Op vakantie met je schoonfamilie...

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

ring
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor ring » 02 jul 2008 12:55

Lalage schreef:Ik vind het wel heel erg uitmaken of een stel voor je neus staat te tongzoenen of dat ze elkaar een snelle knuffel geven. Bij het eerste voel ik me wel ongemakkelijk ja. Maar daar ging het niet over ;)

Hahha.. :mrgreen: nee daar ging het niet over! Maar wat je noemt is ook wel van belang hoor! Denk dat je gewoon moet opletten dat je niet te veel knuffelt in bij zijn van anderen.. vind ik zelf ook niet heel prettig als anderen dat bij mij doen. En ik heb dan weer een zusje/broertje die opmerkingen gaan maken.. helemaal leuk (niet dus!!)..

Ik ben benieuwd hoe het bij mij gaat lopen.. vind twee weken best lang en daarvoor gaan we ook nog met mijn ouders op vakantie.. dus! :roll: Maar je moet er toch zelf het beste dr van maken.. 8)
"Boeken zijn schepen die de uitgestrekte zeeën des tijds doorkruisen"

Boer Piet
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Boer Piet » 02 jul 2008 13:07

Ik ben altijd hele weekenden bij mijn vriendin, en zij bij mij. Daardoor weet je al heel wat van elkaars families.
Mijn vriendin is meegeweest met mijn familie op vakantie en dat vond ze heel gezellig, hoewel ze het wel druk vond. (Kom uit groot gezin)

Ik ben er nog veel makkelijker in. Als ik bij mijn schoonouders in de buurt ben blijf ik daar regelmatig slapen, ook als mijn vriendin niet thuis is. Ben nog nooit met ze op vakantie geweest, maar dat zou prima gaan.

Klef worden we door míjn familie nooit genoemd :wink:
Laatst gewijzigd door Boer Piet op 02 jul 2008 13:34, 1 keer totaal gewijzigd.
De meeste ideeën zijn niet nieuw, maar niemand kent de oude.

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 02 jul 2008 13:27

Wij gaan een weekje naar mijn schoonouders toe, die zitten ergens in een huisje. Nou prima hoor, lijkt me hartstikke leuk. En misschien is dat daarna wel anders, maar je moet het minimaal 1 keer geprobeerd hebben, nietwaar? :mrgreen:

ring
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor ring » 02 jul 2008 13:32

[quote="Boer Piet"]Ik ben altijd hele weekenden bij mijn vriendin, en zij bij mij. Daardoor weet je al heel wat van elkaars families. [quote]

Dat is bij mij ook wel zo. Wij zien elkaar ook altijd de hele weekenden waardoor je al veel van elkaars gewoonten enzo weet.. Dat zal zeker wel schelen! :P
"Boeken zijn schepen die de uitgestrekte zeeën des tijds doorkruisen"

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 02 jul 2008 15:00

Wij gaan gewoon samen op vakantie. Geen ouders of schoonouders in de buurt. Daarbij zou ik het geen probleem vinden met mijn schoonmoeder mee op vakantie te gaan omdat zij ons vrij laat in wat wij willen doen.

Dat klef zijn, het is maar net wat je gewend ben. OP een gegeven moment hadden wij 3 stellen in huis rondlopen. Op elke bank lag/ zat een stel enorm knus te wezen en dan ben ik toch echt weg.
Nu zelf een relatie vind ik het heerlijk om tegen mijn vriend aan te zitten of te knuffelen. Toch probeer ik echt wel op te letten als er anderen in de buurt zijn.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 02 jul 2008 15:25

