Kinderen opvoeden

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Memmem
Moderator

Berichtdoor Memmem » 25 jun 2008 21:51

Ik heb ook eens wat geluisterd. De teksten zijn, volgens mij, niet slecht maar absoluut niet voor kleine kinderen. Daarnaast vind ik de kleding van de dames erg bloot, waarom hebben ze niet gewoon leuke, vrolijke kleren aan?
De kinderen zouden het hier niet te horen en te zien krijgen. Er zijn genoeg leuke kleine kinderliedjes.

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 26 jun 2008 06:40

Koningin van Lombardijen.... nog nooooooooooooooit van gehoord

en ik sluit me bij Memmem aan, maar er zijn heeel veeel christelijke kindjes die er naar mogen luisteren.

gempa
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor gempa » 26 jun 2008 07:25

ik ga het hier ook beslist niet promoten, maar ja op tv komt het nog wel eens langs.
ik vind idd de oudere tekdten nogal suggestief,

Hippieblijhoofd
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Hippieblijhoofd » 26 jun 2008 11:04

pol schreef:Koningin van Lombardijen.... nog nooooooooooooooit van gehoord

Dat lied is geschreven door Annie M.G. Schmidt:
http://www.tigch.nl/sonneveld/lombardije.htm

Ik vind 't wel grappig, die had ik als kind al op een cd staan en luistert mijn nichtje nu weer ;/

Tuinfluiter
Majoor
Majoor

Berichtdoor Tuinfluiter » 26 jun 2008 17:32

Wij hebben hier ook een cd met kinderliedjes en daar staat ook het liedje van de koningin van Lombardijen op en inderdaad vind het ook een raar lied, sla dat nummer ook altijd over.

K3 hoeft voor mij ook niet zo, als je erover nadenkt dan komen er wel dingen in voor dat je denkt, tja wat heeft een klein kind nou aan dingen zoals verliefdheid en alles daaromheen.

Jess
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Jess » 01 jul 2008 17:28

Help!!!

Wat doe je toch aan kinderen die om het minste of geringste ruzie maken? Ze verknallen het moeder zijn voor mij. Nu kan ik sommige gezinsdrama's begrijpen, helaas. Ik krijg het gevoel dat ze mij treiteren. Praten, al zo vaak geprobeerd. Heb zelfs geen zin meer om wat leuks met ze te ondernemen, zover is het al heen. Morgen geven ze mooi weer op, maar ik heb zelfs geen moed om zwemwater met ze op te zoeken omdat er van te voren al gezanik is.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 01 jul 2008 18:09

Ik weet nog wel dat mijn moeder zei:' Goedzo, oefen maar goed voor de maatschappij' waarbij ze ons het zelf uit liet vechten. Pas als wij (lees: ik) met de handen of tanden verder gingen, kwam ze ertussen. Verder ruzieden we zelf maar aan. Het hoort erbij.
Al is dat soms heus niet makkelijk denk ik, en altijd ruzie ís ook niet leuk, maar soms is het misschien beter even de knop om te zetten en te denken: het gaat vanzelf over.
Geen idee of het bij jou geldt hoor, maar soms helpt het denk ik wel
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 01 jul 2008 18:14

ik denk dat er wel heel veel verschil zit tussen ruzie maken. Wij hadden ook weleens ''ruzie''
Maar hoe Jess het beschrijft schrik ik wel een beetje als ik vragen mag hoe oud zijn jou kinderen?

gempa
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor gempa » 01 jul 2008 19:05

Jess schreef:Help!!!

Wat doe je toch aan kinderen die om het minste of geringste ruzie maken? Ze verknallen het moeder zijn voor mij. Nu kan ik sommige gezinsdrama's begrijpen, helaas. Ik krijg het gevoel dat ze mij treiteren. Praten, al zo vaak geprobeerd. Heb zelfs geen zin meer om wat leuks met ze te ondernemen, zover is het al heen. Morgen geven ze mooi weer op, maar ik heb zelfs geen moed om zwemwater met ze op te zoeken omdat er van te voren al gezanik is.

ik weet niet hoe oud ze zijn, maar meestal helpt het als je het hun probleem maakt.
zeg het gerust, jongens jullie vechten altijd zo dat ik geen zin heb om nog wat te doen met jullie. pas als jullie beter gedrag laten zien, gaan we weer leuke dingen doen.

of soms hellpt het om het een poosje bij te houden, met bv een knikkerpot bij goed gedrag een knikker bij slecht gedrag er 1 uit en met een aantal knikkers in de pot kunnen ze dan wat verdienen
dan leg je het probleem bij hum

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 01 jul 2008 19:05

Ik heb zelf geen ervaring met kids, maar misschien kun je in de oude afleveringen van Schatjes (op de EO-website) tips vinden? Daar gaat 't regelmatig om gezinnen met meerdere kinderen die steeds ruziën...
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 01 jul 2008 19:52

Ook zo irritant voor je buren, als ze buiten aan het ruzie maken zijn!

Juultje77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Juultje77 » 01 jul 2008 20:02

Ja idd. en dan met buiten spelen of eten gewoon niet luisteren, dan voel je je net een politieagent. En vooral als je weet dat je buren ook buiten zitten.

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 01 jul 2008 20:20

en die van mij slapen niet, maar goed, ze liggen op bed. Zoveel mogelijk ramen en deuren open. Ze liggen op de grond, daar is het nog wat koeler.

Ruziemakende kids, een ramp! Sterkte. Hun maken ruzie, dus het is hun probleem heb ik wel es gehoord. Makkelijk gezegd, je zal er maar mee zitten.

Merisja
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Merisja » 01 jul 2008 20:59

Juultje77 schreef:Ja idd. en dan met buiten spelen of eten gewoon niet luisteren, dan voel je je net een politieagent. En vooral als je weet dat je buren ook buiten zitten.

Een ramp ja! Onze oudste heeft er nog wel eens een handje van om dan heel hard te roepen, zodat de buren het wel moeten horen: Nee mama, je mag me niet slaan! Terwijl ik haar met geen vinger aanraak... Dan voel je je behoorlijk l*llig, om maar even zo te zeggen. Gelukkig gebeurt het hier niet zo vaak, zeker niet sinds ze nu op school zit. Ze is echt een stuk handelbaarder geworden.

sientje
Mineur
Mineur

Berichtdoor sientje » 02 jul 2008 10:56

Jess schreef:Help!!!

Herkenbaar! zo'n periode heb ik hier ook gehad.Het ligt er ook aan hoe je je zelf voelt(hier was dat zo)
Positief benaderen(heel moeilijk als ze vervelend zijn)goed gedrag belonen,bv als jullie lief zijn gaan we een spelletje doen/buitenbadje opzetten,enz.
Hier werkte dat echt,al speelt ook wel mee dat de kinderen wat ouder worden(vooral de oudste)
Misschien moet je anders toch hulp zoeken.
Sterkte er mee!!!

Terug naar “Archief”