Gezin en financiën (deel 2)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 24 jun 2008 14:34

In de zomer je dikke truien en andere winterkleding boven je bed scheelt al een boel. Die heb je dan ook niet wekelijks nodig :)
pobody's nerfect

Daatje123

Berichtdoor Daatje123 » 24 jun 2008 14:36

En kun je op die plek van de kapstok niet een kast neerzetten met ook ruimte daarin voor de jassen? Links jassen en rechts kleding ofzo? Of je hangt de jassen aan de deur op. Kan buiten, maar lijkt me lastig om dan iets uit de kast te pakken, of aan de binnenkant. Rij haken aan 1 kant, spiegel aan de andere binnenkant en kleding erin.

Of je gaat de hoogte in. Kijk bij Ikea bij Paxsysteem, daar kun je roedes boven elkaar hangen voor kort en lang en dat ook weer aanpassen heel makkelijk. Dan ga je idd de hoogte in. Maar als je onderin korte spullen kwijt kan en boven in lange, of andersom, je kun je nog best makkelijk bij denk ik.

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 24 jun 2008 14:39

Daatje123 schreef:En kun je op die plek van de kapstok niet een kast neerzetten met ook ruimte daarin voor de jassen? Links jassen en rechts kleding ofzo? Of je hangt de jassen aan de deur op. Kan buiten, maar lijkt me lastig om dan iets uit de kast te pakken, of aan de binnenkant. Rij haken aan 1 kant, spiegel aan de andere binnenkant en kleding erin.

Of je gaat de hoogte in. Kijk bij Ikea bij Paxsysteem, daar kun je roedes boven elkaar hangen voor kort en lang en dat ook weer aanpassen heel makkelijk. Dan ga je idd de hoogte in. Maar als je onderin korte spullen kwijt kan en boven in lange, of andersom, je kun je nog best makkelijk bij denk ik.
ja naar zo'n kast was ik al aan het zoeken waar ik de jassen links en de kleding rechts kon neerhangen / leggen! Iemand ideetje waar die te koop zijn?
Verder zit ik in de inbouwkast nog te kijken of we daar ruimte hebben...
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 24 jun 2008 15:07

Mijn zus en zwager hadden wel een kast in hun slaapkamer, maar hadden ook een kast in de gang, en die gebruikten ze ook als kapstok. Een best brede kast (die van hun was dan inbouw, dat scheelde ruimte), en de ene kant was kapstok en schoeneopberg ruimte (onderin die kast dus een rekje voor schoenen), en de rechterkant zeg maar voor bepaalde kleding.
Is dat geen idee? Dan heb je alles in 1

(al kan ik me niet voorstellen dat in zoiets al mijn kleren zouden passen, maar ik zit ook iets te breed in de kleding denk ik, die nu toch allemaal niet meer past ;) )
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 24 jun 2008 16:03

MissF schreef:Mijn zus en zwager hadden wel een kast in hun slaapkamer, maar hadden ook een kast in de gang, en die gebruikten ze ook als kapstok. Een best brede kast (die van hun was dan inbouw, dat scheelde ruimte), en de ene kant was kapstok en schoeneopberg ruimte (onderin die kast dus een rekje voor schoenen), en de rechterkant zeg maar voor bepaalde kleding.
Is dat geen idee? Dan heb je alles in 1

(al kan ik me niet voorstellen dat in zoiets al mijn kleren zouden passen, maar ik zit ook iets te breed in de kleding denk ik, die nu toch allemaal niet meer past ;) )
en mag ik vragen waar je zus en zwager deze kast gekocht hebben? :oops:
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 24 jun 2008 16:06

Zij hadden een flatje met inbouwkasten. Dus die zaten er gewoon al.
Maar ik vind kasten het beste bij Ikea. Die zijn vaak echt gericht op veel ruimte erin, en ruimte eromheen besparend.
Mijn ouders kochten nogal eens de PAX kasten, die je zelf in kunt delen.
Ideaal, ik had in ons oude huis een slaapkamer met 1 muur van 4,5 meter hoog. Had ik kast van meer dan 2 meter, leek de ruimte wat mooier van. En die kast stond later in mijn iniminislaapkamer in hun derde huis, en daardoor bespaarde ik enorm veel ruimte, door die hoogte, en hij was enorm groot.
Dus vooral naar Ikea gaan, en een kast uitzoeken, met bijvoorbeeld 3 deuren, en 1 ervan als kapstok en schoenenhok gebruiken, de andere twee voor kleding. En van die rolbakken voor onder het bed, die gebruikte mijn zus ook veel.
Nu wonen ze in een veel groter appartement, maar ze is zo gewend om ruimte te besparen, dat ze daar nog steeds op let.

Ideaal, de Ikea :)

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 24 jun 2008 16:10

MissF schreef:Zij hadden een flatje met inbouwkasten. Dus die zaten er gewoon al.
Maar ik vind kasten het beste bij Ikea. Die zijn vaak echt gericht op veel ruimte erin, en ruimte eromheen besparend.
Mijn ouders kochten nogal eens de PAX kasten, die je zelf in kunt delen.
Ideaal, ik had in ons oude huis een slaapkamer met 1 muur van 4,5 meter hoog. Had ik kast van meer dan 2 meter, leek de ruimte wat mooier van. En die kast stond later in mijn iniminislaapkamer in hun derde huis, en daardoor bespaarde ik enorm veel ruimte, door die hoogte, en hij was enorm groot.
Dus vooral naar Ikea gaan, en een kast uitzoeken, met bijvoorbeeld 3 deuren, en 1 ervan als kapstok en schoenenhok gebruiken, de andere twee voor kleding. En van die rolbakken voor onder het bed, die gebruikte mijn zus ook veel.
Nu wonen ze in een veel groter appartement, maar ze is zo gewend om ruimte te besparen, dat ze daar nog steeds op let.

