Autotopic (was: Leuke auto's)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

DonWoozy
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor DonWoozy » 27 jun 2008 21:54

Skoda Superb vanaf € 26.190,-

De prijzen van de Skoda Superb zijn bekendgemaakt. Voor een bedrag van € 26.190,-
ben je eigenaar van een zeer ruime sedan met 125 pk sterke 1.4 TSI-motor.
De nieuwe Superb gaat wederom de strijd aan met modellen als de Ford Mondeo,
VW Passat en Citroën C5. Met een vanaf prijs van iets meer dan € 26.000,- heeft de Superb
een sterke troef in handen wat betreft prijs-/ruimte verhouding. De concurrentie biedt voor
een soortgelijke prijs veel minder bewegingsvrijheid.

Benzine varianten
De 1.4 liter TSI (125 pk) is zowel de instapper als de goedkoopste benzine-uitvoering. Voor exact € 2.000,-
meer ben je in het bezit van een Superb met 1.8 TSI-motor, die 160 pk levert. Bovenaan de benzineprijslijst
tref je de 3.6 FSI V6 met 260 pk aan. Deze staat voor € 45.390 in de brochures en is uitsluitend verkrijgbaar in de uitvoering ‘Elegance’.

Diesel varianten
De minst krachtige diesel verlaat de showroom voor € 28.690,-. Het betreft een Superb Comfort met 105 pk
sterke 1.9 liter TDI-motor. Deze variant is ook leverbaar in ‘Greenline’-uitvoering, een zuiniger versie van diezelfde
TDI-motor. Het aanschaf bedrag van € 28.690,- blijft eveneens ongewijzigd. De 2.0 TDI-motor met 140 pk
komt iets sneller in beweging, maar daar staat een meerprijs van € 5.100,- tegenover in vergelijking met de
instap-diesel. Tevens is deze diesel nog voorzien van de ‘oude’ pomp verstuiver techniek. De moderne 2.0 liter commonrail
TDI rondt het diesel gamma naar boven af. Maar helaas is het nog even wachten op deze 170 pk sterke versie.

Drie uitrustingsniveaus
Met de Comfort, Ambition en Elegance heeft de klant de keuze uit drie uitrustingsniveaus. De Comfort staat met 16 inch
stalen wielen karig op z´n poten. Gelukkig zijn er ook comfort verhogende zaken als Climatic klimaatregeling, een
radio/CD-speler en cruise control. Extra veiligheid wordt geboden met een knie airbag. Vanaf de Ambition straalt de Superb
datgene uit wat het verdient. Met chromen accenten aan de buitenzijde, parkeer sensoren achter en een regen sensor zit de
bestuurder er een stuk beter bij. De 16 inch stalen wielen zijn bij de Ambition vervangen voor lichtmetalen exemplaren.
De Superb Elegance verdient pas echt het predicaat ‘limousine’. Deze uitvoering is nog eens uitgerust met een bandenspanning
controlesysteem, elektrisch verstelbare voorstoelen, parkeer sensoren vóór en achter, bi-Xenon koplampen, 17 inch lichtmetaal
en verwarmbare voorstoelen. Dit allemaal bovenop de opties van de Comfort en de Ambition.

September 2008
De nieuwe Superb staat in september bij de Skoda-dealers vanaf € 26.190,-. Het is nog even wachten op de Superb Estate.
Die staat voor 2009 gepland.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

DonWoozy
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor DonWoozy » 27 jun 2008 22:00

je kan zeggen wat je wil maar dit is toch een SUPER wagen!!

coupe soleil
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor coupe soleil » 27 jun 2008 22:01

Lelijke wagen met Oostblok-kont.

Boer Piet
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Boer Piet » 27 jun 2008 22:18

Deze uit hetzelfde huis is veel mooier! Heb ik gisteren voor het eerst zien rijden, helaas wel met reclame-stickers..

Dit wordt een optie voor later!

Afbeelding

Passat CC, vers van de pers!
De SuperB kan me ook niet heel warm maken, al is het als kilometervreter wel een voordelige auto.
De meeste ideeën zijn niet nieuw, maar niemand kent de oude.

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 27 jun 2008 22:34

Die Skoda Superb vind ik intussen best wel wat hebben. Alleen die achterkant vind ik wat minder. Die heeft ook iets Renault-achtigs (een eerdere Megane-versie of zoiets). Maar tot en met het achterportier klopt hij wel, vind ik. Als alternatief werd de Ford Mondeo genoemd, maar die valt niet zo in mijn smaak. Dan zou ik denk ik toch liever een Skoda Superb willen.
Nou alleen nog afwachten hoe hij in het echt overkomt.
Laatst gewijzigd door Boekenlezer op 27 jun 2008 22:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Rolf

Berichtdoor Rolf » 27 jun 2008 22:38

De Passat CC zag ik eergister ook.

Ook weer terug, de Lancia Delta. Apart design.
Sterk punt is de motor, 1,4 ltr, 2 turbo's, 150 pk, 230 Nm/3000 rpm.

