Kinderen opvoeden

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

*|Scatie
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor *|Scatie » 25 jun 2008 13:12

Merisja schreef:
Galateia schreef:Haha, ik zie dus echt geen kwaad in K3. Gewoon roze-meisjes-gedoe. Heerlijk toch. Wanneer wij een meisje zouden krijgen, dan ga ik vrolijk met mijn dochter door de kamer dansen op K3 :mrgreen:

Je haalt de woorden uit mn mond! Onze oudste van van vier vindt K3 super!! Ze zingt en danst met alle versjes mee. Nu moet ik wel zeggen dat ik me niet verdiep in de achtergrond van de versjes. 't Zijn allemaal leuke versjes die vlot zingen, ik zou echt niet weten wat er mis mee zou kunnen zijn. Dan krijg je (naar mijn idee) hetzelfde als met de Teletubbies...zou ook fout zijn. Kom op, je kan overal wel wat achter gaan zoeken! Ik vind het héél wat anders als er bijv gevloekt wordt in de versjes, maar dat ben ik bij K3 nog niet tegengekomen!

Helemaal mee eens hoor! Zo kun je overal wel wat achter zoeken. Kids waar ik op pas, vinden 't ook helemaal geweldig.

Juultje77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Juultje77 » 25 jun 2008 13:16

Je kunt idd overal wat achter zoeken. Maar als je op jonge leeftijd al begint met K3 vraag ik me af waar dat eindigt als ze ouder zijn.

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 25 jun 2008 13:41

Iets anders: Als m'n neefjes en nichtjes hier zijn, of ik daar, probeer ik hetzelfde te reageren als hun ouders dat zouden doen. Kinderen hebben nogal de neiging te denken dat bij oma's en tante's opeens alles mag, terwijl als je dat zou toelaten, ze eigenlijk niet meer weten waar ze aan toe zijn. Dezelfde regels als thuis of hetzelfde reageren als hun ouders, is denk ik wel zo consequent, niet? :)

Eige Nick
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Eige Nick » 25 jun 2008 13:55

sjonge. Complimentje Smurffie, dat je je niet door vertederende gevoelens laat leiden.

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 25 jun 2008 14:09

Juultje77 schreef:Je kunt idd overal wat achter zoeken. Maar als je op jonge leeftijd al begint met K3 vraag ik me af waar dat eindigt als ze ouder zijn.

En vraag me af wat er gebeurt als ze ouder zijn, wanneer je ze van jongs af aan afschermt van de buitenwereld.
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 25 jun 2008 14:13

Ik kreeg vroeger nooit de voorloper van K3 te horen en toch is mijn muzieksmaak echt wel breder geworden dan psalmen en geestelijke liederen. M.a.w.: als kind thuis nooit 'wereldse' muziek te luisteren krijgen wil niet zeggen dat je er later nooit naar zult luisteren. Als je je eigen inzichten krijgt op een zekere leeftijd kan dat hoe dan ook veranderen.
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

*|Scatie
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor *|Scatie » 25 jun 2008 15:08

Idd en kinderen worden er hoe dan ook mee geconfronteerd. Ik vind het belangrijker dat mijn kind selectief omleert gaan met muziek, dan dat ze niks mogen luisteren en later zelf alles gaan luisteren.
Als goed is geef je je kind een basis mee waarin het geloof een belangrijke rol speelt. Als je kind dat als uitgangspunt meeneemt in het leven, zullen ze vast ook op een goede manier met muziek om kunnen gaan.

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 25 jun 2008 15:11

Toch valt het me op dat de kids bij psalmen met bovenstem niet verblikken of verblozen en als ik Nick en Simon in de auto aanzet dan swingen ze de pan uit 8)

Ritme aanvoelen en dansgevoelens is zo aangeboren. Soms snap ik niet waarom daar zo krampachtig over word gedaan. Natuurlijk zet ik geen housemuziek of iets op en K3 vind ik echt vreselijk. Ik laat Boudin wel kijken naar de wereld is mooi en dan vliegt er wel eens zo'n liedje voorbij, gelukkig zegt Boudin zelf al: 'Wat een herrie' :mrgreen: .

Ow en Nick en Simon is mijn muziek en heb meestal geen zin om voor die korte autoritjes een Jip en Janneke cd op te zoeken.. Heel de auto wiegt heen en weer op de beat met de swingende kids achterin.. Boudin met het nummer de soldaat van N en S: 'Dichtbij Jeeeeeeeeeeeeeeeeee, zo dichtbij Jeeeeeeeeeeee, zo ver weheheheggggggggg!' 8)

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 25 jun 2008 15:34

Als je een muziekinstrument wilt leren spelen, dan is het wel een groot voordeel als je daarmee als kind begint. Ik ben heel blij dat mijn ouders mij de gelegenheid hebben gegeven om op muziekles te gaan!

Juultje77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Juultje77 » 25 jun 2008 16:04

Als je je kinderen geen k3 laat luisteren, wil het niet zeggen dat je ze beschermend opvoed! Er is ook veel andere mooie of leuke muziek.

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 25 jun 2008 17:41

Lalage schreef:Als je een muziekinstrument wilt leren spelen, dan is het wel een groot voordeel als je daarmee als kind begint. Ik ben heel blij dat mijn ouders mij de gelegenheid hebben gegeven om op muziekles te gaan!
Dat kan ik me voorstellen! Ik mis dat zelf wel een beetje... als wij ooit kinderen krijgen ga ik ze echt stimuleren om naar de muziekschool te gaan!
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 25 jun 2008 19:08

ik moet zeggen dat ik ook niet zo dol ben op K3. Bepaalde teksten vind ik nogal suggestief. Ik zou mn a.s. kinderen niet verbieden om ernaar te luisteren, maar ik zou het zeker niet stimuleren door ze er zelf mee in aanraking te brengen.

Zoals lalage al zegt.....stimuleren om een muziekinstrument te bespelen en veel te sporten zal ik eerder doen.

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 25 jun 2008 20:06

Bijv. Doe maar vind ik maar vreemd, en zo zijn er nog wel meer.
Ja hoor, laat een kind van 4 dat maar lekker hard meezingen.. :/

bloempie
Majoor
Majoor

Berichtdoor bloempie » 25 jun 2008 20:46

Ik laat Thomas nu bij voorkeur christelijke kinderliedjes horen.
We hebben wel ook 'gewone' kinderliedjes en die zet ik ook wel eens aan, maar sommige liedjes (vooral de oude kinderliedjes) vind ik maar raar.
Zoals bijv. de koningin van Lombardijen waarvan haar hand nog altijd wuift op haar graf, of:
abcdefg, meester ze nemen knikkers van me mee
stoute jongen, je mag niet klikken
anders krijg je zeven tikken
meester ga gerust uw gang
'k ben voor een tik zo gauw niet bang

En zo zijn er nog veel meer liedjes op te noemen.
Thomas 19-06-2007
Sarah 30-04-2009

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 25 jun 2008 20:46

Nee dan kies ik toch voor alle eendjes zwemmen in het water. En het verhaal ze zijn toch te jong... .gaat bij mij niet op, want ze zijn bijdehand zat.

Terug naar “Archief”