Verschillen tussen mannen en vrouwen

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

ring
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor ring » 24 jun 2008 14:56

LeChat schreef:
ring schreef:
Giovannino schreef:En dat is zo vervelend aan vrouwen :P Ben je uitgepraat, je eventuele excuses aangeboden, blijft ze nog chagrijning zitten ...

Overigens valllen mij details aan kleding vaak wel op (niet altijd, maar wel vaak) en eh, een uur lang over kleren bomen vind ik wél leuk (maar dan wel op een 'mannenmanier', over stijl praten enzo)

Vrouwen vergeten gewoon minder snel en daarom duurt het ook langer om zich te herstellen.
Dat is niet bij iedereen zo hoor...

Nou je kunt toch wel stellen dat vrouwen minder gemakkelijk ergens aan voorbij gaan dan mannen?
"Boeken zijn schepen die de uitgestrekte zeeën des tijds doorkruisen"

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 24 jun 2008 14:57

Is dat niet (ook) een kwestie van karakter?
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

ring
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor ring » 24 jun 2008 15:34

LeChat schreef:Is dat niet (ook) een kwestie van karakter?

Absoluut! Denk zeker dat karakter een rol daarin speelt en dat de ene vrouw zich gemakkelijker er over heen zet dan de ander.

Herkenbaar?
"Boeken zijn schepen die de uitgestrekte zeeën des tijds doorkruisen"

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 24 jun 2008 16:16

ring schreef:
LeChat schreef:Is dat niet (ook) een kwestie van karakter?

Absoluut! Denk zeker dat karakter een rol daarin speelt en dat de ene vrouw zich gemakkelijker er over heen zet dan de ander.

Herkenbaar?
ik zet mij helemaal niet gemakklijk over iets dus dat is wel herkenbaar. Mannen zijn wat dat betreft volgens mij wel iets makkelijker in! (behalve mijn schoonvader maar die heeft ook een burn-out)
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 24 jun 2008 18:45

ring schreef:
Giovannino schreef:Het klopt wel dat mannen minder oog hebben voor de details en meer voor de 'grote lijn', zoiets. Maar goed, dat maakt de belangstelling voor de vrouw en haar bezigheden er niet minder om, als het goed is.

Een man die 's nachts zijn bed niet uitdurft? Wat is dat voor schijterd?

Maar kun je doordat wat jij zegt Giovannino, dat mannen meer gaan voor de grote lijn, niet stellen dat de aandacht van mannen sneller naar iets anders getrokken word?
Ze zijn dan misschien wel geinteresseerd in de vrouw haar bezigheden, maar schenken daar maar kort aandacht aan..

Zoiets?

ik denk dat het eerder ligt aan wat jij belangrijk vind. Als ik ga shoppen met iemand, dan vind mijn vriend het belangrijker of we het gezellig hebben gehad dan hoe een kleding stuk, wat ik dan eventueel gekocht zou hebben, er in detail uit ziet.
Voor mij hoeft dat ook niet, want ik vind ook dat de gezelligheid gaat boven de spullen die je dan koopt.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Hippieblijhoofd
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Hippieblijhoofd » 24 jun 2008 19:00

ach details..
veel mannen houden idd niet van het praten over kledingdetails, en geef ze eens ongelijk :P
Maar ik ken zat mannen die tot in absurde details dingen over auto's, muziek, vrachtwagens, motoren, boormachines en andere wat technischer dingen weten. Terwijl de meeste vrouwen bij zulke onderwerpen al na een halve minuut in slaap vallen omdat 't ze niets interesseert.

Een groot wetenschappelijk bewezen verschil tussen mannen en vrouwen zit 'm in de People-Things-Dimension. Dat is de mate waarin mensen van mensen houden en de mate waarin mensen van dingen houden. Mensen blijken namelijk een voorkeur voor één van de twee te hebben. En nu blijkt dat mannen gemiddeld veel hoger scoren op de 'Things-dimension', en vrouwen veel hoger op de 'People-dimension'. Daar zou ook vandaan kunnen komen dat je veel vrouwen in de dienstensector ziet, en mannen meer in technische beroepen. Je ziet 't bij opleidingen ook: de pabo, sph/mwd, psychologie, pedagogiek en dergelijke hebben veel meer vrouwen dan mannen.

keessie
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor keessie » 24 jun 2008 19:58

Ja in dat laatste heb je denk ik wel gelijk! Al vind ik het dan wel fijn dat er toch mannen in de dienstensector werken en ook wat vrouwen in de techniek. Daaraan zie je dat iedereen weer uniek is.
Stap voor stap, weer een stapje verder.

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 24 jun 2008 20:52

Wat ik aan dames wel grappig kan vinden, zijn de subtiliteiten waarmee ze nogal eens komen. Dan gaat er vaak pas achteraf een lichtje bij mij branden.
Dan doet ze iets, wat me op dat moment niet zo heel direct opvalt. En achteraf denk je ineens: 'hé, dat was toch wel opvallend!' En vervolgens valt het kwartje (in de vorm van een [soms sterk] vermoeden)! Aparte ervaring is dat. :)
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Airke
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Airke » 24 jun 2008 21:55

Dat heb ik nou ook altijd.

Denkertje21

Berichtdoor Denkertje21 » 24 jun 2008 22:20

Boekenlezer schreef:Wat ik aan dames wel grappig kan vinden, zijn de subtiliteiten waarmee ze nogal eens komen. Dan gaat er vaak pas achteraf een lichtje bij mij branden.
Dan doet ze iets, wat me op dat moment niet zo heel direct opvalt. En achteraf denk je ineens: 'hé, dat was toch wel opvallend!' En vervolgens valt het kwartje (in de vorm van een [soms sterk] vermoeden)! Aparte ervaring is dat. :)

Leuk he: er zijn mensen met het beste van beide...

Giovannino

Berichtdoor Giovannino » 25 jun 2008 00:49

Ik ben (erg?) mannelijk en toch echt een mensen-mens :|

Marie Popelin
Mineur
Mineur

Berichtdoor Marie Popelin » 25 jun 2008 06:45

:| -> ?

Uniek mensch. :)
De natuur kent het geheim en glimlacht.

Hippieblijhoofd
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Hippieblijhoofd » 25 jun 2008 09:07

Giovannino schreef:Ik ben (erg?) mannelijk en toch echt een mensen-mens :|

Het is ook gemiddeld, dus het is logisch dat er ook mensen zijn bij wie het standaardplaatje niet klopt. So what? ;/

Giovannino

Berichtdoor Giovannino » 25 jun 2008 09:14

Haha, maar zo denk ik er ook over gelukkig: so what? ;/

Terug naar “Archief”