Ben voor ons trouwen wel eens hooguit 2 nachtjes naar het vakantieadres van schoonouders geweest. Nooit meer, en zeker geen hele week. Ik heb nu eenmaal geen klik met schoonmoeder en ga me overal aan lopen ergeren. Voorbeeldje als ze op komt passen. 's Morgens om 7 uur stapt ze binnen en ben ik nog niet klaar. Loop wat stresserig heen en weer, moet koffiekan nog vullen, voerbakje/ drinken voor hond klaar zetten etc. En dan staat ze maar in mn nek te hijgen. Constant in de weg te staan, dan voor de koelkast, dan voor de vaatwasser :? En maar te kletsen over hoeveel ze er weer tegenop is gaan zien en hoe slecht ze heeft geslapen en of ik wel een briefje klaar heb gelegt en of ik ook nog even het nummer van de dokter wil opschrijven etc etc ect. Dan denk ik, mens ga asjeblieft in de kamer zitten en laat me met rust 8)
Kun je nagaan als ik 24 uur per dag met r in een huisje zou zitten :mrgreen:

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 02 jul 2008 15:29

We gaan straks een paar dagen naar mijn schoonouders op de camping. We hebben in het midden gelaten hoe lang we precies komen; als het tegenvalt gaan we gewoon gauw weer weg :mrgreen: Schoonmama wilde altijd al graag dat we meegingen op vakantie, maar ik zag het nooit zo zitten omdat zij verwachtte dat we alles samen zouden doen. Inmiddels heeft ze dat wel afgeleerd, dus nu durven we het wel aan :wink:

keessie
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor keessie » 02 jul 2008 15:30

Ik ga over een maand ook voor de eerste keer mee op vakantie met mijn schoonouders en ook twee weken. We gaan express met mijn auto zodat je niet afhankelijk van elkaar bent. Als mn schoonouders een dag willen gaan winkelen en wij samen wat anders willen gaan doen is dat dus geen probleem.

Maar wij zijn ook de weekenden bij elkaar waardoor je de gewoonten kent. Maar meestal praten we niet super veel. Daarom heb ik wel zin in de vakantie omdat je daar lekker in een ongedwongen sfeertje zit en 's avonds eens echt kunt praten met elkaar.

@ Ring
Wil je wel aanraden als het mogelijk is om ook voor eigen vervoer te zorgen.
Laatst gewijzigd door keessie op 02 jul 2008 15:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Stap voor stap, weer een stapje verder.

petra85
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor petra85 » 02 jul 2008 15:33

zou nooit met ze op vakantie gaan !!
allen koffie drinken is al lang zat..
tenslotte wonen we naast elkaar?!?

Tuinfluiter
Majoor
Majoor

Berichtdoor Tuinfluiter » 02 jul 2008 15:51

Een paar dagen is dat nog wel uit te houden maar niet langer dan een paar dagen dan.
Het zijn beste mensen maar enorm makkelijk en dat ben ik niet dus dat gaat denk ik wel irriteren.
Wij gaan graag dingen bekijken enz als we op vakantie zijn maar hun gewoon in een stoel zitten heel de dag met een boek erbij, vinden wij niks.

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 02 jul 2008 15:55

Heeft iedereen hier nou enkel last van schoonfamilie en niet van eigen familie? Ik lees heel wat negatiefs over schoonfamilie's, maar eigen familie kan net zo'n ramp wezen!
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 02 jul 2008 15:56

ik heb geen last van beiden... juist niet.

Tuinfluiter
Majoor
Majoor

Berichtdoor Tuinfluiter » 02 jul 2008 15:58

O met m'n eigen ouders zou een paar dagen ook meer als zat zijn.

petra85
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor petra85 » 02 jul 2008 16:01

mijn eigen ouders laten ons meer los houden ons niet de hele dag in de gaten

Boer Piet
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Boer Piet » 02 jul 2008 16:04

Ik vind t heerlijk om met eigen gezin op vakantie te zijn. Normaal heeft niemand tijd voor elkaar, maar op vakantie wel. Is iedereen weer eens thuis.

Zijn er ook stellen die voor het trouwen samen op vakantie gaan? Dat is bij mijn ouders onbespreekbaar, mijn moeder zou uit haar vel springen. Hoe is dat bij anderen?
De meeste ideeën zijn niet nieuw, maar niemand kent de oude.

Terug naar “Archief”