Uitzet en een moeilijke vriend

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

*Annet*
Generaal
Generaal

Re: Uitzet en een moeilijke vriend

Berichtdoor *Annet* » 27 jun 2008 09:11

Boer Piet schreef:Eigenlijk ben ik gewoon wat support nodig..

Ik ben altijd degene die het supervoordelige bestek net niet mooi genoeg vind, of per se een pannenset van BK wil hebben..

Ben ik daarin uniek? (Ik ben dus een man he..)
Mijn vriendin is veel makkelijker.. (Maar niet altijd even stijlvol:P)

mijn man was ook zo.

Met kleding hetzelfde verhaal, ik liep in Zeeman style, hij in oxbow enzow

nu is het eerder andersom

*|Scatie
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor *|Scatie » 27 jun 2008 12:45

Marnix schreef:1000 euro voor 3 pannen? Hmmm... mijn eten smaakt toch altijd goed genoeg dan. Helemaal als ik weet hoeveel geld het bespaart. Gewoon een kwestie van goed kunnen koken en als ik helemaal top wil eten ga ik wel een keer uit eten :D

Misschien werkt het voor groente wel goed maar vaker dan 1 keer in de week hoef ik geen aardappels met groente te hebben :D

Tja ik bespaar dan liever wat geld. Mijn pannen van 20 euro gaan hier ook nog wel even mee en 't eten smaakt prima. ('k moet ze alleen niet te dicht bij elkaar zetten en 't vuur te hoog, dan vliegen m'n handvaten in de fik.... maar ja ik heb dan in feite toch 980 euro bespaard! Kan ik heel vaak voor uiteten :wink:

Boer Piet
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Boer Piet » 27 jun 2008 22:28

*Annet* schreef:

Ik ben altijd degene die het supervoordelige bestek net niet mooi genoeg vind, of per se een pannenset van BK wil hebben..

Mijn vriendin is veel makkelijker..

mijn man was ook zo.

Met kleding hetzelfde verhaal, ik liep in Zeeman style, hij in oxbow enzow

nu is het eerder andersom

Nu ben ik wel benieuwd naar het verhaal hoe het veranderd is!

Zie het bij ons ook nog wel eens gebeuren, aangezien ik steeds minder tijd voor winkelen heb..
De meeste ideeën zijn niet nieuw, maar niemand kent de oude.

Acire
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 27 jun 2008 23:19

Mijn vriendin is veel makkelijker.. (Maar niet altijd even stijlvol:P)

Als je doorhebt van jezelf dat je 'moeilijk' bent kun je daar toch wat aan doen? Zodra je merkt dat je 'moeilijk' zit te doen, luister je gewoon naar je vriendin en ga je mee met haar gedachten gang. Gewoon, eens niet je eigen moeilijke paadje volgen, maar eens een keer het hare! Wie weet wat dat oplevert.

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 28 jun 2008 13:56

ja hoe is het veranderd?

het is gaandeweg gegaan eigenlijk. Ik was erg zuunig, hij veel minder. Hij ziet nu ook in dat het huishouden en leven best duur is (we hebben inmiddels 4 kinderen) en ook dat het niet altijd duur hoeft te zijn, goedkopere dingen kunnen ook best goed zijn. En ik ben dus wat duurder geworden doordat ik bijv. in ging zien dat bijv. duurdere kleding ook vaak mooier bleef, ik er niet altijd als een boerin bij hoefde te lopen etc.

We hebben nu de gulden middenweg gevonden met af en toe verschillende meningen........

kirsten
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor kirsten » 28 jun 2008 23:00

Heel herkenbaar. Al zou ik ons toekomstig huisje inrichten met gepimpte rommelmarkt goederen, hij zou helemaal uit zijn vel springen, mij maakt het niet uit.

Ik heb er mee leren leven. Wij hebben een bk-pannenset gekocht uiteindelijk. En zo zijn er nog wel meer dingen. Het is rekening houden met elkaar he?

