zomervakantie 2008

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

pietj
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor pietj » 23 jun 2008 14:19

Zijn er hier ook mensen die 4 september met beteruit naar Rhodos gaan :?:

Wolkje
Mineur
Mineur

Berichtdoor Wolkje » 23 jun 2008 14:29

wij gaan een weekje in het huis van mijn zus. wilden niet op vakantie gaan, hadden al een auto gekocht maar toen bood ze dit aan dus toch lekker even er tussen uit. 8)
Afbeelding Afbeelding

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 23 jun 2008 15:45

liefie schreef:Ik vlieg het liefst met klm of transavia. Omdat ik gewoon best bang ben in het vliegtuig (ik hou niet van afgesloten ruimtes waar ik niet uit kan)
Dus ik wil ook niet langer dan 3 a 4 uur in een vliegtuig. Maar ik zit een beetje te zoeken op internet maar we gaan denk ik binnenkort gewoon even naar een reisbureau

transavia is echt prima en relatief goedkoop! Gewoon boeken via hun site, net wat de rest zegt, veel voordeliger! Ik heb al een paar keer geboekt via goedkope tickets (en dan in 't engels, je mag toch geen sites noemen? :mrgreen: ) .nl. Toen waren we echt veel goedkoper uit. We boekten via Hapag Loyd (op die website) En vlogen met een arke vlucht mee (heb ik trouwens ook goede ervaringen mee!), terwijl als we die vlucht bij arke hadden geboekt we 100,- pp duurder uit waren.
Ik heb ook een hekel aan vliegen, blegh. Succes :)

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 23 jun 2008 15:50

Jannoek schreef:
liefie schreef:Ik vlieg het liefst met klm of transavia. Omdat ik gewoon best bang ben in het vliegtuig (ik hou niet van afgesloten ruimtes waar ik niet uit kan)
Dus ik wil ook niet langer dan 3 a 4 uur in een vliegtuig. Maar ik zit een beetje te zoeken op internet maar we gaan denk ik binnenkort gewoon even naar een reisbureau

transavia is echt prima en relatief goedkoop! Gewoon boeken via hun site, net wat de rest zegt, veel voordeliger! Ik heb al een paar keer geboekt via goedkope tickets (en dan in 't engels, je mag toch geen sites noemen? :mrgreen: ) .nl. Toen waren we echt veel goedkoper uit. We boekten via Hapag Loyd (op die website) En vlogen met een arke vlucht mee (heb ik trouwens ook goede ervaringen mee!), terwijl als we die vlucht bij arke hadden geboekt we 100,- pp duurder uit waren.
Ik heb ook een hekel aan vliegen, blegh. Succes :)

Oke dankjewel! Ik ben niet echt super bang maar ik heb gewoon zo iets van en nu wil ik er even uit en dat gaat niet. :mrgreen:

Napoleon
Moderator

Berichtdoor Napoleon » 23 jun 2008 23:32

ik boek altijd via internet, nooit problemen gehad. met "dure" maatschappijen eigenlijk altijd wel goede ervaringen gehad (ik heb gevlogen met KLM, Lufthansa, Qathay Pacific en Air France), alleen Air met Air France een overstap gemist, werd wel geregeld verder (hotel op kosten van Air France, nieuwe vlucht enzo) maar het was nog heel lastig voordat we onze bagage terug kregen (we moesten twee dagen in Parijs blijven).

Verder een paar keer met Sky Europe en Ryanair gevlogen. Sky geen problemen mee gehad, bij Ryanair kwam een keer het vliegtuig gewoon niet. iedereen stond in de rij, en er kwam geen vliegtuig. Ryanair regelde verder niets, we kregen alleen de mededeling dat we een dag later misschien mee konden als er plek over was. hebben we niet op gewacht, en een ander ticket geboekt (kosten terug gekregen van de verzekering). Verder met Ryanair nooit problemen gehad, vliegen nagenoeg altijd op tijd, en werken meestal met kleine vliegvelden, waardoor je je bagage snel krijgt, en je zo buiten staat. ik heb er een hekel aan om als je vakantie afgelopen is nog een uur op schiphol te moeten wachten omdat je bagage er nog niet is.

verder ben ik ook niet gek op vliegen, ik vind het maar saai, maar ja, als je er weg wil is het wel handig. komende zomer met de auto naar Marokko 8)
Verder, verder,
altijd maar vooruit
van stad naar stad,
van oost naar west,
van noord naar zuid

keessie
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor keessie » 24 jun 2008 09:40

Lijkt me wel minder fijn! Dan kan je dus nooit naar de U.S.A of naar Australië ofzo. Naar Australië zou je eventueel nog met tussenstops kunnen werken denk ik.
Stap voor stap, weer een stapje verder.

keessie
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor keessie » 24 jun 2008 09:45

mickej schreef:Enne de mensen die naar Scandinavie gaan! Cker doen super mooi!
Enne als je in Noorwegen bent, moet je zeker langs de Prekestölen gaan.
En Oslo en Kopenhagen zijn mooie steden om een dagje heen te gaan!
En een gletjertocht is ook een echt SUPER!!!

