Kinderen opvoeden

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

MrSokkie

Berichtdoor MrSokkie » 26 mei 2008 10:35

Het ging er mij niet om of grootouders zich wel of niet met het opvoeden mogen bemoeien. Ik vroeg me af wat er mis is om een kind gewoon eens eventjes boos te laten zijn. Op een goede manier met dat soort emoties omgaan moet je toch ook leren? Ik had echt het idee dat hem zijn mogelijkheid om eventjes stoom af te blazen werd ontnomen.

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 26 mei 2008 11:07

Kinderen mogen echt wel boos zijn idd, je bent zelf toch ook wel eens boos? De kunst is om ze te leren hoe daar mee om te gaan. Niet altijd makkelijk overigens. B en G hebben er een handje van zich voorover te laten vallen en keihard met het hoofd op de grond te bonken met blauwe plekken tot gevolg :roll: En dan is het huilen natuurlijk, sja, eigen schuld hoor.

Ik heb tegen B gezegt dattie maar op de grond moet stampen als tie boos is, dan heeft de grond au en hij niet. En het werkt, na zn 'actie' wijst ie naar de grond en zegtie: 'Kijk mama, daar ligt mn boos!' :mrgreen:

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 26 mei 2008 13:11

Tuurlijk mogen en moeten kinderen boos zijn, ze mogen hun emoties en frustraties uiten. Als het te lang duurt naar mijn zin mogen ze in de gang verder gaan met schreeuwen en stampen. Het hoeft niet zo te zijn dat heel het gezin niet meer met elkaar kan praten omdat er een schreeuwer tussen zit.

MrSokkie

Berichtdoor MrSokkie » 26 mei 2008 13:19

*Annet* schreef:Tuurlijk mogen en moeten kinderen boos zijn, ze mogen hun emoties en frustraties uiten. Als het te lang duurt naar mijn zin mogen ze in de gang verder gaan met schreeuwen en stampen. Het hoeft niet zo te zijn dat heel het gezin niet meer met elkaar kan praten omdat er een schreeuwer tussen zit.

Nee, uiteraard niet, dat zou ik ook niet pikken, maar als het kind zélf al wegloopt naar de gang, dan ga je het toch niet terugroepen?

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 26 mei 2008 13:29

nee, natuurlijk niet. Het kind voelt waarschijnlijk zelf aan dat het even rust nodig heeft.

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 19 jun 2008 10:36

Ga een prullenbak legen die wel erg zwaar aanvoelt. Zit allemaal papier in, dus dat gooi ik wel in de oud papier doos. Kom ik een boek tegen, onder in de prullenbak. Een encyclopedie voor kinderen. Vraag ik waarom hij dat heeft weggegooid. Ja, hij was kwaam dus had het verscheurd en weggegooid. Er stonden toch dingen in die niet konden kloppen over miljoenen jaren geleden en dat er blauwe vinvissen over de aarde liepen, dat kan allemaal niet.

Rechtlijnig?

Er zit natuurlijk wat in, anderzijds hij moet zuinig zijn op zijn spullen niet zomaar wat stuk maken als er iets niet naar zijn zin gaat. Fijn dat hij in de schepping gelooft.

Nu moet ik ook alle films maar es goed gaan bekijken, Donald Duck kan ook niet, want eenden praten niet enz.

Hippieblijhoofd
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Hippieblijhoofd » 19 jun 2008 10:37

ghe :D

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 24 jun 2008 21:23

effe tussendoor, mogen jullie kids naar bijv k3 luisteren?

Memmem
Moderator

Berichtdoor Memmem » 24 jun 2008 21:29

Hier kennen ze het niet, we hebben geen tv. Wat zingen ze ong?

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 24 jun 2008 21:34

Luister via youtube ofzo
als je k3 intypt, komt er een heel reziment voorbij.

Juultje77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Juultje77 » 25 jun 2008 08:03

Nee, hier geen K3! Laat ze maar lekker naar Elly en Rikkert luisteren

sientje
Mineur
Mineur

Berichtdoor sientje » 25 jun 2008 08:05

Hier ook geen K3(ook geen tv)
Ze kennen het wel van buurkinderen maar ze hebben er niks mee

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 25 jun 2008 08:34

Hier zal er geen K3 gedraaid worden.
Zal best leuk klinken, maar als ik de lyrics lees...
Dat wil ik mijn kind niet meegeven.

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 25 jun 2008 08:56

Haha, ik zie dus echt geen kwaad in K3. Gewoon roze-meisjes-gedoe. Heerlijk toch. Wanneer wij een meisje zouden krijgen, dan ga ik vrolijk met mijn dochter door de kamer dansen op K3 :mrgreen:
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

Merisja
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Merisja » 25 jun 2008 11:24

Galateia schreef:Haha, ik zie dus echt geen kwaad in K3. Gewoon roze-meisjes-gedoe. Heerlijk toch. Wanneer wij een meisje zouden krijgen, dan ga ik vrolijk met mijn dochter door de kamer dansen op K3 :mrgreen:

Je haalt de woorden uit mn mond! Onze oudste van van vier vindt K3 super!! Ze zingt en danst met alle versjes mee. Nu moet ik wel zeggen dat ik me niet verdiep in de achtergrond van de versjes. 't Zijn allemaal leuke versjes die vlot zingen, ik zou echt niet weten wat er mis mee zou kunnen zijn. Dan krijg je (naar mijn idee) hetzelfde als met de Teletubbies...zou ook fout zijn. Kom op, je kan overal wel wat achter gaan zoeken! Ik vind het héél wat anders als er bijv gevloekt wordt in de versjes, maar dat ben ik bij K3 nog niet tegengekomen!

Terug naar “Archief”