Homofilie 4

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

coupe soleil
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor coupe soleil » 22 jun 2008 18:00

Ik denk juist dat Denkertje doelt op het krijgen van respect waar jij het over hebt, Harm.

Harm-J
Majoor
Majoor

Berichtdoor Harm-J » 22 jun 2008 19:10

Respect moet imho verdient worden. Dit moet wel van twee kanten komen uiteraard. Of Denkertje respect bedoelde weet ik nog niet, ik wacht zijn antwoord af.
Het is ons maar geleend, de vele mooie dingen.
Ons onbetwistbaar eigendom, zijn de herinneringen.

Denkertje21

Berichtdoor Denkertje21 » 22 jun 2008 20:39

Harm-J schreef:Ik denk dat je wel ruimte mag vragen voor homo's in de kerk, maar er moet wel ruimte over blijven voor elkaars standpunten.

Dat is ook hetgene waar ik voor ga! Ik heb alle respect voor mensen die zeggen dat ze elke homoseksuele relatie afwijzen op grond van de bijbel. En ik ben heel voorzichtig om te zeggen dat ze een verkeerde uitleg aan de bijbel geven. Ik begrijp die uitleg. En als ze samen met God tot die conclusie zijn gekomen, blijf ik daar echt vanaf.

Maar ik vraag datzelfde voor mij en mijn uitleg van de bijbel omdat ik na veel zoeken en bidden tot een andere uitleg ben gekomen, óók samen met God. Ik wil graag meningen uitwisselen maar niet opleggen of opgelegd krijgen. Ik blijf graag naast mijn medebroeders en -zusters in de kerk zitten omdat we veel dingen gemeen hebben.

Ik bid steeds om wijsheid en geduld om dingen uit te leggen zodat men niet te snel met de botte bijl over zaken heen gaat omdat dat veel kapot kan maken.

MarinusCopy

Berichtdoor MarinusCopy » 22 jun 2008 20:54

Denkertje21 schreef: En als ze samen met God tot die conclusie zijn gekomen, blijf ik daar echt vanaf.

Maar wat doe je met mensen die met God tot de conclusie zijn gekomen dat ze jou of mij mogen hinderen met bepaalde aspecten van het leven? Kijk een mening hebben over homo's is geen probleem, maar vervolgens die mening door de strot van voornoemde homo's te willen proppen is dat wel.

Denkertje21

Berichtdoor Denkertje21 » 22 jun 2008 22:59

MarinusCopy schreef: [Kijk een mening hebben over homo's is geen probleem, maar vervolgens die mening door de strot van voornoemde homo's te willen proppen is dat wel.

Ik zit in een redelijk 'zware' bondsgemeente, maar daar wordt niks door de strot geduwd.

Integenstelling tot de reacties in de homowereld: daar
vliegen de termen als 'christenhonden' 'kankerchristen' en erger je om de oren

Harm-J
Majoor
Majoor

Berichtdoor Harm-J » 23 jun 2008 02:08

Denkertje21 schreef:Ik bid steeds om wijsheid en geduld om dingen uit te leggen zodat men niet te snel met de botte bijl over zaken heen gaat omdat dat veel kapot kan maken.

Hier heb ik respect voor, het is tevens het punt waar ik ook wel eens moeite mee heb en mank aan ga. Dit zeker als mensen bijvoorbaat al een voor ingenomen mening hebben en niet de intentie hebben om naar de ander te luisteren van hoe die ander dingen ziet, of tot een besluitvorming is gekomen. Toch is het God die van ons vraagt om de ander wel met respect te blijven behandelen. Gelukkig mag je imho wel het gesprek met iemand uit de weg gaan, als blijkt dat iemand niet wil luisteren naar hoe jij dingen ziet e.d, of beleefd aangeven dat verder in gesprek gaan of blijven zinloos is.

Het is en blijft soms lastig, soms moet ik ook de neiging onderdrukken om iemand niet met de bijbel of ander materiaal op de kop of de kop in te slaan.... Tja niets menselijks is mij vreemd.

