Op vakantie met je schoonfamilie...

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 02 jul 2008 16:06

wij gaan samen op vakantie ja. Zijn vorig jaar samen geweest, soms samen een weekendje weg. Mijn ouders en schoonouders staan daar ook niet achter (en ook hoe wij nu samen wonen). Maar goed we zijn volwassen mensen en weten heus wel hoe ver je mag en kunt gaan.

Dine
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Dine » 02 jul 2008 16:08

Gerdien B. schreef:Heeft iedereen hier nou enkel last van schoonfamilie en niet van eigen familie? Ik lees heel wat negatiefs over schoonfamilie's, maar eigen familie kan net zo'n ramp wezen!

Ik voel me beter op mn gemak samen met mn vriend als we bij de schoonfamily zijn dan bij ons thuis.
Ben afgelopen vakantie met hen mee gweest, geweldige week gehad!! :lol:
Kom naar Mij toe, allen die vermoeid en belast bent, en Ik zal u rust geven.

petra85
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor petra85 » 02 jul 2008 16:08

bij ons ook onbespreekbaar, gelijk nee !!
maar bij neergelegd gingen toch trouwen

Kate Spade
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Kate Spade » 02 jul 2008 16:24

I love op vakantie gaan! :mrgreen:

Met mijn ouders op vakantie gaan vind ik helemaal super! Ik heb namelijk altijd ruimte gekregen om te doen wat ik wil, ik hoefde niet verplicht alles met mijn ouders te doen. We deden wel dingen samen, een dagje uit, samen naar een concert en een keertje uit eten. Maar niet verplicht 14 dagen met elkaar optrekken ofzo. Dat zou ik niet leuk vinden, maar mijn ouders hebben zelf ook niet de behoefte om de hele dag met mij opgescheept te zitten. En ik kreeg samen met mijn zus vaak een eigen hotelkamer, of een eigen sleutel van het vakantieverblijf.

Mijn schoonouders waren laatst in Friesland op vakantie en toen ben ik 2 dagen langsgeweest met mijn vriend. Het is niet echt lang ofzo, maar ik vond het heel gezellig! En je leert elkaar goed kennen op deze manier. Ik zou ook wel voor een langere periode met hen op vakantie willen, ik neem aan dat zij dingen doen die zij leuk vinden en ik ook mijn gang kan gaan overdag. Maar bijvoorbeeld 3 weken in Italië kamperen, zou ik niet doen. Te ver van huis en te lange periode...

Dit jaar ga ik met mijn vriendje op vakantie terwijl we niet getrouwd zijn. We gaan een weekje naar Frankrijk. Mijn ouders zouden dit niet aanmoedigen, maar ze houden het ook niet tegen. Mijn ouders vinden namelijk dat ik verantwoordelijk ben voor mezelf.
Dus, dat.

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 02 jul 2008 16:30

Wij zijn gewoon gegaan. M'n vader vroeg nog wel of ik erover had nagedacht wat er kon gebeuren als je bij elkaar in een tent slaapt. Toen zei ik: we slapen toch ook altijd bij elkaar als ik bij hem logeer (hij woonde toen wel op zichzelf maar ik nog niet). Zegt m'n pa: oh ik dacht dat je altijd op de bank sliep :oops:
Ik ging sowieso altijd wel mijn eigen gang, mijn ouders lieten me altijd heel vrij (al waren er wel degelijk grenzen). In hun huis mocht ik niet met een jongen samen op mijn kamer slapen, maar als je vriendje ver weg woont dan is het wel erg lomp als je ouders je verbieden om daar te blijven slapen. Ik moet er wel bij zeggen dat ik toen 20 jaar was en geen 15 ofzo.

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 02 jul 2008 16:39

sommige dingen moet je niet bespreken maar gewoon tussen alle bedrijven door laten vallen. WIj zijn vorige keer met een vriend op vakantie geweest en nu 2 weken samen op pad. Heerlijk!! Kijk er enorm naar uit.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

em_ma
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor em_ma » 02 jul 2008 16:45

Boer Piet schreef:Ik vind t heerlijk om met eigen gezin op vakantie te zijn. Normaal heeft niemand tijd voor elkaar, maar op vakantie wel. Is iedereen weer eens thuis.

Zijn er ook stellen die voor het trouwen samen op vakantie gaan? Dat is bij mijn ouders onbespreekbaar, mijn moeder zou uit haar vel springen. Hoe is dat bij anderen?

