Zwanger deel 4

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 26 jun 2008 19:28

Nee, idd. 8)
Vorige keer was het kind een maand te vroeg geloof ik, nu zit ze in ieder geval goed op tijd. Dat scheelt al veel en ze wordt in het ziekenhuis goed in de gaten gehouden.
Afbeelding

Tuinfluiter
Majoor
Majoor

Berichtdoor Tuinfluiter » 26 jun 2008 19:29

Nou hopen dat alles voorspoedig zal mogen gaan!

Loucom
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Loucom » 28 jun 2008 16:03

MissF nog gefeliciteerd met je zwangerschap. Leuk voor jullie, geniet ervan.

Maaikje en Tuinfluiter gefeliciteerd met je nichtje en neefje.
Leef je droom.

Tuinfluiter
Majoor
Majoor

Berichtdoor Tuinfluiter » 30 jun 2008 13:02

Hoe is het MissF?
Is je buikje alweer gegroeid?
Ben je al een beetje gewent aan het idee van het moederschap?

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 30 jun 2008 13:12

Steeds meer mensen zeggen nu: het is echt goed te zien! Da's wel leuk. Terwijl ik het nu zelf minder zie, maar dat komt ook omdat ik nu altijd positiekleding draag, en dat gaat niet te strak ofzo zitten, dat was bij gewone kleding wel zo.
Ik ben wel afgevallen, ik was bijna 3 kilo aangekomen, nu is er nog maar 1 van over. Maar dat kan geen kwaad volgens mij.
En de afgelopen dagen ben ik veel misselijk. En overgegeven. En daar baal ik van, ant dan kan ik echt niet werken. En van thuis zitten word ik ook zo lamlendig.
Dus morgen ga ik gewoon werken wanneer ik wil. Als ik me om elf uur goed voel ga ik dan gewoon. Prettig idee vind ik dat :)

En het moederschap, tja...het is soms raar dat we opeens dingen niet meer gaan doen. We zouden op wintersport gaan in december, maarja, dat gaat niet door. Nu gaat mijn man misschien in maart alsnog, maar we moeten er echt rekening mee houden.
En we wilden als vriendinnen nog een weekendje weg, maar kwamen uit bij de voorjaarsvakantie 2009. En tja, ik kan dan dus niet. want het kindje is er dan waarschijnlijk net, en stel dat ik wel voor borstvoeding kies, kan dat dus niet. Raar nog steeds :) Maar we zijn er wel enorm gelukkig mee!
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 30 jun 2008 13:19

haha....dat probleem blijft nog wel missF. Wij lopen er ook nog steeds tegenaan. Aankomden augustus hebben wij een housewarming waarbij wij konden blijven slapen. Dat leek mij erg gezellig en ik had al bijna ingestemd toen ik ineens bedacht dat de kleine dan net geboren zou zijn. Nu gaat mn man waarschijnlijk alleen en wil niet blijven slapen, maar snel weer naar huis.

Enne....ik dacht dat jij geen borstvoeding wilde geven?

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 30 jun 2008 13:27

In eerste instantie zeg ik absoluut nee, idd. Maar ik twijfel wel meer, ik word voor gek verklaard door mijn omgeving. En aan de ene kant denk ik: boeit mij dat, ik doe wat ík wil, wij zijn ook allemaal zonder borstvoediing groot gebracht, zijn allemaal nooit ziek, geen allergrieen etc. Maarja, het schijtn gewoon net iets beter te zijn. Maarja, dat zijn zoveel dingen...Dus ik twijfel :)

Chris7
Mineur
Mineur

zwanger

Berichtdoor Chris7 » 30 jun 2008 13:30

MissF, geef je kind gewoon borstvoeding. God heeft dit niet voor niets zo bedacht! Ook tegen allerlei allegiën is het beslist beter dan de fles!
Succes!

Ansje
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Ansje » 30 jun 2008 13:33

Bij twijfel niet doen :wink:
Bij mij zei ook iedereen dat het zo goed was enz. Nou, na lang wikken en wegen toch maar besloten om het te doen. Niet omdat ik het wilde maar omdat de omgeving het zo graag wilde. :roll:
Na een week was mn zoontje afgevallen en hij huilde steeds meer, bleek dat ik vrijwel geen voeding had.
Ik ben gelijk gestopt en flesvoeding in huis gehaald en ik doe het dus nooit meer!!! Wat een ellende... :?
Voortaan doe ik dus wat ik zelf wil, al gaat de hele omgeving op z'n kop staan :)
En flesvoeding is tegenwoordig ook erg goed. Mijn zoontje is nooit ziek, af en toe verkouden, maar dan ben je nog niet ziek, dus aan de voeding ligt het in iedergeval niet.
Oordeelt niet, opdat gij niet geoordeeld wordt.