Toch denk ik wel dat er in jouw regel van: "zodat men niet te snel met de botte bijl over zaken heen gaat omdat dat veel kapot kan maken." niet alleen het woord: "men" gebruikt moet worden, maar ook het gebruik van het woord: "ik". Het een sluit het ander niet uit namelijk.
Het is ons maar geleend, de vele mooie dingen.

Ons onbetwistbaar eigendom, zijn de herinneringen.

MarinusCopy

Berichtdoor MarinusCopy » 23 jun 2008 04:42

Denkertje21 schreef:Ik zit in een redelijk 'zware' bondsgemeente, maar daar wordt niks door de strot geduwd.

Oh, er zijn zat christenen op deze planeet die mij dingen door mijn strot willen douwen. Mss niet in je bondsgemeente, maar dat betekent nog niet dat die groep niet bestaat.

Integenstelling tot de reacties in de homowereld: daar
vliegen de termen als 'christenhonden' 'kankerchristen' en erger je om de oren

Joh, en al die negativiteit is voor en ná ivette lont niet te begrijpen. Daarbij is een christen hond of kanker noemen niet precies je met iemands leven willen bemoeien op een manier die hoogst ongepast is. Verder natuurlijk een pathetische poging om je gebrekkige inzicht in de "homowereld" pijnlijk duidelijk te maken. Beide termen vlieen je daar namelijk niet om de oren.

Denkertje21

Berichtdoor Denkertje21 » 23 jun 2008 10:03

MarinusCopy schreef: Verder natuurlijk een pathetische poging om je gebrekkige inzicht in de "homowereld" pijnlijk duidelijk te maken. Beide termen vlieen je daar namelijk niet om de oren.

Dat gebrekkige inzicht valt wel mee. Ik ga veel discussie aan op het forum van de Gaykrant en op Gay.nl. De termen die ik gebruikte zijn slechts zwakke afspiegelingen.

Deze week stond er weer een bijzondere:
Christenhond met botersaus

Laat wat boter smelten in een pannetje en voeg de sjalot, een beetje tijm en wat laurier toe. Zorg ervoor dat de sjalot niet verkleurd. Blus af met de witte wijn en laat het vocht tot 1/3 inkoken. Voeg met een klopper de boter in kleine klontjes toe en bind de saus op. Zeef de saus en breng op smaak met cayennepeper en zout. Snijd de Christenhond in de lengte door en bestrooi met een weinig peper, zout en olijfolie. Kleur de Christenhond aan de borstzijde op een grill en laat verder garen in de oven gedurende 6 minuten op 180 ° C. Schik de Christenhond op een groot plat bord en leg de groenten tussen de scharen. Giet wat saus op het staartvlees en serveer de rest apart. Garnaar met hosties en schenk er een stevige miswijn bij!

En niet om te shoqueren maar om je bewust te maken van reacties van niet-christenen op christenhomo's:

CHRISTENHOMO: je bent gewoon een vuile NSB'er! Als straks de Christennazi's aan de macht komen sta jij helemaal vooraan in de rij om de homo's aan te wijzen die als eerste de doodstraf moeten krijgen!!

Denkertje21

Berichtdoor Denkertje21 » 23 jun 2008 10:07

MarinusCopy schreef: Maar wat doe je met mensen die met God tot de conclusie zijn gekomen dat ze jou of mij mogen hinderen met bepaalde aspecten van het leven? Kijk een mening hebben over homo's is geen probleem, maar vervolgens die mening door de strot van voornoemde homo's te willen proppen is dat wel.