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 29 jun 2008 09:43

Mijn man vroeg in de kerk:' Zo, heb je weer een tas gekocht?'
Ik heb gezegd dat dat van verjaardagsgeld is, en hij zich er dus niet mee hoeft te bemoeien.
hij snapt dat gewoon niet, dat ik een zwarte én een witte tas nodig heb. En we kunnen er wel over discussieren, daar komen we toch niet uit.
Net als hij opeens 4 nieuwe velgen voor zijn auto heeft, dat vind ik geldverpilling, net als dattie een nieuwe motor wil, no way!
En ach, zo blijven we elkaar af en toe in het vaarwater zitten.
We willen een tweede tv voor beneden. Ik wil er 1 van 100 euro, hij wil er één met plat scherm voor 700. Dus dat wordt ook nog wat :)

Ik ben veel makkelijker met kleine uitgaven, hij met grote. Maar we komen er eigenlijk altijd wel uit. En soms vind ik het ook oneerlijk om hem dingen te ontzeggen, een nieuwe motor kost een vermogen, maar die arme jongen werkt elke week 50 uur, beetje jammer als er niks af kan voor zijn hobby. Terwijl een puzzle voor mijn hobby zo gekocht is :)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 29 jun 2008 10:36

WIj hebben echt nooit gezeur gehad over onze uitzet meubels enz. Heerlijk Als we iets niet mooi vonden keken we verder wat we wel mooi vinden.
Pannenset hebben wij van BK 7delig gekregen van mijn opa en oma heel simpel rvs maar wel mooi.
Bestekset zelf gekocht van Sola in de aanbieding bij de Blokker. En de rest heb ik gewoon overal en nergens gekocht en mijn man vind het allemaal mooi gelukkig. Maar ik vind wel dat het kwaliteit moet zijn en niet na een jaar al dingen kapot zijn.

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 29 jun 2008 11:36

MissF, een motor is ook gevaarlijk! Mijn lief zou eigenlijk ook wel motor willen (leren) rijden maar ik weet zeker dat hij ongans gaat scheuren en ik wil hem helemaal niet kwijt en mijn kinderen kunnen hun vader ook niet missen.

Tassen heb je in vele maten, kleuren en soorten nodig. Is reuze handig en je doet er jaaaaaaaaaaren mee. Dat is dus een goede investering :lol:

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 29 jun 2008 16:36

*Annet* schreef:MissF, een motor is ook gevaarlijk! Mijn lief zou eigenlijk ook wel motor willen (leren) rijden maar ik weet zeker dat hij ongans gaat scheuren en ik wil hem helemaal niet kwijt en mijn kinderen kunnen hun vader ook niet missen.

Tassen heb je in vele maten, kleuren en soorten nodig. Is reuze handig en je doet er jaaaaaaaaaaren mee. Dat is dus een goede investering :lol:

Ik vind het ook eng, soms ja. Maarja, zijn vader heeft al vaak genoeg gezegd:' zou je er nu wel op gaan rijden?' Dat heeft geen zin,hij vindt het leuk.
Het enige wat hij niet meer mag is als hij boos is de weg op. Dat heeft hij in het verleden (toen ik nog lang niet in beeld was), gedaan na een vreselijke gebeurtenis voor hem, en toen heeftie een aardig ongeluk gehad.
Maarja, hobby is hobby voor hem :) En hij rijdt nu een stuk voorzichtiger, omdat hij weet dat ik en ons kindje niet zonder hem kan ;)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Boer Piet
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Boer Piet » 30 jun 2008 08:37

Soms moet je gewoon een deal sluiten! Zo heb ik in ruil voor een duurder servies beloofd om dit jaar niet meer in mijn mountainbike te investeren. Terwijl dat toch echt moet, de techniek is hopeloos ouderwets! Ik vraag wel onderdelen voor mijn verjaardag :D

Trouwens lichtmetalen velgen ben je echt nodig. Is reuze mooi en ze verslijten nooooooooooooooit. Dat is dus een goede investering :lol:
De meeste ideeën zijn niet nieuw, maar niemand kent de oude.

ring
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor ring » 30 jun 2008 10:22

Wie heeft er hier goede tips voor een goede maar mooie uitzet?! Ik heb het er eerder ook al over gehad; mijn vriend en ik zijn bezig met alles een beetje te bekijken en uiteindeljk een keer te gaan kopen.
Maar allebei nog student en toch wel goede dingen willen, wie kan ons goede tips geven?

