Moderators: johannes1, Moderafo's
Gerdien B. schreef:maar wel de werkelijkheid. Ik vind eht zelf belangrijk om de werkelijkheid zo goed mogelijk over te brengen op een foto.
Het blijft natuurlijk ook een kwestie van smaak
Gerdien B. schreef:Het is toch juist de kunst om foto's zo te maken dat ze zonder bewerken mooi zijn. Ik doe dat ook zelden digitaal bewerken.
Oh nee juist helemaal niet!Een foto vooral gemaakt door een digitale spiegelreflex is zelfs nog niet helemaal klaar als je hem gemaakt hebt en op de computer zet. Er moet dan nog zoveel aan gebeuren!Zelfs vroeger met analoog deed men dat in de doka allemaal. Met alleen de foto maken zul je bijna nooit een foto kunnen maken die er echt uitspringt.Gerdien B. schreef:Het is toch juist de kunst om foto's zo te maken dat ze zonder bewerken mooi zijn. Ik doe dat ook zelden digitaal bewerken.
Napoleon schreef:Gerdien B. schreef:maar wel de werkelijkheid. Ik vind eht zelf belangrijk om de werkelijkheid zo goed mogelijk over te brengen op een foto.
Het blijft natuurlijk ook een kwestie van smaak
en dan de vraag: wat is de werkelijkheid?![]()
een foto blijft altijd een weergave van de werkelijkheid op een bepaald moment, vanuit een bepaalde hoek, onder bepaalde omstandigheden. ik wil op termijn ook zo'n groothoek. die wolkenlucht is trouwens helemaal geweldig, vervormd of niet
Denkertje21 schreef:Inderdaad heeft Sony alles van Minolta overgenomen.
Ik heb mijn hele leven met Minolta gefotografeerd. Perfect en super tevreden. Daarna was mijn eerst digitale spiegelreflex camera Konica- Minolta Dynax 7D
En nu heb ik de Sony A700...
Onwijs goed!
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 41 gasten