Dat gebeurt uitsluitend binnen bepaalde organisatieverbanden, zoals bijvoorbeeld een kerk of een partij. Daar geldt ook het recht vand e democratische meerderheid. Je hebt dan de keuze om er uit te stappen of om dit aan te 'vechten'.
Ik heb er voor gekozen om mijn visie duidelijk te maken omdat ik me door niemand bij God vandaan olaat jagen. Ik merk dat dit wel werkt omdat ik ieder in zijn of haar waarde wil laten. Ik leg het vuur aan weerszijden wel na aan de schenen door te eisen dat men Gods woord als basis neemt. En niet de eeuwenoude tradities...

God 'propt' ook niemand het geloof in Hem 'door de strot' om in jou woordkeuze te blijven. God biedt genade aan uit liefde. Dat wordt ook van Zijn navolgers verwacht...

MarinusCopy

Berichtdoor MarinusCopy » 23 jun 2008 18:03

Denkertje21 schreef:
MarinusCopy schreef: Verder natuurlijk een pathetische poging om je gebrekkige inzicht in de "homowereld" pijnlijk duidelijk te maken. Beide termen vlieen je daar namelijk niet om de oren.

Dat gebrekkige inzicht valt wel mee. Ik ga veel discussie aan op het forum van de Gaykrant en op Gay.nl. De termen die ik gebruikte zijn slechts zwakke afspiegelingen.

Deze week stond er weer een bijzondere:
Christenhond met botersaus

Laat wat boter smelten in een pannetje en voeg de sjalot, een beetje tijm en wat laurier toe. Zorg ervoor dat de sjalot niet verkleurd. Blus af met de witte wijn en laat het vocht tot 1/3 inkoken. Voeg met een klopper de boter in kleine klontjes toe en bind de saus op. Zeef de saus en breng op smaak met cayennepeper en zout. Snijd de Christenhond in de lengte door en bestrooi met een weinig peper, zout en olijfolie. Kleur de Christenhond aan de borstzijde op een grill en laat verder garen in de oven gedurende 6 minuten op 180 ° C. Schik de Christenhond op een groot plat bord en leg de groenten tussen de scharen. Giet wat saus op het staartvlees en serveer de rest apart. Garnaar met hosties en schenk er een stevige miswijn bij!

En niet om te shoqueren maar om je bewust te maken van reacties van niet-christenen op christenhomo's:

CHRISTENHOMO: je bent gewoon een vuile NSB'er! Als straks de Christennazi's aan de macht komen sta jij helemaal vooraan in de rij om de homo's aan te wijzen die als eerste de doodstraf moeten krijgen!!

Dus twee reacties zijn bepalend? Ja natuurlijk zijn er meer die een vijandige houding tegenover het christendom hebben, waaronder ik trouwens. (Let wel de religie, niet de christenen. Ik haat de zonde maar niet de zondaar zou ik zeggen als ik in een cynische bui was) En die vijandige houding is volkomen verklaarbaar gezien het verleden en in mindere mate ook het heden. Het christendom is millenia dé natuurlijke vijand geweest van de holebigemeenschap. En wat je zaait oogst je op den duur.

Maar goed, nog steeds snappen bepaalde christenen niet dat ze beter kunnen ophouden holebi's lastig te vallen, want veel meer dan dat is het niet. Ja en dan krijg je op een gegeven moment geïrriteerde reacties.

90% van de holebi's is al effectief de kerk uitgejaagd dus het "probleem" is vanuit christelijk perspectief prima opgelost, maar nog moeten bepaalde mensen blijven zaniken over trouwende homo's en zo. Tja, ik heb dan erg veel begrip voor hatelijke reacties.

Denkertje21

Berichtdoor Denkertje21 » 23 jun 2008 18:50

Je treft het: ik heb m'n bui vandaag. Daar gaan we!

MarinusCopy schreef:Dus twee reacties zijn bepalend?
Ben je nou zo dom of heb je echt je hele leven onder een steen gelegen? Kijk op elk willekeurig homoforum en je ziet de scheldpartijen elkaar opvolgen. En niet alleen op homofora. Ik heb slechts twee milde voorbeelden gegeven

MarinusCopy schreef:Ja natuurlijk zijn er meer die een vijandige houding tegenover het christendom hebben, waaronder ik trouwens.
Als je een vijandige houding tegenover het christendom hebt, wat doe je hier dan?