Ideaal, de Ikea :)
mijn man vind Ikea dus echt helemaal niks hea 8) maar misschien kan ik hem overhalen want ik heb dus idd ook een PAX kast gezien, ideaal met een stuk of 4 planken erin en 2 lades. Of idd iets uitzoeken wat boven ons bed geplaatst kan worden! We gaan iig even brainstormen.
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)

Funlover
Majoor
Majoor

Berichtdoor Funlover » 28 jun 2008 08:45

Hmm alweer zijn de prijzen in de supermarkt omhooog geschoten...
ASO :wink:
Alles komt goed, hoe dan ook. Zo niet, dan toch!

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 28 jun 2008 09:03

Ik vond IKEA ook altijd maar nix, totdat ik ergens las dat het idee erachter is dat iedereen toch dezelfde soort spullen nodig heeft. Dus dan kan je het toch net zo goed massaal produceren en goedkoop. Wij hebben een bank en stoel en boekenkast van ikea en het is ideaal. En die bank heb ik nog bij niemand anders gezien :)

Ansje
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Ansje » 28 jun 2008 13:08

Ikea :8>
Oordeelt niet, opdat gij niet geoordeeld wordt.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 28 jun 2008 13:15

We hebben binnenkort nog een erg mooi Ikea bureau over :)
Ik vind Ikea prima, al vind ik het soms best duur. Wij wilden er nachtkastjes vandaan halen, maar die waren er niet onder de 50 euro, en dat vind ik dan wel weer veel. (of wij waren te kieskeurig).
Maar we hebben wel weer stevige, enorme bureau's voor 50 euro p.st. Beetje jammer dat 1 nu overbodig wordt, maargoed, die slaan we wel op bij mijn schoonouders ofzo, altijd iemand die er iets aan heeft

Ik vind die roomdeviders ook zo gaaf, die vakkenkasten. Als ik eens een groter huis heb zet ik die erin, alleen omdat ik em zo mooi vind :)

Mijn vriendins man heeft een zoontje van 6, en die komt nu steeds meer bij hen thuis slapen. Dus die kamer moesten ze inrichten. Zo tof, we hebben de Ikea leeggekocht, van die ophangzakken, die dozen, al die leuke kleurtjes. Echt fantastisch!

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 28 jun 2008 13:22

Funlover schreef:Hmm alweer zijn de prijzen in de supermarkt omhooog geschoten...
ASO :wink:

een paar cent verpakkingsbelasting. De melk is weer 53 cent, was een half jaar geleden 52 cent, toen 72 en nu weer terug.

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 17 jul 2008 15:14

Albert Hein heeft deel van C1000 winkels overgenomen

ze zouden de C1000 prijzen aanhouden, wie gelooft het?
ja, dat is mijn mening dan he.....

Rolf

Berichtdoor Rolf » 17 jul 2008 15:43

Schuitema (het moederconcern, waartoe de C1000 behoort) heeft een
aantal winkels afgestoten. Die worden door AH overgenomen (56 stuks).

Enige tijd geleden is het aandeel van AH in Schuitema verlaagd (CVC[url=http://www.telegraaf.nl/dft/bedrijven/schuitema/1422530/__Topman_weg_bij_Schuitema__.html?cid=rss]heeft nu een
meerderheidsbelang[/url]) . Dat is op zich verheugend. Sommige
boeren komen nooit bij AH, uit principe. Ze zien AH als de grootste vijand
van de agrarische sector. Met hun beleid drukken ze de prijzen voor hen.

De C1000 was ook helemaal niet blij met de inbreng van AH. Soms
moesten producten ver beneden de inkoopprijs verkocht worden
(waarom?). Dus misschien nu juist voor de (overblijvende) C1000-winkels
een gunstiger tijd.

M.b.t. de prijzen, AH heb ik weinig vertrouwen in. Gericht op
marktleiderschap. Maar ook op kwaliteit, service, en goede prijzen voor
de zowel producent al consument?
Zouden we niet moeten oproepen AH te mijden?

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 17 jul 2008 16:54

*Annet* schreef:Albert Hein heeft deel van C1000 winkels overgenomen

ze zouden de C1000 prijzen aanhouden, wie gelooft het?

Hier dus ook. Ben net in de nieuwe AH XL geweest, die is gisteren geopend. Het ziet er geweldig uit en is helemaal ingesteld op veel winkelwagens, dus lekker breed opgezet!
In het weekend doe ik ook regelmatig boodschappen bij AH en nee, ik ben zeker niet duurder uit dan bij de C1000.
Komt omdat ik van huismerk C1000 niet alles even goed vond en dan dus nog wel eens een a-merk koos (zeker met voedsel!) en dat is bij de AH veel beter.
Ik vind de AH over het algemeen fijner. Ook vanwege hun diversere aanbod van hoeveelheden. (vlees bijvoorbeeld ook voor 1 pers.)
Maar de echte low-budget winkelaars zijn dat misschien niet met me eens.
pobody's nerfect

Terug naar “Archief”