dat een beetje over was lekker mijn gedachten verzetten. Verder heb ik komende anderhalve week alleen late diensten, dus dat komt mooi uit.
Al ben ik het wel een beetje zat, vooral het tekort enzo aan personeel.
En nu is ook nog eens de hele crisisafdeling gesloten omdat er enorme lekkage is, wat ook weer een heel geregel is op het terrein, maar de vakantie komt eraan :)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

christien
Majoor
Majoor

Berichtdoor christien » 01 jul 2008 21:45

Fijn dat het goed is gegaan Miss F.
En idd als je late hebt, dan kun je sóchtends rustig aan doen.
Ik hoop dat het personeels te kort gauw word opgelost, echt balen.
Maar denk aan jezelf :wink:

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 02 jul 2008 14:15

Ik ga misschien ook weer aan het werk, heb gesolliciteerd in een wooncentrum voor verst. gehandicapten. Hier heb ik eerder ook al gewerkt, nu wil ik kijken of ik er voor een paar uurtjes per week weer aan de slag kan. Ze willen me in ieder geval wel hebben als invalkracht, maar ik wil eerst nog even weten of ze me een aantal dingen wel kunnen garanderen.

Dus... ik ben benieuwd :D

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 02 jul 2008 19:21

Haai schreef:Ik ga misschien ook weer aan het werk, heb gesolliciteerd in een wooncentrum voor verst. gehandicapten. Hier heb ik eerder ook al gewerkt, nu wil ik kijken of ik er voor een paar uurtjes per week weer aan de slag kan. Ze willen me in ieder geval wel hebben als invalkracht, maar ik wil eerst nog even weten of ze me een aantal dingen wel kunnen garanderen.

Hé, wat leuk!
Afbeelding

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 02 jul 2008 19:28

Leuk Haai!!

nou, hier is er nu niet veel aan om te werken. Ik ben 4 dagen vrij geweest en het is een puinhoop. 1tje moest bloedprikken maar niemand durfde zijn programma te wijzigen en ik had er niet op gezet, aangezien het toen nog neit bekend was. Medicatiewijzigingen staan nergens genoteerd en de nieuwe etiketten liggen op een grote hoop papieren ipv dat ze op de doosjes worden geplakt. Ik irriteer mij rot aan zulke zaken. Zeker als het er niet 1 is maar meerdere zodra je weer terug komt na een paar dagen vrij.

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 02 jul 2008 19:49

Gerdien B. schreef:Leuk Haai!!

nou, hier is er nu niet veel aan om te werken. Ik ben 4 dagen vrij geweest en het is een puinhoop. 1tje moest bloedprikken maar niemand durfde zijn programma te wijzigen en ik had er niet op gezet, aangezien het toen nog neit bekend was. Medicatiewijzigingen staan nergens genoteerd en de nieuwe etiketten liggen op een grote hoop papieren ipv dat ze op de doosjes worden geplakt. Ik irriteer mij rot aan zulke zaken. Zeker als het er niet 1 is maar meerdere zodra je weer terug komt na een paar dagen vrij.

Nou, lekker is dat! :roll:
Gelukkig is dat bij ons altijd goed geregeld...
Afbeelding

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 02 jul 2008 20:02

Eerlijk gezegd was het wachten hier op. We wekren met 2 EVB'ers, 4 medewerkersbegeleiders, waarvan 2 maar 2 diensten in de week draaien en verder draaien we met 3 invalkrachten. Ze vinden dat normaal hier, nou ik dus echt niet en heb er redelijk de pest in hoe de zaken hier gaan. Heb gevoel dat ik de kar flink moet trekken op moment.
Laatst gewijzigd door Gerdien B. op 03 jul 2008 06:25, 1 keer totaal gewijzigd.

