Moderator: Moderafo's
Acire schreef:Tuurlijk zit mijn eten ook in een pan en eet ik van een bordje. Maar het verschil in aandacht wat je eraan besteed verschilt nog al. En daar heb ik het over.
Ik zou het zonde van m'n tijd vinden om met m'n vriend te discussieren over de kleur van de handdoeken of het merk pannen wat we willen hebben..
Laatst vierden m'n ouders hun verjaardag. Mijn oom zat toen wegdewood aan te prijzen. Dat het mooi was en zo goed. Bla bla bla. Ik ging toen ff op internet kijken. Een bord kost 21 pond. Dat vind ik echt van de zotte. Ik snap niet dat je je geld op die manier over de balk wil smijten en dat je dat kunt verantwoorden ook
Boer Piet schreef:Acire schreef:Tuurlijk zit mijn eten ook in een pan en eet ik van een bordje. Maar het verschil in aandacht wat je eraan besteed verschilt nog al. En daar heb ik het over.
Ik zou het zonde van m'n tijd vinden om met m'n vriend te discussieren over de kleur van de handdoeken of het merk pannen wat we willen hebben..
Laatst vierden m'n ouders hun verjaardag. Mijn oom zat toen wegdewood aan te prijzen. Dat het mooi was en zo goed. Bla bla bla. Ik ging toen ff op internet kijken. Een bord kost 21 pond. Dat vind ik echt van de zotte. Ik snap niet dat je je geld op die manier over de balk wil smijten en dat je dat kunt verantwoorden ook
Ik irriteer me er een beetje aan als je van alles moet verantwoordenIk zie mezelf niet snel een mobieltje van 200euro kopen, en ook niet snel een duur servies. Wel koop ik een duur bestek en draag geen hele goedkope kleding. Boeiend als iemand wat duurders koopt of juist niet.
Acire schreef:Verantwoorden hoef je ook niet tegenover mensen, maar tegenover God. Ik zou het niet kunnen verantwoorden om hele dure spullen te kopen. Er zijn miljoenen mensen die geen eens eten hebben, laat staan een bord om van te eten. Die geen huis hebben, laat staan een bank om op te zitten. Moet ik dan, als rijke westerling een bord gaan kopen van 20 euro? En een bank van 1000? Dat kan ik gewoon niet!
Acire schreef:Verantwoorden hoef je ook niet tegenover mensen, maar tegenover God. Ik zou het niet kunnen verantwoorden om hele dure spullen te kopen. Er zijn miljoenen mensen die geen eens eten hebben, laat staan een bord om van te eten. Die geen huis hebben, laat staan een bank om op te zitten. Moet ik dan, als rijke westerling een bord gaan kopen van 20 euro? En een bank van 1000? Dat kan ik gewoon niet!
Gerdien B. schreef:persoonlijk koop ik liever iets wat goed is van kwaliteit dan dat ik een tientje minder betaal maar er stukken korter mee doe.
paprikameisje2 schreef:Acire schreef:Verantwoorden hoef je ook niet tegenover mensen, maar tegenover God. Ik zou het niet kunnen verantwoorden om hele dure spullen te kopen. Er zijn miljoenen mensen die geen eens eten hebben, laat staan een bord om van te eten. Die geen huis hebben, laat staan een bank om op te zitten. Moet ik dan, als rijke westerling een bord gaan kopen van 20 euro? En een bank van 1000? Dat kan ik gewoon niet!
Acire schreef:Mjah, misschien.
God geeft in de Bijbel de richtlijn 10 procent. Maar als je, zoals wij (bijna) allemaal, leeft in luxe en welvaart kun je toch wel wat meer missen dan dat?
Ik begrijp jou ook niet helemaal. Enerzijds vind je dat je zoveel mogelijk geld aan goede doelen moet geven, maar anderzijds ga je wel je servies vervangen als je dat ':shock: vet ouderwets' vindt: 'Dat wil je toch niet?', terwijl het verder nog wel ok zou zijn.Acire schreef:En, over kwaliteit valt veel te zeggen. Mijn ouders kochten 25 jaar geleden een servies. Een gewone, middelmatige van prijs. Dat was vorig jaar, toen ze 25 jaar getrouwd waren aan vervanging toe. Er misten wat onderdelen enzo. En, het was vet ouderwets.
Stel je nou voor dat ze 25 jaar geleden super duur en supergoed spul gehad hadden. Dan waren er misschien (misschien ook niet) wat minder borden kapot. Maar dan hadden ze misschien nog wel 20 jaar naar dat lelijke ouderwetse servies kunnen kijken.Dat wil je toch niet?
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 72 gasten