Boer Piet
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Boer Piet » 27 jun 2008 22:48

Dat is weer Lancia!
Echt stijl!

Alleen net iets te stylish voor mij..
Ook gebaseerd op vroeger maar wat stoerder:

Afbeelding
Volkswagen Scirocco

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor TheKeimpe » 28 jun 2008 10:59

Ik ben vooral benieuwd naar de Superb Station (dat is die Estate toch).

Andere auto's zijn momenteel leuk om naar te kijken, maar verder niet interessant.

smArtjan
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor smArtjan » 28 jun 2008 12:03

Ik vind die Volkswagen Scirocco qua model wel leuk, maar wat me tegenvalt is de kleine diversiteit aan krachtbronnen.
Misschien dat ze nog even wachten met een exclusieve bloedsnelle versie....?
Bijv. een leuk aangeblazen 2-liter benzine-blokje zoals de Golf GTI heeft? Die dingen zijn op te schroeven tot 300 pk! :mrgreen:
"UBI IUDICIA DEFICIUNT INCIPIT BELLUM"
Afbeelding

Boer Piet
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Boer Piet » 30 jun 2008 08:47

BJ schreef:Even wat overleg gehad met de topic starter. Dit topic is bedoeld als een serieus topic over auto's dus maak er geen slow chat van. Het is derhalve ook niet de bedoeling om alleen maar foto's van auto's hier te gaan posten.

Dit had ik niet gelezen :P

De komende twee jaar zijn de auto's die ik gepost heb niet aan de orde. Daarna is, afhankelijk van mijn carriere 8) , de Passat CC wel een optie.

Sinds vier maanden heb ik een eigen auto van de zaak, een Citroën Berlingo. Heeft alweer 20.000 kilometer gereden, dus die is ook wel toe aan een poosje vakantie.

Zijn er meer mensen met een Berlingo (of Pegeot Partner?). Mij bevalt hij qua uiterlijk goed, maar zij rij-eigenschappen en vermogen zijn ronduit bedroevend.

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 30 jun 2008 11:44

Die Skoda Superb lijkt mij de ideale auto om mee naar Oost-Europa (Tsjechië) te reizen, met daarbij de muziek Ma Vlast van Bedrich Smetana in de CD-speler. Ben je helemaal in de juiste sfeer. :8>
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Rolf

Berichtdoor Rolf » 30 jun 2008 15:51

Citroen Berlingo, Opel Combo, VW Caddy, Fiat Dublo.
Een Combo heb ik wel eens in gereden, rijdt goed. De VW Caddy schijnt
ook hele goede rijeigenschappen te hebben (gehoord). De Dublo is denk
ik de ruimste. Citroen sla ik wat kwaliteit en rijeigenschappen betreft niet
hoog aan. Zie ook tevredenheidsonderzoek.

TheKeimpe schreef:Bij http://www.dezuinigsterijder.nl kwam ik op de 30e plaats binnen in de ranglijst. Vind ik niet slecht als je bedenkt dat er nu al 91 mensen in staan.
Maar het kan beter!

Doen er nog meer mensen mee? Het kan nog 100 dagen!
De winnaar (5,86 ltr./100 km).

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor TheKeimpe » 01 jul 2008 16:04

Dat verbruik zegt natuurlijk niets, het gaat om de vergelijking met anderen met eenzelfde type auto.

DonWoozy
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor DonWoozy » 01 jul 2008 16:39

Audi R8 nieuwe DTM Safety Car

De Audi R8 zal voortaan schitteren als Safety Car tijdens de DTM-races. De Mercedes C 63 AMG is nog maar net ingezet als nieuwe Safety Car, maar blijkbaar kiest men toch liever de R8. En wees eerlijk, een dergelijke sportauto past ook beter tussen het deelnemersveld.

De 420 pk sterke V8 die achterin de Audi R8 ligt moet het mogelijk maken om snel in te grijpen en de DTM-racers op hoge snelheid te kunnen begeleiden. Dit weekend overhandigde quattro GmbH de R8 aan de German Motorsport Association. De Safety Car zal dienst doen tijdens de DTM-races en werd daarvoor maar minimaal aangepast. Naast de nodige communicatie-apparatuur, de benodigde verlichting en wat kleine technische aanpassingen is de R8 feitelijk een standaard productiemodel. Naast de Safety Car werd er ook een R8 overhandigd als ´racing taxi´.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Rolf

Berichtdoor Rolf » 01 jul 2008 16:42

@TheKeimpe
Hier staat meer informatie over de besparing t.o.v. de ECE norm.
De hoogst gehaalde besparing is 35% (Hans Moen, nr. 10).
Dit zegt echter nog niet zo veel. Want de omstandigheden waaronder dit
verbruik gehaald is, kan behoorlijk verschillen van het standaard traject
voor de ECE-norm.

35% Besparing betekent voor mijn auto 4,35 ltr/100 km.
Als op lange trajecten max. 100 wordt aangehouden, kan dit misschien
benaderd worden.
Voor een Polo Diesel (2000, SDI) 3,0 ltr/100 km.

Minder rijden is ook besparen.

Terug naar “Archief”