Moderator: Moderafo's
MarinusCopy schreef:* verwijderd door mod *
Rolf schreef:Er zijn personen die hun anders geaard zijn als een ondraaglijke last
ervaren. Voor hen is er de stichting EHAH.
Positieve verhalen zijn er ook. O.a. van iemand die weer een normale
gelukkige relatie heeft.
De stichting EHAH?Rolf schreef:Er zijn personen die hun anders geaard zijn als een ondraaglijke last
ervaren. Voor hen is er de stichting EHAH.
Positieve verhalen zijn er ook. O.a. van iemand die weer een normale
gelukkige relatie heeft.
Hierbij moet men er rekening mee houden dat niemand onfeilbaar is, en dat de oorzaak van de homoseksuele gevoelens ligt in de totaliteit van de omgevingsfactoren (gezinssituatie, omgang met vrienden, school, club etc.). Niet vergeten moet worden dat ook het kind op een bepaalde manier gereageerd heeft op zijn omgeving en dat op zijn/haar manier geïnterpreteerd heeft.
MarinusCopy schreef:Wolkje schreef:we discuseren er niet zo vaak er meer over ter bescherming van het wederzijds respect.
Maar dat is toch gewoon een prima stellingsname? Een ander voorbeeld is wat ik met mijn beste vriend heb. Hij heeft totaal niets tegen mijn geaardheid en als ik deze zomer ga trouwen dan is hij getuige, maar over bepaalde aspecten van mijn geaardheid (het slaapkamergedeelte zeg maar) hoef ik echt niet bij hem aan te komen. En andersom is dat eigenlijk net zo. Waarom moet er altijd over alles gepraat worden in een vriendschap? Daar zijn internetforums mi voor
Nou, het is niet helemaal hetzelfde, maar wel enigzins vergelijkbaar denk ik.
Rolf schreef:O.a. van iemand die weer een normale
gelukkige relatie heeft.
MarinusCopy schreef:Rolf schreef:O.a. van iemand die weer een normale
gelukkige relatie heeft.
Ik heb ook een normale gelukkige relatie, alleen heb ik me daarzelf niet geestelijk voor hoeven verminken.
Denkertje21 schreef:
Als mensen de keuze samen met God hebben gemaakt om celibatair te leven zou ik dat niet 'geestelijk verminken' willen noemen.
Zelf geloof ik niet in die noodzaak, maar tot die uitkomst ben ik ook samen met God gekomen.
Denkertje21 schreef:
Maar als er anderen zijn, die vanuit hun beslissing met God er voor kiezen om niet als homoseksueel door het leven te gaan en kiezen (alweer met God) voor een leven met een vrouw en kinderen, dan respecteer ik dat
Wolkje schreef:niet alle therapie leidt tot zelfmoord ivm dit onderwerp! dat is wel heel zwart wit! bah.![]()
soms willen ouders ook graag dat hun kind dmv therapie beter om kunnen gaan met hun gevoelens en met de reacties van de buitenwacht.
het ligt er natuurlijk wel een beetje aan watvoor instantie hebt als therapeut.
ik neem aan dat je andere ervaringen hebt, en dat spijt me. i heb ook gezien hoe opvattingen iemand kapot kunnen maken maar scheer alsjeblieft niet alles zo over een kam.
zo ik heb gezegd
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 19 gasten