Wat zijn de vereisten van Jouw vriend(in)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 26 dec 2003 16:00

essieee schreef:
Evelien schreef:
essieee schreef:
Jannoek schreef:
essieee schreef:
Markie schreef:
Jannoek schreef:
Markie schreef:
Jannoek schreef:Dus?!? Wat is nu de conclusie ;-)
of je het nu wilt of niet, ook jij markie let op het uiterlijk! :)

Neeeej, ik let niet op uiterlijk.Alleen als ik denk dat ik bijvoorbaat iemand al niet mag, stap ik er zomaar niet op af bedoel ik.Of helemaal niet ws.

En ik stap ook niet zomaar op iemand af.Ik ben niet echt verlegen ofzo, maar stap ook niet gelijk op een vreemde af zomaar.

Snappie?

Sorry, kwil nie irritant doen, maar als je, zoals jij zegt, iemand bij voorbaat al niet mag, waar baseer je dat dan op?! uiterlijk toch zeker?! Tenminste, als je iemand bij voorbaat al niet mag, ken je waarschijnlijk zijn/haar karakter niet... anders is het niet bij voorbaat!

Weet ik niet jannoek.

Sommige mensen mag ik inderdaad gelijk al niet als ik ze zie.Komt misschien wel door hun uiterlijk, maar meer door de blik in hun ogen of iets dergelijks.
Je zal het misschien niet geloven maar ik heb vaak dat k gewoon al aan iemand kan zien wat het voor iemand is.
Heel raar misschien maar t is echt zo.

Misschien iets van helderziendheid ofzo :mrgreen:
Het is ook niet zo dat ik het altijd zie, maar wel vaak in elk geval.

zo raar is het niet, ik herken dit ook. Je hebt gewoon vaak je vooroordelen, helaas maar waar. wel weet ik dat je daar niet op af moet knappen maar iemand kan op het eerste gezicht al iemand lijken waarvan je zegt....laat maar.

Ik weet het, fout maar waar!

ik vind het, net als essie, ook nie zo raar hoor markie!
misschien is het juist wel goed dat je van te voren al een btje kunt inschatten wat voor n persoon iemand is, behoed je voor verrassingen ;-)
zo kun je aan iemands kledingstijl vaak al te zien met welk type persoon je te maken hebt... :roll: (moet je al kijken wat voor n vooroordelen er op dat gebied bestaan! :| )

Ja en hoe iemand kijkt, je benaderd, zich gedraagt nz....

Zo heb ik ook vaak gedacht bij bepaalde mensen. Maar ik ben er achter gekomen dat bij sommigen (niet allemaal) een heel ander persoon achter zit. Bij sommige mensen is het een soort masker wat ze op hebben.

Misschien toch een tip: oordeel niet te snel. En probeer toch een klein beetje contact te zoeken. Je hoeft niet gelijk een gesprek aan te knopen maar gewoon al in de buurt van zo'n persoon te gaan zitten en diegene eens te observeren.

Er zijn ook zeer zeker personen waar geen ander persoon achter zit.

Ja daar heb je ook helemaal gelijk in. Een masker, ja die heb ik ook. Gewoon de leuke en gezellige vrolijke . En als je alleen bent, je masker valt af, o ja dan komt er een heel ander persoon naar voren!

En Je moet iedereen in zijn of haar waarde laten dus ook met mensen die anders overkomen kan je een leuk gesprek hebben en kom je erachter dat je dwars door een masker heen kunt prikken. (zelf bij lijve ondervonden)

daar hebben jullie helemaal gelijk in! een klasgenoot, nu een hele goede vriendin van me, vond ik eerst maar een 'vaag' persoon, maar je moet blijven proberen, totdat je het verhaal achter die persoon leert kennen, en echt, dan kan het heel erg meevallen allemaal!
dan kun je bepaalde dingen accepteren en begrijpen!

janneman83
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor janneman83 » 08 jan 2004 20:41

hhmmmm..
ik vraag me af als je verliefd word dat je dan nog eisen kan stellen aan een ander.. ongeacht hoe hij er uit ziet. Kan je volgens mij niet laten om hem beter te leren kennen en toch proberen contact te zoeken met hem/haar op 1 of andere manier.

Om even op het hoofdonderwerp terug te komen.
Kan je volgens mij geen eisen stellen als je verliefd bent op iemand dan doe je het liefst wat zij leuk en fijn vind.. Dan ga je toch geen eisen stellen waar zij aan moet voldoen?? En als de liefde wederzijds is dan hoef je ook geen eisen te stellen. Zij doet dan de dingen wel die jij leuk en/of fijn vind.
nooit blijft iets zoals het geweest is, niets bestaat om te blijven.

Centrifugist
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Centrifugist » 08 jan 2004 21:54

Om even op het hoofdonderwerp terug te komen.
Kan je volgens mij geen eisen stellen als je verliefd bent op iemand dan doe je het liefst wat zij leuk en fijn vind.. Dan ga je toch geen eisen stellen waar zij aan moet voldoen?? En als de liefde wederzijds is dan hoef je ook geen eisen te stellen. Zij doet dan de dingen wel die jij leuk en/of fijn vind.

'zij doet dan dingen die jij leuk vind" , ben ik het niet mee eens , zij heeft toch haar eigen karakter dus als zij heel andere dingen leuk vind dan betekend dit dus dat zij deze dingen doet om toch maar te behagen .
dit kan ze nooit lang volhouden lijkt me >einde relatie

janneman83
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor janneman83 » 09 jan 2004 18:34

Centrifugist schreef:Om even op het hoofdonderwerp terug te komen.