Ja Scandinavie, en dan vooral Noorwegen, is super mooi!
Een gletsjertocht kan je doen in Noorwegen De Jostedalsbreen is de grootste gletsjer van het Europese continent. Ook is raften en mountainbiken in Scandinavie aan te bevelen.

En als je naar Kopenhagen gaat moet je ook even langs de vrijstad (wijk) Christiania. Daar wonen allemaal hippies en verslaafden. Wij waren er om 11 uur s morgens en toen zat de helft al aan de waterpijp en bier. Je hoeft er overigens niet bang te zijn want ze doen je niks. VOor meer info over Christiania: http://nl.wikipedia.org/wiki/Vrijstad_Christiania
Stap voor stap, weer een stapje verder.

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 24 jun 2008 10:12

Spitsbergen mensen, Spitsbergen... ge-wel-dig! 8)
pobody's nerfect

meissie88

Berichtdoor meissie88 » 24 jun 2008 10:40

Oeps....m'n ouders hebben hun vakantie geboekt....en het word....en wel op schoolzicht :o Haha...ze gaan 10 dagen, en 8 daarvan moet ik werken, ben alleen de laatste 2 dagen vrij, dus dan ga ik maar 's ff kijken hoe het daaro is.... :lol:

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 24 jun 2008 12:16

meissie88 schreef:Oeps....m'n ouders hebben hun vakantie geboekt....en het word....en wel op schoolzicht :o Haha...ze gaan 10 dagen, en 8 daarvan moet ik werken, ben alleen de laatste 2 dagen vrij, dus dan ga ik maar 's ff kijken hoe het daaro is.... :lol:

Laat je effe horen hoe het was, want ik hoor alleen maar negatieve verhalen en hopelijk kom jij met een positief verhaal!

Saskia
Majoor
Majoor

Berichtdoor Saskia » 24 jun 2008 12:22

Nee hoor Pol, ik ben ook positief! Alleen als je van te voren al weet dat je niet in de 'doelgroep' van Schoolzicht valt, dan moet je er ook gewoon niet heen gaan, vind ik.
Voor een gezin met kinderen is het ideaal, goede voorzieningen, genoeg speeplekken en stadjes / dorpjes / winkels en strand dichtbij.

Je kunt alleen (als oudere) niet in je zwemkleding over de camping lopen of op zondag uitstapjes regelen, daar moet je wel even rekening mee houden.
Als je je gewoon aan de regels vande camping houdt is er niets aan de hand.
(en als je denkt dat je dat niet kan / wil, moet je er gewoon niet heen gaan, zo simpel is dat)

Saskia
Majoor
Majoor

Berichtdoor Saskia » 24 jun 2008 12:22

*sorry, dubbelpost*

Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Tante Pollewop » 24 jun 2008 12:31

Heb ook goede ervaringen met schoolzicht. Waren daar alleen 's ochtends en 's avonds te vinden. Dan werden er allerlei activiteiten georganiseerd. Echt leuk!
's middags waren we altijd aan het strand te vinden, ideaal zo dichtbij.
De laatste tijd vonden wij het veel te massaal worden. Dus houden wij het voor gezien daar..

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 24 jun 2008 12:32

Saskia schreef:Nee hoor Pol, ik ben ook positief! Alleen als je van te voren al weet dat je niet in de 'doelgroep' van Schoolzicht valt, dan moet je er ook gewoon niet heen gaan, vind ik.
Voor een gezin met kinderen is het ideaal, goede voorzieningen, genoeg speeplekken en stadjes / dorpjes / winkels en strand dichtbij.

Je kunt alleen (als oudere) niet in je zwemkleding over de camping lopen of op zondag uitstapjes regelen, daar moet je wel even rekening mee houden.
Als je je gewoon aan de regels vande camping houdt is er niets aan de hand.
(en als je denkt dat je dat niet kan / wil, moet je er gewoon niet heen gaan, zo simpel is dat)

Maar als je naar het zwembad loopt, moet je dan perse kleren over je zwemkleding aan?
Heb ook wel eens gehoord dat hempies ook niet mogen?

Saskia
Majoor
Majoor

Berichtdoor Saskia » 24 jun 2008 12:34

Eehm, ik weet eigenlijk niks van een zwembad, ik was er een jaar of drie geleden voor het laatst en wij zwommen altijd gewoon in zee.
En hemdjes mogen best hoor, volgens mij is dat weer een van de overdreven vooroordelen over Schoolzicht

Terug naar “Archief”