Met mijn ex ben ik ook samen op vakantie geweest. Maar ja, toen waren wij 26 en 28 en woonden al een hele tijd op onszelf.
Wij waren dus ook vaak hele dagen bij elkaar, nou als je wilt kun je dan toch ook van alles uitvreten?
Mijn eis was wel dat we aparte kamers hadden.
Ik heb hele goede herinneringen aan die vakantie, je trekt een paar dagen heel intensief op en das niet verkeerd, het was superleuk.
Ik zou wel een paar dagen met schoonfamilie op vakantie willen gaan, maar een paar weken, dat weet ik niet.
Onze ouders vonden dat we oud en wijs genoeg waren. Naar andere mensen toe vond ik het weleens lastig, maar daar moet je je eigenlijk niets van aan trekken...
Psalm 27 : 11a
HEERE, leer mij Uw weg

Hippieblijhoofd
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Hippieblijhoofd » 02 jul 2008 18:10

Gewoon gaan inderdaad, als je wilt. Gewoon geen discussie over aangaan (wanneer je weet dat 't geen normaal gesprek kan worden) en het presenteren als vaststaand feit.
Wij gaan dit jaar denk ik niet samen op vakantie, iig niet heel lang - een weekend met vrienden als dat geregeld kan worden. Maar wij wonen allebei al een tijd niet meer thuis, dat scheelt toch wel.

En ik zou 't prima vinden om met schoonfamilie op vakantie te gaan; ik vermaak me nu ook prima als ik bij hun ben :)

gempa
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor gempa » 02 jul 2008 18:30

ik heb het wel eens gedaan, ging best goed, ook al heb ik niet eens een erg goede band met mn schoonouders, zolang je elkaar maar vrij laat, denk ik

*|Scatie
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor *|Scatie » 02 jul 2008 19:24

Ik zou liever met m'n schoonouders mee dan met m'n ouders. Schoonouders denk ik dat een weekend wel lang genoeg is. Maar goed wie weet ooit... M'n zwager en schoonzusje zijn nu met hun mee op vakantie, maar s ff uithoren straks hoe dat is gegaan.

Ik vind het altijd een beetje zwart-wit gedacht, het niet samen op vakantie mogen gaan. Ik snap het wel een beetje maar als je samen wat wilt, dan hoef je daarvoor toch niet op vakantie te gaan?
En zolang je beiden je grenzen hebt, kan bij elkaar slapen ook prima.

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 02 jul 2008 19:33

Mijn man en ik zijn voor ons trouwen ook samen op vakantie geweest. We hebben het als feit gepresenteerd, we wilden er ook geen discussie over. Mijn ouders vonden het absoluut niet leuk, mijn schoonouders zeiden er niks over en vonden het leuk voor ons dat we er ff samen tussenuit konden.
Afbeelding

esli
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor esli » 02 jul 2008 21:40

Als je volwassen bent hoef je toch geen toestemming meer van je ouders? Ik begrijp dat dat soms zo voelt, dat had ik ook wel. Maar je moet gewoon zelf bedenken of je samen op vakantie wil en dat dan wel of niet doen. Uiteindelijk hebben je ouders daar niet zoveel mee te maken.

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 02 jul 2008 21:42

Mee eens, maar mijn vader is iemand die de touwtjes graag in handen houdt, ook al zijn wij alle drie (broer, zus en ik) volwassen. Voor hem is zoiets dus moeilijk en dat kan ik ook wel begrijpen, hoewel ik het er niet mee eens ben.
Afbeelding

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 02 jul 2008 23:22

ik denk ook niet dat mijn ouders het super leuk zouden vinden als we met z'n tweeen zouden gaan. Al hoewel..
Ga dit jaar in elk geval met lover en nog 6 vrienden (waaronder nog 1 stel). Heb er zin in :). Daarna nog een weekje naar m'n ouders. Hebben dan zelf een auto ook dus dat komt helemaal goed. In de kerstvakantie met schoonouders een week geweest en dat was ook echt super leuk.
Maar ik heb dan ook een goede band met mn schoonouders ;) (Gelukkig!)

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 03 jul 2008 07:36

Ik ben nog nooit met mijn schoonouders op vakantie geweest omdat ze nooit meer gaan.
Wel was ik om het weekend daar dus ik weet wel goed hoe ze zijn enz.

Terug naar “Archief”