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 30 jun 2008 13:34

ik zou zeggen.. wacht gewoon af... je merkt het vanzelf.. wie weet als je bevallen bent, dat je denkt van he laat ik het proberen... en anders niet.. en dan begin je gewoon met de fles :wink:

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 30 jun 2008 13:36

MissF schreef:In eerste instantie zeg ik absoluut nee, idd. Maar ik twijfel wel meer, ik word voor gek verklaard door mijn omgeving. En aan de ene kant denk ik: boeit mij dat, ik doe wat ík wil, wij zijn ook allemaal zonder borstvoediing groot gebracht, zijn allemaal nooit ziek, geen allergrieen etc. Maarja, het schijtn gewoon net iets beter te zijn. Maarja, dat zijn zoveel dingen...Dus ik twijfel :)

Ik had hetzelfde als jij! Ik heb nu de keuze gemaakt om borstvoeding te gaan geven, maar ik ga het zeker niet pushen. Sowieso wil ik het geen half jaar blijven geven.
Ik probeer het gewoon en als het niet lukt dan ga ik over op de fles. De borst schijnt beter te zijn, maar ik heb er geen zin in om het tegen wil en dank te gaan doen. ik ben wel naar zo'n borstvoedingsavond in het ziekenhuis geweest en ik moet zeggen dat ik daar wel nuttige info heb gekregen.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 30 jun 2008 13:41

Dat soort dingen als 'God heeft het niet voor niets zo mooi gemaakt' vind ik altijd zo'n dooddoener. God heeft zoveel zo mooi gemaakt, waar wij helemaal niks mee doen.
Ik heb sowieso ook niks met moeders die brostvoeding geven, ik vind er totaal niets moois aan.
En het geeft problemen met mijn werk, als ik lekker 3 dagen blijf werken, dan moet ik steeds kolven enzo, brrr, dat trekt me totaal niet.
Ik heb echt veel voor mijn kindje over, maar als ik na de geboorte nog steeds denk: bah, echt niet, dan doe ik het lekker niet. Jammer dan dat het zo geschapen is, ik wil me er fijn bij voelen, en als ik me dat bij een fles wel voel en bij borstvoeding niet, dan doe ik het lekker niet :D

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 30 jun 2008 14:16

als ik aan het werk was, dan had ik ook echt niet zolang borstvoeding gegeven... kolven.. nee dank u.. ik kon het niet.. maar vond het ook niks..

sientje
Mineur
Mineur

Berichtdoor sientje » 30 jun 2008 15:19

Ik heb 4 keer geprobeerd om bv. te geven en het 4 keer niet gelukt en dat vind ik nog steeds heel jammer..
Als er dan mensen zijn die het wel kunnen(missF weet dat natuurlijk nog niet)en niet doen,kan ik dat moeilijk begrijpen.
Maar ja zo gaat het ook met andere dingen de één wel en de ander niet.
Gelukkig is iedereen vrij in het maken van zijn/haar keuzes.
MissF.laat je vooral niks opdringen!

Chris7
Mineur
Mineur

zwanger

Berichtdoor Chris7 » 30 jun 2008 15:26

MissF, je klinkt met je opmerking: "dan doe ik het lekker niet" een beetje als een dwarse puber.....
Ik vind dat je God heel erg te kort doet met je opmerking "een soort dooddoener!" Overigens vind ik het woord "dooddoener"een naar woord, maar dat even terzijde.

Als ik je nog een reden mag geven om voor borstvoeding te kiezen: voor het moeder-kind contact is het ook heel belangrijk. Maar het belangrijkste is toch de reden dat het gezonder is voor je kind en je wilt toch het allerbeste voor je kind, dus wie zwanger wil worden: STOPPEN MET ROKEN EN DRINKEN, want dat is echt superslecht voor de ontwikkeling van je kind! Volgens de laatste wetenschappelijke onderzoeken is zelfs 1 borrel per dag al teveel!

Terug naar “Archief”