Trouwen ed. TIPS!

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

88alries88
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor 88alries88 » 23 jun 2008 11:57

Je kan ook een pak met een recht jasje (aan de voorkant) nemen en dan na je bruiloft de voorkant net zoals een 'gewoon' pak laten maken. Verder hebben veel bruidegommen vaak een gilet aan met een aparte stropdas, maar als je daar niet van houdt, moet je dat vooral niet doen. Ik vind een donker pak mooier! Ik hou niet zo van die witte pakken. Als je de details speciaal houdt (stropdas, manchetknopen o.i.d.) kan je elk pak kopen dat je maar wilt!
As long as You loved me, there's no mountain I can't climb!

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 23 jun 2008 12:01

een combinatie kan toch ook?

Sabra
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Sabra » 23 jun 2008 12:22

goshen schreef:Binnenkort ga ik op zoek naar een bruidegoms kostuum. Nou ben ik nogal 'van den zunige' dus ik vind het zonde om een pak aan te schaffen, éénmalig te gebruiken en het dan tot mijn 50'ste in de kast te laten hangen en dan weg te gooien omdat de motten er in zitten. Het liefst schaf ik me dus een goede kwaliteit kostuum aan die ik ook nog kan dragen in de kerk of bij andere gelegenheden. Zijn er nog speciale kenmerken voor een bruidegoms kostuum? Is het jasje langer of zo? Als ik een donker 'business' pak aanschaf ziet iemand dat dan? En wat vinden jullie mooier, een compleet wit kostuum met witte schoenen of een donker pak?

Je kunt toch gewoon een 'normaal' driedelig kostuum kopen. Dat kun je tenminste ook na je bruiloft gewoon dragen naar je werk etc.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 23 jun 2008 12:44

Ik wilde heel erg graag dat mijn man een zo normaal mogelijk pak aandeed.
Officieel zitten er in een trouwkostuum geen zakken. Dat is het verschil. Maar dat boeide me totaal niet. Ik wilde hem het liefst zonder pak zien, maargoed, dat vond hij wel horen.
Hij had dus in een gewone herenzaak een pak gekocht (beetje tussen lichtgrijs/lichtbruin in), met een wit overhemd en een witte stropdas.
Hij draagt nooit een pak, maar met een gala of een andere bruiloft kan het pak zo weer uit de kast (wel absoluut zonder stropdas, dat vind ik rare dingen waar ik het nut niet van snap ;) ).
Dus het komt echt nog van pas. Een echt trouwkostuum minder snel denk ik (en ik hou sowieso niet van donkere pakken, dus als hij die wel had gehad, was het niet meer van pas gekomen, deze dus heel af en toe wel. Al had hij in de kerk wel een pak aangehad, was dit ook een mooie geweest, maar hij loopt het liefst ook in de kerk in zijn spijkerbroek ;) )
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

goshen
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor goshen » 23 jun 2008 12:54

Mooi! dan wordt het dus waarschijnlijk een donkerkleurig driedelig kostuum. Met een paar mooie machetknopen en goede schoenen erbij gaat het hem helemaal worden. Tot nu toe valt het allemaal erg mee met het regelen van zaken, kaarten zijn aangeschaft en gedeeltelijk verstuurd, zaal + eten en drinken geregeld, ringen + jurk is geregeld. Zoals al gezegd ben ik van de zunige en een aantal zaken vind ik echt overbodig zoals een dure limousine en dure bloemstukken + andere versiering. Dat doen we een beetje low budget. Hetzelfde geldt voor het eten. Een aantal kennissen / vrienden gaan koken voor ons. We doen verder niet aan een aparte receptie + daarna het bruiloftsfeest alleen voor familie. We hebben een grote zaal afgehuurd en iedereen mag naar eigen wens in- en uitlopen. Alleen de bruilofstaart viel een beetje tegen, zaterdag een prijs gekregen en dat was 800 euro. :shock: Maarja, dan is het er wel één van 6 'verdiepingen' :mrgreen:

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 23 jun 2008 13:10

800 Euro voor een taart?
Leuk van die 6 laagjes, maar dan koop ik liever 'gewone' echte taart of vlaai die ik écht lekker vind.
Daar zou ik nooit zoveel geld aan uitgeven in ieder geval :shock:
pobody's nerfect

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 23 jun 2008 13:17

Wat leuk dat vrienden voor jullie gaan koken!!

Die taart, ga je dat echt doen? Wij hadden geen taart, wel zelfgebakken cake en kruidkoek bij de koffie na de kerkdienst. Daar hadden onze moeders voor gezorgd.

esli
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor esli » 23 jun 2008 13:23

Wow 800 euro voor een taart :shock: Wij hebben gewoon taarten bij de hema besteld en die hebben vrienden voor ons opgehaald op onze trouwdag.

goshen
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor goshen » 23 jun 2008 13:32

Ja, eigenlijk is het wel een beetje te gek. Ik stond zelf ook met mijn oren te flapperen toen ik het hoorde. Die prijs was trouwens oorspronkelijke 1000 euro maar er is 200 euro van afgedongen (niet door mij trouwens ik zeg altijd gelijk 'is goed'). We hebben nog niet gelijk toegehapt :mrgreen: jullie lezen nog wel wat het is geworden.

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 23 jun 2008 13:43

Ghe..wij hebben ook niet zoveel gasten, dus een heel grote taart is niet nodig. Een paar taarten bij de Hema zou ik prima vinden..weet niet wat m'n toekomstige wederhelft daar van vindt :P

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 23 jun 2008 14:08

Ik wil wel een paar cakes bakken :clown:

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 23 jun 2008 14:09

wij hadden een super mooie bruidstaart van 6 of 7 lagen en waren 125 euro kwijt vond ik echt heel erg mee vallen. Want we zijn ook bij een bakker geweest en daar koste het per punt 7.50 echt belachelijk!

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 23 jun 2008 14:09

Cakes :yahoooo:

Jammie :yum:
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 23 jun 2008 14:14

Om die pakkenverhalen moet ik zo lachen. Mijn lieve man had echt geen zin in een pak (en terecht, ik zou hem niet herkennen, vrees ik). We hebben samen een wittige linnenachtige broek gekocht en een mooi wittig t-shirt met lange mouwen en vaag gaas aan de zijkanten (manlief vond het een grappig t-shirt) en een grote (wel ook wittige) F (van het merkje) aan de voorkant (en mijn naam begint met een F, dus dat vond hij prachtig). Pimpelpaarse schoenen erbij gekocht, een paarse en een witte sok en een paarsige lange jas. Hij had zich niet geschoren, zijn (toen nog kortige) haar met wat wax/gel volledig door elkaar gedaan en alle kanten opgezet. Leren veters in alle kleuren van de regenboog om zijn polsen en hoppa... meneer was klaar om te trouwen.

Zijn moeder kreeg een hartverzakking en vroeg hem de hele ochtend of hij zich echt niet ging scheren 8)

Ik vond hem helemaal zichzelf. Schitterend :mrgreen:
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 23 jun 2008 14:16

oooh heeerlijk.....

Terug naar “Archief”