pol schreef:mirjan22 schreef:@ Pol: het ligt er misschien ook wel aan op wat voor school ze komen, of dat in overeenstemming is met je eigen opvoeding enz.
Maar kan me best voorstellen dat als het anders is, of er meest ander soort mensen komen je toch bang bent voor bepaalde invloed...
Ze komt op een vrij positief christelijke school hoor, maar er mogen ook kinderen op die bijv. geen christelijke achtergrond hebben, maar die ouders staan niet negatief tov de christelijke identiteit.
Maar er zullen kids zijn die op maandag vehalen vertellen van dierentuinen op zondag enzo of dingen op tv waar ze hier niet naar mogen kijken en op het moment ook niet naar talen.
jah kan het me voorstellen. Hadden mn ouders hier ook wel een beetje met mn jongste broertje en zusje. Die zitten namelijk nu ok op een hervormde school waar wij ook altijd gezeten hebben. Maar inmiddels is het wel iets anders geworden. Veel meer anders soort kinderen komen er en ook mag er tegenwoordig steeds meer....Grenzen worden wel iets verlengd. Maja die school zit 2 minuut fietsen bij ons vandaan en anders komen we op kwartier fietsen hiervandaan...
En aangezien iedereen er op heeft gezeten........Maar het is weleens lastig zoiets.
Zo hadden ze met koninginnedag ook spelen met het thema circus dat uitging van een dorpsvereniging, maar kregen ze op school ook bericht van. En mn ouders wilden niet dat mn broertje er heen ging vanwege dat thema, en jah mn broertje vond dat eerst niet leuk want al zn klasgenootjes gingen en dan was ie bang dat ze dat tegen hem zeiden enz.. en dat is dan wel sneu voor een ventje van 6.
En jaar geleden namen 5 leerkrachten afscheid en hadden ze ook een thema: circus met hele school. Maar toen hadden mn ouders echt wel ff zoiets van: huh dit thema nu ook al, waren dus wel een beetje verbaasd en dat snap ik ook, want had zelf ook ff zoiets van...
Wie een brug legt naar een ander, kan altijd heen en terug.