Moderator: Moderafo's
Harm-J schreef:Ik denk dat je wel ruimte mag vragen voor homo's in de kerk, maar er moet wel ruimte over blijven voor elkaars standpunten.
Denkertje21 schreef: En als ze samen met God tot die conclusie zijn gekomen, blijf ik daar echt vanaf.
MarinusCopy schreef: [Kijk een mening hebben over homo's is geen probleem, maar vervolgens die mening door de strot van voornoemde homo's te willen proppen is dat wel.
Denkertje21 schreef:Ik bid steeds om wijsheid en geduld om dingen uit te leggen zodat men niet te snel met de botte bijl over zaken heen gaat omdat dat veel kapot kan maken.
Denkertje21 schreef:Ik zit in een redelijk 'zware' bondsgemeente, maar daar wordt niks door de strot geduwd.
Integenstelling tot de reacties in de homowereld: daar
vliegen de termen als 'christenhonden' 'kankerchristen' en erger je om de oren
MarinusCopy schreef: Verder natuurlijk een pathetische poging om je gebrekkige inzicht in de "homowereld" pijnlijk duidelijk te maken. Beide termen vlieen je daar namelijk niet om de oren.
Christenhond met botersaus
Laat wat boter smelten in een pannetje en voeg de sjalot, een beetje tijm en wat laurier toe. Zorg ervoor dat de sjalot niet verkleurd. Blus af met de witte wijn en laat het vocht tot 1/3 inkoken. Voeg met een klopper de boter in kleine klontjes toe en bind de saus op. Zeef de saus en breng op smaak met cayennepeper en zout. Snijd de Christenhond in de lengte door en bestrooi met een weinig peper, zout en olijfolie. Kleur de Christenhond aan de borstzijde op een grill en laat verder garen in de oven gedurende 6 minuten op 180 ° C. Schik de Christenhond op een groot plat bord en leg de groenten tussen de scharen. Giet wat saus op het staartvlees en serveer de rest apart. Garnaar met hosties en schenk er een stevige miswijn bij!
CHRISTENHOMO: je bent gewoon een vuile NSB'er! Als straks de Christennazi's aan de macht komen sta jij helemaal vooraan in de rij om de homo's aan te wijzen die als eerste de doodstraf moeten krijgen!!
MarinusCopy schreef: Maar wat doe je met mensen die met God tot de conclusie zijn gekomen dat ze jou of mij mogen hinderen met bepaalde aspecten van het leven? Kijk een mening hebben over homo's is geen probleem, maar vervolgens die mening door de strot van voornoemde homo's te willen proppen is dat wel.
Denkertje21 schreef:MarinusCopy schreef: Verder natuurlijk een pathetische poging om je gebrekkige inzicht in de "homowereld" pijnlijk duidelijk te maken. Beide termen vlieen je daar namelijk niet om de oren.
Dat gebrekkige inzicht valt wel mee. Ik ga veel discussie aan op het forum van de Gaykrant en op Gay.nl. De termen die ik gebruikte zijn slechts zwakke afspiegelingen.
Deze week stond er weer een bijzondere:Christenhond met botersaus
Laat wat boter smelten in een pannetje en voeg de sjalot, een beetje tijm en wat laurier toe. Zorg ervoor dat de sjalot niet verkleurd. Blus af met de witte wijn en laat het vocht tot 1/3 inkoken. Voeg met een klopper de boter in kleine klontjes toe en bind de saus op. Zeef de saus en breng op smaak met cayennepeper en zout. Snijd de Christenhond in de lengte door en bestrooi met een weinig peper, zout en olijfolie. Kleur de Christenhond aan de borstzijde op een grill en laat verder garen in de oven gedurende 6 minuten op 180 ° C. Schik de Christenhond op een groot plat bord en leg de groenten tussen de scharen. Giet wat saus op het staartvlees en serveer de rest apart. Garnaar met hosties en schenk er een stevige miswijn bij!
En niet om te shoqueren maar om je bewust te maken van reacties van niet-christenen op christenhomo's:CHRISTENHOMO: je bent gewoon een vuile NSB'er! Als straks de Christennazi's aan de macht komen sta jij helemaal vooraan in de rij om de homo's aan te wijzen die als eerste de doodstraf moeten krijgen!!
Ben je nou zo dom of heb je echt je hele leven onder een steen gelegen? Kijk op elk willekeurig homoforum en je ziet de scheldpartijen elkaar opvolgen. En niet alleen op homofora. Ik heb slechts twee milde voorbeelden gegevenMarinusCopy schreef:Dus twee reacties zijn bepalend?
Als je een vijandige houding tegenover het christendom hebt, wat doe je hier dan?MarinusCopy schreef:Ja natuurlijk zijn er meer die een vijandige houding tegenover het christendom hebben, waaronder ik trouwens.
Nog meer onkunde. Dat was bepaald niet alleen het christendom. Iedereen was de natuurlijke vijand van de holebi gemeenschap.MarinusCopy schreef:Het christendom is millenia dé natuurlijke vijand geweest van de holebigemeenschap.
Jij snapt kennelijk ook niet dat je hier beter geen christenen kunt lastig vallen met je frustraties uit het verledenMarinusCopy schreef: Maar goed, nog steeds snappen bepaalde christenen niet dat ze beter kunnen ophouden holebi's lastig te vallen, want veel meer dan dat is het niet. Ja en dan krijg je op een gegeven moment geïrriteerde reacties.
Je werkt voor Maurice de Hond? En je had nog een natte vinger over? Klets toch niet zo uit je nek! Natuurlijk is het lang niet altijd koek en ei in de kerk. Alsof het daarbuiten zo lekker is. Maar ondanks alles voel ik me er veilig. En ondanks dat het er ook hier op het forum wel eens heftig aantoegaat als het over homoseksualiteit gaat, voel ik me hier veilig omdat we uiteindelijk elkaar altijd treffen in de liefde van Jezus Christus die zo veel megaveel meer geduld heeft met mensen én hun schaduwkanten, dan jij en ik.MarinusCopy schreef:90% van de holebi's is al effectief de kerk uitgejaagd
Denkertje21 schreef:Nog meer onkunde. Dat was bepaald niet alleen het christendom. Iedereen was de natuurlijke vijand van de holebi gemeenschap.
Denkertje21 schreef:Je treft het: ik heb m'n bui vandaag. Daar gaan we!Ben je nou zo dom of heb je echt je hele leven onder een steen gelegen?MarinusCopy schreef:Dus twee reacties zijn bepalend?
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 42 gasten