Uitzet en een moeilijke vriend

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 25 jun 2008 17:40

88alries88 schreef:Je kan je servies ook bij Blokker kopen. Over de Xenos heb ik verder ook al veel goeie berichten gehoord!
Wij hebben ons servies ook gewoon bij de Blokker vandaan, en kmoet eerlijk zeggen dat me dat weer niet boeit! Kben blij dak geen wedgewood heb of Villeroy&Boch ofzo, want krijg dan denk ik echt pijn in mn buik als ik iets laat vallen..

2 serviezen is wel leuk, maar ik zelf vind dat op dit moment gewoon super zonde van mn geld. Kmoet ook al gaan verzinnen waar ik onze meubels van moet betalen.. :?

Ons servies is ook van de Blokker. Wedgwood vind ik geweldig mooi, maar ik laat nogal eens wat vallen, dus ik vond het jammer om dan het dure Wedgwood aan te schaffen.
Afbeelding

ring
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor ring » 25 jun 2008 17:43

Heeft er iemand ervaring met het servies van de V&D?

Heb daar namelijk wel iets leuks gezien maar weet gewoon niet of het kwaliteit is!
"Boeken zijn schepen die de uitgestrekte zeeën des tijds doorkruisen"

*|Scatie
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor *|Scatie » 25 jun 2008 18:19

Als je een duur servies laat vallen is het toch net zo goed kapot?
Ik heb momenteel borden van de Wibra... 'k heb 'k mooie gezien die ik graag wil hebben maar kan er op 't moment even niet voor sparen. Nou jammer dan.
Komt nog wel s...
Mijn bestekcassette is van de Blokker, is prima van kwaliteit! Pannen heb ik zo'n goedkoop setje bij de Trekpleister ofzo voor 25e... Kwaliteit is dan niet erg super, maar ach je moet wensen blijven houden.

joos
Mineur
Mineur

Berichtdoor joos » 25 jun 2008 18:59

Wij hebben ons bestek en pannenset bij de Solafabriek in Zeist gekocht! Heel goed spul voor láge prijzen! Dezelfde casettes zijn bij de Blokker en weet ik veel waar je ze tegenkomt véél duurder. Dus zeker een aanrader!

V&Dservies weet ik weinig van, ze hebben allerlei merken, dus daar kun je op afstand weinig over zeggen...

Goed om te horen, Miss F, dat servies van de Xenos onverslijtbaar is! Ik had er wel wat moois gezien, maar was bang dat het zo kapot zou zijn... Maar dat valt dus wel mee?

Boer Piet
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Boer Piet » 25 jun 2008 19:10

Ik ga denk het onderwerp van deze topic maar wijzigen :D
Wel tekenend dat er alleen vrouwen meepraten, op mij na dus 8)

Voor servies ed gaan wij naar de Xenos, Blokker oid. Dat is niets iets waar ik me druk over maakt.

Volgens mij heeft iedereen zo zijn prioriteit, en spaar iedereen voor wat anders. Wij komen straks in een monumentale boerderij te wonen, maar dit is waarschijnlijk niet zo heel lang. (5jaar oid) Ik zou graag alles in stijl willen renoveren, maar dat vind ik zonde van mijn geld. Dus wij trekken er gewoon zo in, met oude keuken, matige kozijnen. Later als we groot zijn gaan we nog wel een keer in een tip-top huis wonen. En dan hebben we al een tip-top bestek :lol:
De meeste ideeën zijn niet nieuw, maar niemand kent de oude.

ring
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor ring » 25 jun 2008 19:13

joos schreef:Wij hebben ons bestek en pannenset bij de Solafabriek in Zeist gekocht! Heel goed spul voor láge prijzen! Dezelfde casettes zijn bij de Blokker en weet ik veel waar je ze tegenkomt véél duurder. Dus zeker een aanrader!

V&Dservies weet ik weinig van, ze hebben allerlei merken, dus daar kun je op afstand weinig over zeggen...

Goed om te horen, Miss F, dat servies van de Xenos onverslijtbaar is! Ik had er wel wat moois gezien, maar was bang dat het zo kapot zou zijn... Maar dat valt dus wel mee?

Is die fabriek dus gewoon van het servies en bestek van Sola? Wow! Heb je dan adres en evt. meer informatie voor mij? Dat zou super zijn!

keessie
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor keessie » 25 jun 2008 19:36

Hier kun je meer informatie vinden. Is inderdaad niet duur daar.

http://www.sola.nl/index.php
Stap voor stap, weer een stapje verder.

Vonkie

Berichtdoor Vonkie » 25 jun 2008 19:57

@Ring: Servies van V&D zou ik niet aan beginnen. Het kan natuurlijk per servies/merk verschillend zijn maar mijn zus had het daar vandaan en 2 weken na haar trouwen (ongeveer 1/12 jaar nadat ze het gekocht had, maar na haar trouwen ging ze het pas gebruiken) sprongen er hele kleine barstjes in de lak van het serveis, daar ging vuil in zitten wat je er niet meer uitkreeg. Dus je had allemaal bruine streepjes op het creme servies.

jans1
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor jans1 » 25 jun 2008 21:30

Vonkie schreef:@Ring: Servies van V&D zou ik niet aan beginnen. Het kan natuurlijk per servies/merk verschillend zijn maar mijn zus had het daar vandaan en 2 weken na haar trouwen (ongeveer 1/12 jaar nadat ze het gekocht had, maar na haar trouwen ging ze het pas gebruiken) sprongen er hele kleine barstjes in de lak van het serveis, daar ging vuil in zitten wat je er niet meer uitkreeg. Dus je had allemaal bruine streepjes op het creme servies.