We hebben tot nu toe nog (bijna) nix :roll: Dus alle goed tips zijn welkom! Of bijvoorbeeld goeie winkels waar jullie positieve ervaringen mee hebben ofzo...
"Boeken zijn schepen die de uitgestrekte zeeën des tijds doorkruisen"

88alries88
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor 88alries88 » 30 jun 2008 10:26

ring schreef:Wie heeft er hier goede tips voor een goede maar mooie uitzet?! Ik heb het er eerder ook al over gehad; mijn vriend en ik zijn bezig met alles een beetje te bekijken en uiteindeljk een keer te gaan kopen.
Maar allebei nog student en toch wel goede dingen willen, wie kan ons goede tips geven?

We hebben tot nu toe nog (bijna) nix :roll: Dus alle goed tips zijn welkom! Of bijvoorbeeld goeie winkels waar jullie positieve ervaringen mee hebben ofzo...

Mag ik vragen welk onderdeel van de uitzet je bedoelt? Mijn uitzet is verschillend per onderdeel (servies, pannenset, bestek, handdoeken enz) Je hebt zoveel keuzes per onderdeel, en wat vind je dan mooi en goed?
As long as You loved me, there's no mountain I can't climb!

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 30 jun 2008 10:31

Kleine dingen als kurkentrekker, kaasschaaf, eiersnijder, etc heb ik toentertijd allemaal bij de Xenos gehaald (of voor mijn verjaardag gekregen).
Bestekcassette is bij mij wel van Sola, maar ik heb 'm gekocht toen ie bij het Kruidvat in de aanbieding was.
Servies heb ik van de Blokker, goed, stevig en goedkoop.
Mokken heb ik ook in de aanbieding gehaald (waren toen bij de Blokker maar 25 cent stuk... 8)
Alle glazen komen bij de Ikea vandaan.
Apparatuur heb ik bijna allemaal op verjaardagen en verloving ontvangen. Hema heeft ook wel goede en goedkope apparaten (staafmixer, kruimeldief enz).
Ook heb ik praktisch alles van Tupperware, veel daarvan gekregen bij het geven van een party, goedkoop ingeslagen (stuntjes) en bij de Super de Boer hadden ze een keer een actie dat je dingen voor de helft van de prijs kon kopen. Al die Tupperware-dingen heb ik toen genomen.
Afbeelding

ring
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor ring » 30 jun 2008 10:31

88alries88 schreef:
ring schreef:Wie heeft er hier goede tips voor een goede maar mooie uitzet?! Ik heb het er eerder ook al over gehad; mijn vriend en ik zijn bezig met alles een beetje te bekijken en uiteindeljk een keer te gaan kopen.

Mag ik vragen welk onderdeel van de uitzet je bedoelt? Mijn uitzet is verschillend per onderdeel (servies, pannenset, bestek, handdoeken enz) Je hebt zoveel keuzes per onderdeel, en wat vind je dan mooi en goed?

Nou ik heb nog niets voor onze uitzet, maar wil dat wel gaan realiseren in komende vakantie! In ieder geval op een rijtje zetten wat we mooi vinden enzo!
Maar we zijn een keer servies wezen kijken bij van Hensbergen maar dat is zoooo duur, dus daar kom je als student wel van terug! :P Maar ik wil wel graag een mooi servies waar je niet na een maand al krasjes enzo op ziet, begrijp je?

Handdoeken enzo ga ik nog niet kopen omdat ik neit weet wat voor badkamer ik krijg, daar pas ik dat dan graag op aan!

Verder... wat is goed merk van pannen en waar haal je dan niet te dure?

Bestek: hebben we ook nog niet...

En is het handig om servies in een keer te kopen of om elke keer wat te doen?

:wink:
"Boeken zijn schepen die de uitgestrekte zeeën des tijds doorkruisen"

Terug naar “Archief”