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 02 jul 2008 22:04

Da's balen, Gerdien. 'k Snap ook echt niet dat ze dat met die medicijnen normaal kúnnen vinden...
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

christien
Majoor
Majoor

Berichtdoor christien » 03 jul 2008 09:16

Leuk Haai

Gister gewerkt een late, was echt zo ontzettend rommelig, bewoners onrustig, zal vast wel mede door het weer gekomen hebben. Wij hebben sávonds echt een goede omweersbui gehad. Hopen dat het vanavond beter is. :)

Airke
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Airke » 05 jul 2008 22:08

Haai schreef:Ik ga misschien ook weer aan het werk, heb gesolliciteerd in een wooncentrum voor verst. gehandicapten. Hier heb ik eerder ook al gewerkt, nu wil ik kijken of ik er voor een paar uurtjes per week weer aan de slag kan. Ze willen me in ieder geval wel hebben als invalkracht, maar ik wil eerst nog even weten of ze me een aantal dingen wel kunnen garanderen.

Leuk! :) Wel uitkijken met een invalcontract daar, dat had ik volgens mij ook toen ik daar werkte en er ging wel eens iets mis. ;)

linde
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor linde » 05 jul 2008 22:55

ik ben die agressie soms zooo zat...was k net al mn blauwe plekken kwijt, 1 dienstje werken en hop weer blauwe schenen...
ik vind mn werk over t algemeen leuk maar de laatste tijd pffffff
zo dat moest k ff kwijt :)
PaSaP Hoogh!!

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 06 jul 2008 17:49

Balen, linde! Ik kan me voorstellen, dat je dat soms echt zat bent! Sterkte! En hopelijk krijg/heb je genoeg motivatie om je werk te doen!

Ik werd vandaag ook niet echt blij op mijn werk... :? En niet door bewoners, maar door 1 collega.
Ik kwam om 12.30 (moest tot 18:30) en las eerst de algemene rapportagemap. Had een collega, die vandaag de slaapdienst (van 16.15-morgen 9.00) heeft in de overdracht gezet, dat ze pas om 20.00 uur zou beginnen, dat mijn andere collega (op de benedenverdieping eet je met zijn tweeën) maar boven met de bewoners moest gaan eten en ik in mijn eentje beneden en dat de vrijwilliger alleen naar de kerk zou gaan met de bewoners, zonder begeleiding erbij dus.
Dit besluit had ze dus gewoon genomen zonder ons daarin te kennen! Ik werd nogal chagrijnig. Toen de andere collega om 17.00 uur kwam, kwam ze gelijk naar me toe. Zij vond het ook belachelijk.
- de bovenbewoners waren gewoon 2 uur alleen, zonder begeleiding, onverantwoord!
- ze heeft ons niet eens hierover ingelicht, laat staan dat ze gevraagd heeft, of wij niet eerder weg wilden of later wilden beginnen. (Zij gunt zichzelf altijd vrij, een ander nooit...)

We waren allebei nogal kwaad dus. Ik heb het direct in haar persoonlijke rapportage gezet, want ik spreek haar voor haar vakantie niet meer.
Baalde er goed van, m'n hele dienst was verpest!
Afbeelding

meissie88

Berichtdoor meissie88 » 06 jul 2008 23:01

Hmm balen Linde! Bewoners bij ons op de afdeling zijn laatste tijd ook steeds agressiever, lijkt wel! Ik had laatst zelfs blauwe ribben :shock: Dat was toen wel heel extreem geval, maar goed! Leuk is anders ;-)

Das ook balen Liefie :? Zulke collega's kan je natuurlijk missen als kiespijn :wink: Geloof dat je overal wel zulke typetjes tussen hebt zitten, bij ons is er nl ook zo 1 :?

Bij ons begint 't nou al rommelig te worden...Vakantie-periode is eigks nog maar net aangebroken, iedereen is heel vaag ingepland, Elke x hele ritsen met diensten, zoals nu heb ik 3 avonddiensten achter elkaar, 2 dagen vrij en dan 4 dag- en dan 2 avonddiensten, en allemaal op de PG, ik hoop dat ik die laatste avonddienst nog 'kwijt kan', maar goed...'t is nog afwachten! Vrolijk word je d'r iig niet van ;-)

Terug naar “Archief”