Dat is bij elk *goedkoop* servies.. ook bij dat van de blokker! Ik heb zelf ook een heel mooi servies van de blokker maar heb er nog geen last van omda het allemaal netjes op zolder in dozen staat.. 8)

Voor de rest.. pannenset heb ik van sola ooit eens in de aanbieding gekocht bij blokker!

Bestekcasette heb ik bij Hensbergen gekocht ook voor de helft van de prijs.. 8)

Hier in Goes hebben we ook een fabriekswinkel van de sola zag ik laatst.. ben er nog niet binnen geweest, maar toch binnekort eens doen denk ik!
Een dag niet gekraald is een dag niet geleefd!!
www.kralenjans.webs.com

joos
Mineur
Mineur

Berichtdoor joos » 26 jun 2008 07:33

ring schreef:
joos schreef:Wij hebben ons bestek en pannenset bij de Solafabriek in Zeist gekocht! Heel goed spul voor láge prijzen! Dezelfde casettes zijn bij de Blokker en weet ik veel waar je ze tegenkomt véél duurder. Dus zeker een aanrader!

Is die fabriek dus gewoon van het servies en bestek van Sola? Wow! Heb je dan adres en evt. meer informatie voor mij? Dat zou super zijn!

De site van Sola is inderdaad gewoon www.sola.nl, je kunt alles daar op de site al bekijken. Maar de prijzen kloppen niet!! In die fabriekswinkel zijn ze nog bedúidend lager dan op de site!!!! Bijvoorbeeld wij hebben een pannenset voor 137,00 gekocht en dat staat op de site voor 174,00... Dat scheelt behoorlijk! Voor bestekset zelfde verhaal. En ze hebben daar echt héél veel keus, gigantisch leuk! (vonden wij dan :))

ring
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor ring » 26 jun 2008 07:35

Super mensen, deze adviezen! En de kwaliteit is hetzelfde als in de winkel? Het is goedkoper omdat je het dan in een fabriek koopt ofzo?
En hebben ze ook servies, of alleen pannen en bestek?

'k Zal eens snel een dagje plannen met me vriend, gaan we dr op uit! :lol:

Ik heb nog niks voor me uitzet, maar ik studeer nog twee jaar en me vriend een jaar. Dus we willen het allemaal ook weer niet te duur maken, dus vandaar dat we dan echt zoeken naar iets goekopers en toch kwaliteit, alleen is dat soms best lastig! :P

Daatje123

Berichtdoor Daatje123 » 26 jun 2008 08:03

Ik kwam nooit mooi servies tegen, tot ik 6 weken voor ons trouwen bij de Xenos kwam. Vierkant servies, geweldig! Op een avond samen met een vriendin daar naartoe gereden en alles ingeladen. Kheb van alles 8, ideaal! Wel porselein, anders krijg je supersnel krasjes en schilfertjes die eraf gaan. Maar Xenos servies raad ik je echt aan!

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 26 jun 2008 08:35

in een ander topic al gepost: Dit servies hebben wij. Verder hebben we ook al een aantal dingen omdat we op kamrs wonen (koffiezetapparaat, senseo (zwart ;)), wasmachine en nog wat dingen). Ik vind servies wel belangrijk omdat je er elke dag van eet. Wij hebben een goedkoop servies, maar we vonden het gewoon allebei erg gaaf. En de rest... dat komt ooit wel. Dingen die niet in het oog springen vind ik automatisch minder boeiend ;) Kan me nu namelijk niet voorstellen dat ik ooit een drama zou maken over de kleur friteuse..

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 26 jun 2008 08:46

ring schreef:Super mensen, deze adviezen! En de kwaliteit is hetzelfde als in de winkel? Het is goedkoper omdat je het dan in een fabriek koopt ofzo?
En hebben ze ook servies, of alleen pannen en bestek?

'k Zal eens snel een dagje plannen met me vriend, gaan we dr op uit! :lol:

Ik heb nog niks voor me uitzet, maar ik studeer nog twee jaar en me vriend een jaar. Dus we willen het allemaal ook weer niet te duur maken, dus vandaar dat we dan echt zoeken naar iets goekopers en toch kwaliteit, alleen is dat soms best lastig! :P

Daarom kopen wij ook alles in etappes.. ;) kon er net niet opkomen maar we hebben ook al bestek (ook sola en super goedkoop) en AMC 'pannen' (kooksysteem) en een nespresso apparaat.

@ Daatje, wij hebben ook vierkant servies zoals je kan zien in m'n vorige posting. Zijn we allebei erg blij mee, gelukkig hebben lover en ik dezelfde smaak :D

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 26 jun 2008 09:00

Wij hebben ook een Sola bestekcassette, die was een keer in de reclame bij het Kruidvat voor 79,95 geloof ik. :D
Ons servies is ook vierkant, waarbij de punten van de borden iets omhoog lopen. Kan helaas nergens een plaatje van vinden.
Afbeelding

Terug naar “Archief”