'zij doet dan dingen die jij leuk vind" , ben ik het niet mee eens , zij heeft toch haar eigen karakter dus als zij heel andere dingen leuk vind dan betekend dit dus dat zij deze dingen doet om toch maar te behagen .
dit kan ze nooit lang volhouden lijkt me >einde relatie

hhhmmm
Je hebt gedeeltelijk wel gelijk dat zij niet altijd doet wat jij leuk vind..
Als zij bijvoorbeeld niet weet dat ik het heel fijn vind als ze tegen mij aan gaat liggen dan zal dze dat inderdaad niet zo snel doen omdat ze dat dan niet weet. maar als ik dat zou zeggen tegen haar dan zal ze dat wel sneller doen denk ik dan voor die tijd. Tuurlijk zal ze dan niet de hele dag tegen je aan gaan liggen. zij heeft zo ook de dingen die ze fijn of leuk vind.
Ik doe zelf ook wel eens dingen voor haar die ik anders niet zou doen. Maar dat doe ik inderdaad ook niet de hele dag door dat zou ik dan ook niet vol houden. Zo af en toe wel omdat ik ook weet dat ze dat ook zo af en toe voor mij doet.

Als je daarvoor compleet moet veranderen dan kan je idd beter een einde aan je relatie maken.

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 10 jan 2004 20:10

Hij moet leuker zijn dan ik!

ahuibers
Majoor
Majoor

Berichtdoor ahuibers » 12 jan 2004 14:26

essieee schreef:Hij moet leuker zijn dan ik!

zij moet ook leuker zijn als ik dus dat wordt in ieder geval nix tuss& ons :mrgreen:

Maar ff serieus, niet rok&, godsdienstig, ze moet niet al 20 verkering& achter de rug hebb&.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 12 jan 2004 14:33

ahuibers schreef:

zij moet ook leuker zijn als ik dus dat wordt in ieder geval nix tuss& ons :mrgreen:

Maar ff serieus, niet rok&, godsdienstig, ze moet niet al 20 verkering& achter de rug hebb&.

tja zovaak een relatie hebben gehad dat trekt mij ook niet zo erg.... (helemaal niet).
Ik zelf heb 1 keer een relatie gehad en ik hoop dat mijn tweede dan ook de man wordt. (beetje vreem uitgedrukt).

Maar ik ken een jongen uit mijn omgeving die heeft al wel 20 meiden versleten en nu zie ik dat hij weer een ander heeft. Zielig voor die meiden.

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 12 jan 2004 14:52

Evelien schreef:
ahuibers schreef:

tja zovaak een relatie hebben gehad dat trekt mij ook niet zo erg.... (helemaal niet).
Ik zelf heb 1 keer een relatie gehad en ik hoop dat mijn tweede dan ook de man wordt. (beetje vreem uitgedrukt).

Maar ik ken een jongen uit mijn omgeving die heeft al wel 20 meiden versleten en nu zie ik dat hij weer een ander heeft. Zielig voor die meiden.

Ik begrijp je evelien! Heb zelf ook 1x 'echt' verkering gehad, en zie het echt niet zo zitten, als ik nu een vriend zou krijgen dat het dan weer uit zou gaan. Je weet natuurlijk maar nooit, maar ik denk wel dat ik er voorzichtiger door ben geworden... Bezint eer ge begint, zeg maar :mrgreen:

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 12 jan 2004 16:11

ahuibers schreef:

ach ja hoeven we dat iig niet te gaan proberen!

janneman83
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor janneman83 » 12 jan 2004 19:21

ahuibers schreef:

En wat als je dol verliefd word op iemand die wel rookt en zo'n 20 keer verkering gehad heeft en wel geloofd? Ga je dan alles op alles zetten om haar uit je hoofd te krijgen?

trouwens als je al 20 keer verkering gehad heb is er inderdaad iets mis. je kan dan geen relatie onder houden ofzo of je ziet het allemaal maar als een spelletje (idd mss om stoer te doen)

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 12 jan 2004 19:30

janneman83 schreef:
ahuibers schreef:

En wat als je dol verliefd word op iemand die wel rookt en zo'n 20 keer verkering gehad heeft en wel geloofd? Ga je dan alles op alles zetten om haar uit je hoofd te krijgen?

trouwens als je al 20 keer verkering gehad heb is er inderdaad iets mis. je kan dan geen relatie onder houden ofzo of je ziet het allemaal maar als een spelletje (idd mss om stoer te doen)

volgens mij zie je al aan zo iemand dattie +/- 20 x verkering heeft gehad... 't zijn toch een bepaald soort mensen! enneuh, die mag ik dus echt niet!

janneman83
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor janneman83 » 12 jan 2004 21:46

Dus dan word je ook niet verliefd op hen :wink:

Tja verliefd worden kan je niet bepalen op wie je dat word helaas.
Gelukkig ben ik nog nooit op (echte ) verkeerde types verliefd geweest :)

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 13 jan 2004 10:24

janneman83 schreef:Dus dan word je ook niet verliefd op hen :wink:

Tja verliefd worden kan je niet bepalen op wie je dat word helaas.
Gelukkig ben ik nog nooit op (echte ) verkeerde types verliefd geweest :)

Je kunty inderdaaad niet voor je zelf beslissen op wie je verliefd word. Dat overkomt je gewoon, wat voor verleden diegen dan ook meedraagt!

ahuibers
Majoor
Majoor

Berichtdoor ahuibers » 13 jan 2004 10:38

dat weet ik niet,
ik wordt nooit gek op iemand die al 20 keer verkering heeft gehad.
kan aan mij liggen

janneman83
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor janneman83 » 16 jan 2004 18:52

eigenlijk heb ik ook wel eisen wil mijn verkering het halen tot het huwelijk en daarna.

Er moet liefde zijn tussen mij en me vriendin. Liefde zoals het onder andere word beschreven in 1 Korinthiërs 13: 4-7

Terug naar “Archief”