MarinusCopy schreef:Het christendom is millenia dé natuurlijke vijand geweest van de holebigemeenschap.
Nog meer onkunde. Dat was bepaald niet alleen het christendom. Iedereen was de natuurlijke vijand van de holebi gemeenschap.

MarinusCopy schreef: Maar goed, nog steeds snappen bepaalde christenen niet dat ze beter kunnen ophouden holebi's lastig te vallen, want veel meer dan dat is het niet. Ja en dan krijg je op een gegeven moment geïrriteerde reacties.
Jij snapt kennelijk ook niet dat je hier beter geen christenen kunt lastig vallen met je frustraties uit het verleden

MarinusCopy schreef:90% van de holebi's is al effectief de kerk uitgejaagd
Je werkt voor Maurice de Hond? En je had nog een natte vinger over? Klets toch niet zo uit je nek! Natuurlijk is het lang niet altijd koek en ei in de kerk. Alsof het daarbuiten zo lekker is. Maar ondanks alles voel ik me er veilig. En ondanks dat het er ook hier op het forum wel eens heftig aantoegaat als het over homoseksualiteit gaat, voel ik me hier veilig omdat we uiteindelijk elkaar altijd treffen in de liefde van Jezus Christus die zo veel megaveel meer geduld heeft met mensen én hun schaduwkanten, dan jij en ik.

MarinusCopy

Berichtdoor MarinusCopy » 23 jun 2008 19:03

Denkertje21 schreef:Nog meer onkunde. Dat was bepaald niet alleen het christendom. Iedereen was de natuurlijke vijand van de holebi gemeenschap.

Ga maar googelen: de link tussen homofobie en abrahamitische religie is niet te ontkennen. In de meeste culturen was voordat met name het christendom geintroduceert werd de houding tegenover holebi's van positief tot mild afkeurend. (Als in geaccepteerd, maar afgeraden; zoiets als roken in de westerse cultuur) Bij de Islam zie je hetzelfde patroon, en tja het jodendom heeft sinds het jaar 0 of zo geen kans meer gehad om wie dan ook te vervolgen maar we hebben de religieuze teksten nog om te zien wat de visie was.

Ik ben op Freethinker daarover toevallig een stuk aan het schrijven.... Natuurlijk proberen christenen het zo te draaien alsof homofobie standaard is bij mensen, maar de geschiedenis leert anders. Er is niets natuurlijks aan homohaat. Het is bij uitstek een religieus verschijnsel. Een abrahamitisch verschijnsel om precies te zijn. De enige cultuur met een fikse dosis homofobie naast de abrahamitische is de hindoeistische, maar dat kan heel goed overgenomen zijn na de islamitische overheersing.

MarinusCopy

Berichtdoor MarinusCopy » 23 jun 2008 19:07

Denkertje21 schreef:Je treft het: ik heb m'n bui vandaag. Daar gaan we!

MarinusCopy schreef:Dus twee reacties zijn bepalend?
Ben je nou zo dom of heb je echt je hele leven onder een steen gelegen?

Joh, het enige wat je tegen mij in te brengen hebt tot nu toe zijn ad hominums. Jij bent de werelldvreemde hier, niet ik. Dus doe jezelf een lol en hou je aanmatigende toontje voor je, want dat kan ik ook aanslaan alleen dan beter.

MarinusCopy

Berichtdoor MarinusCopy » 23 jun 2008 19:09

Denkertje21 schreef:Als je een vijandige houding tegenover het christendom hebt, wat doe je hier dan?

Kijken of je toevallig nog ergens een argument hebt?

Denkertje21

Berichtdoor Denkertje21 » 23 jun 2008 19:58

MarinusCopy schreef: Kijken of je toevallig nog ergens een argument hebt?

neuhhh, dat hebben christenen toch niet?

Terug naar “Archief”