Zelfmoord.

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Vin

Berichtdoor Vin » 12 jan 2004 17:10

Evelien schreef:Maar dat God jou ziet lijden moet je zelf ook wel zien dat God er voor je is. Anders heeft het denk ik ook absoluut geen effect.

God is voor mij eigenlijk niks. Ik weet wel dat hij voor iedereen Vader is. Maar toch ervaar ik zoeits absoluut (nog) niet. En ik kan wel heel mooi theoretisch dingen gaan zeggen uit de Bijbel, wat er ook wel staat. Maar persoonlijk vindt ik er (nog) geen rust in.
Nee, dat klopt. Ik zou het ook nooit aan iemand meegeven zo van, 'Bid dan! Dan is alles oke!'. Dat was echt iets van mijn persoonlijke ervaringen, dat ik dat vasthoud.

Maar ook als God me ziet lijden, word het lijden niet minder. Job kreeg zijn vrouw er niet terug mee dat hij wel op God vertrouwde. Het is geen 'oplossing', het maakt het voor mij draaglijk.

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 12 jan 2004 18:15

Evelien schreef:
surfer schreef:ik denk wel eens dat veel hulpverleners zelf hulp nodig hebben :shock:

dan moet jij maar niet eens zoveel denken.

Weet je wat de beste hulpverleners zijn?: degene die vroeger zelf met bepaalde problemen hebben gehad.

Helemaal mee eens, mensen die weten waar ze over praten!

Skoezie
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Skoezie » 12 jan 2004 21:30

Niet altijd... Het is niet goed als je als hulpverlener gaat mee praten. Je moet niet met de 'patienten' meepraten want dat kan zwaar rot overkomen. Dat was bij mij het geval namleijk... Die vent telkens van "ik begrijp je etc etc" kom je nix verder mee.
Je hoeft er niet aan te twijfelen of ik gek ben ... die conclusie heb ik zelf al getrokken . JA IK BEN

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 12 jan 2004 22:19

Skoezie schreef:Niet altijd... Het is niet goed als je als hulpverlener gaat mee praten. Je moet niet met de 'patienten' meepraten want dat kan zwaar rot overkomen. Dat was bij mij het geval namleijk... Die vent telkens van "ik begrijp je etc etc" kom je nix verder mee.

het gaat hier niet over meepraten. Maar meer over het meeleven en meedenken met die persoon. Zich kunnen inleven in die persoon.

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 13 jan 2004 11:05

inderdaad. Maar evelien, van hulpverleners alleen kunnen we het niet verwachten. Probeer God erbij nodig te hebben en blijf vechten voor jezelf met iedereen die je lief en dierbaar is.( geld net zo goed voor mij, wil niet betuttelend overkomen)

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 13 jan 2004 11:45

essieee schreef:inderdaad. Maar evelien, van hulpverleners alleen kunnen we het niet verwachten. Probeer God erbij nodig te hebben en blijf vechten voor jezelf met iedereen die je lief en dierbaar is.( geld net zo goed voor mij, wil niet betuttelend overkomen)

maar als ze zeggen dat ze mij niet kunnen helpen en dat ik niet geschikt ben voor bepaalde therapieen??

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 13 jan 2004 12:54

Evelien schreef:
essieee schreef:inderdaad. Maar evelien, van hulpverleners alleen kunnen we het niet verwachten. Probeer God erbij nodig te hebben en blijf vechten voor jezelf met iedereen die je lief en dierbaar is.( geld net zo goed voor mij, wil niet betuttelend overkomen)

maar als ze zeggen dat ze mij niet kunnen helpen en dat ik niet geschikt ben voor bepaalde therapieen??

Ja ook ik heb dat meegemaakt! Maar zoek zelf verder! Laat het er niet bij zitten want alleen redden we het niet. Ik kan er verder niet op in gaan, kga niet al m'n eigen sores hier neer poten, maar pb anders!

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 13 jan 2004 12:55

essieee schreef:
Evelien schreef:

Ja ook ik heb dat meegemaakt! Maar zoek zelf verder! Laat het er niet bij zitten want alleen redden we het niet. Ik kan er verder niet op in gaan, kga niet al m'n eigen sores hier neer poten, maar pb anders!

Dat moet je niet doen!!!!!!!!!

Vin

Berichtdoor Vin » 13 jan 2004 13:22

Als het lijkt alsof degene tegen wie je praat niet luistert,
heb dan een beetje geduld.
Misschien heeft hij gewoon een pluisje in zijn oor.
(Winnie de Poeh)

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 13 jan 2004 19:13

Evelien schreef:
essieee schreef:
Evelien schreef:

Dat moet je niet doen!!!!!!!!!

Hoe of wat bedoel Je?

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 13 jan 2004 19:54

ik bedoel:

je bent niet verplicht om al je sores er in te zetten.

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 13 jan 2004 20:35

Evelien schreef:ik bedoel:

je bent niet verplicht om al je sores er in te zetten.

nee maar wel om er voor te knokken!

Skoezie
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Skoezie » 20 feb 2004 13:28

Waarom liep deze discussie eigenlijk dood, het was zo goed, ik denk dat er nu moet worden gekeken vanuit de kant van de ziener (niet de zelfmoordenaar) hoe denk jij als niet zelfmoordenaar over zelfmoord?
Je hoeft er niet aan te twijfelen of ik gek ben ... die conclusie heb ik zelf al getrokken . JA IK BEN

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 20 feb 2004 20:19

nu ik weet wat het is kan ik geen veroordeling meer uitspreken!

Terug naar “Archief”