Wat heb je deze week van de preek opgestoken?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

joris

Berichtdoor joris » 11 jan 2004 18:16

kom net terug van een doopdienst. Geweldige verhalen gehoord van 'toevallige'dingne die gebeuren waardoor een paar 'reizigers' tot geloof zijn gekomen ! ongelooflijk, wat gaat God wonderlijke wegen!

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 11 jan 2004 18:21

Kaw schreef:Hoe je een uur kunt praten zonder iets te zeggen... :(

Continu afgeven op allerlij "dwaalleer", zoals dat je je bekeren kan en dat Jezus voor alle mensen naar de aarde is gekomen, maar niets te bieden hebben. Je gaat compleet gebroken en leeg weer naar huis.

dan ben ik erg benieuwd bij welke kerk(genootschap) jij bent geweest.

Saskia
Majoor
Majoor

Berichtdoor Saskia » 12 jan 2004 08:08

Dat het na de zondag heel snel weer maandag, dinsdag, woensdag wordt, dat de weken zich aaneen rijgen en dan we de preek zo weer zijn vergeten. En 't is nog waar ook en toch heb ik nog de neiging om het voor kennisgeving aan te nemen...

Kaw
Majoor
Majoor

Berichtdoor Kaw » 12 jan 2004 14:22

Evelien schreef:

Continu afgeven op allerlij "dwaalleer", zoals dat je je bekeren kan en dat Jezus voor alle mensen naar de aarde is gekomen, maar niets te bieden hebben. Je gaat compleet gebroken en leeg weer naar huis.

Laat maar. Een klein poosje later hoorde ik in een andere gemeente van dat zelfde genootschap een hele mooie en rijke preek.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 12 jan 2004 14:36

Kaw schreef:
Evelien schreef:

Laat maar. Een klein poosje later hoorde ik in een andere gemeente van dat zelfde genootschap een hele mooie en rijke preek.

dat geloof ik zeker. Ik hoor vaak verschillende preken.

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 12 jan 2004 16:21

Bij ons ging het over de zondag rust. om ff na te denken over krantlezen, belle, sms-en en ga zo maar door!

caprice

Berichtdoor caprice » 12 jan 2004 16:54

God wil voornamelijk werken in Zijn huis als we onder het gepredikte Woord mogen zitten.

Kaw
Majoor
Majoor

Berichtdoor Kaw » 12 jan 2004 16:55

caprice schreef:God wil voornamelijk werken in Zijn huis als we onder het gepredikte Woord mogen zitten.

En dan de vraag of het Woord gepredikt is...

caprice

Berichtdoor caprice » 12 jan 2004 16:57

Kaw schreef:
caprice schreef:God wil voornamelijk werken in Zijn huis als we onder het gepredikte Woord mogen zitten.

Ja, dat gebeurt daar dan toch?

Kaw
Majoor
Majoor

Berichtdoor Kaw » 12 jan 2004 16:59

caprice schreef:
Kaw schreef:

Waar God werkt wel ja. Maar werkt God in een gemeente van 2000 zielen waar 20 aan het avondmaal gaan? Wordt daar soms het Woord niet gepreekt?

johannes1
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor johannes1 » 12 jan 2004 17:00

Maar werkt God in een gemeente van 2000 zielen waar 20 aan het avondmaal gaan? Wordt daar soms het Woord niet gepreekt?

tuurlijk werkt ie daar ook. maar dat er maar 20 aan het avondmaal gaan wil niks zeggen over het feit of God nu wel of niet werkt in zo'n gemeente.
Want die Mij vindt, vindt het leven, en trekt een welgevallen van den HEERE. (Spreuken 8 vers 35)

caprice

Berichtdoor caprice » 12 jan 2004 17:01

Kaw schreef:
caprice schreef:
Kaw schreef:

Waar God werkt wel ja. Maar werkt God in een gemeente van 2000 zielen waar 20 aan het avondmaal gaan? Wordt daar soms het Woord niet gepreekt?

Ik weet niet of je nu onze gemeente bedoelt, maar er gaan er 4 tot 5 keer meer aan, en ik weet dat er mensen zijn die niet de vrijmoedigheid hebben, maar wel mogen. :(

joris

Berichtdoor joris » 12 jan 2004 18:32

caprice schreef:
Kaw schreef:

haha, alsof GOd de hele week aan het plafond van de kerk hangt en op zondag naar ons nederdaalt om zijn woord te brengen om vervolgens weer ter plafonne te stijgen.

parkiet
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor parkiet » 12 jan 2004 19:19

gistermiddag een mooie preek gehad over psalm 73!!!
maar kmoet eerlijk zijn dat ik nie veel meer weet van de inhoud eigenlijk... en dat ik vaak ook meer heb aan gesprekken met vrienden dan aan een preek :? 8)
You're my Prince of peace, and I will live my life for You

caprice

Berichtdoor caprice » 12 jan 2004 21:29

joris schreef:
caprice schreef:
Kaw schreef:

haha, alsof GOd de hele week aan het plafond van de kerk hangt en op zondag naar ons nederdaalt om zijn woord te brengen om vervolgens weer ter plafonne te stijgen.

Dan lees je niet goed, want er staat: God wil voornamelijk werken in Zijn huis...
Maar doordeweeks zal Hij Zijn volk niet in de steek laten hoor!
Laatst gewijzigd door caprice op 13 jan 2004 04:57, 1 keer totaal gewijzigd.

Terug naar “Archief”