Hoe noem je je (toekomstige) schoonouders?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

*|Scatie
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor *|Scatie » 12 jun 2008 11:45

Smurffie schreef:
*|Scatie schreef:
Smurffie schreef:Thuis geef ik beide ouders nog wel steeds een zoen als ik naar bed ga, en zéker als ik de deur uit ga. Het kan zomaar zijn dat je elkaar nooit meer ziet namelijk..

Tja ik heb dan zoiets, als je niet zo close bent met je ouders, moet die zoen 't dan doen? Ik wil dat nl. niet doen uit verplichting ofzo.

Ik heb ergens ook gezegd dat ik ze hartstikke lief vind :wink: Als ik het niet zou doen en hen zou iets overkomen, zou ik enorm veel spijt krijgen dat ik het niet gedaan heb. Dat zegt toch iets over de band tussen mij en mijn ouders, ook al is die dan niet heel hecht. Ik hou echt wel van ze :)

Ik bedoelde dat niet zo zeer richting jou en je ouders maar gewoon in het algemeen. Ik hoor nl. vaker die uitdrukking en ook van mijn ouders, maar ik was helemaal niet close met ze en ik vroeg me altijd af of die zoen 't er toe moest doen voor t geval je elkaar niet meer ziet.

Funlover
Majoor
Majoor

Berichtdoor Funlover » 12 jun 2008 17:26

Smurffie schreef:
Funlover schreef:
Smurffie schreef:Van huis uit ben ik dat niet zo gewend, dat geknuffel, maar ik vind m'n shoonouders gewoon hartstikke lief dus dat gaat meestal automatisch.

Wat een leuke actie van je schoonpa.
En je hebt idd hele leuke schoonouders :D

Hoe weet jij dat? 8-[

Omdat ik ze ken. 8)
Altijd bij Ilona in de klas gezeten op de basisschool, we wonen dicht bij elkaar en speelden en logeerden bij elkaar :D
En ik zie je schoonouders regelmatig bij de bibliotheek...
Alles komt goed, hoe dan ook. Zo niet, dan toch!

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 12 jun 2008 18:28

Hahaha, nooit geweten :mrgreen:

Dreamster
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Dreamster » 13 jun 2008 21:48

Ik heb er nog niet echt over nagedacht, hoef ze ook niet vaak te benoemen, noem ze vaak gewoon 'z'n ouders'..
It is risky not to take risk. If you don't take risk, risk will take you.

http://www.Dreamster.hyves.net

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Dippie » 14 jun 2008 23:30

Heb ze tot nu toe mondeling nog nooit pa en ma genoemd, maar wil binnenkort toch over die drempel heen :wink:
Als ik smsjes krijg van mn schoonmoeder, eindigt ze altijd met Lieffs, ma. bel ik haar op, neemt ze op met: hallo, met ma.
Ik weet via mn vriend dat ze het ook erg fijn zal vinden dat ik haar ma noem, en ik wil het ook echt, maar vind de eerste keer gewoon ff 'eng' :P

Maar goed...als ik sommige verhalen hier lees over schoonouders...pfff..ben blij dat ik niet in jullie schoenen sta!
Ik heb het erg getroffen met mijn as schoonouders...Met mn schoonvader praat ik niet zo heel erg veel, maar ik merk wel aan hem dat hij me mag :wink: en mn schoonmoeder is zo'n lief mens, daar praat ik wel erg veel mee, en sms ik ook wel mee. Ze leeft ook werkelijk altijd met iedereen mee, enz.. Mn vriend vind zn ma ook echt lief en dat merk ik aan alles, dat vind ik echt tof om te zien!
Afbeelding

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 15 jun 2008 07:29

is er iets waarom je niet met je schoonvader praat?

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 15 jun 2008 10:40

ik heb gelukkig lieve schoonouders. Mijn schoonvader zie ik niet zoveel maar als we elkaar zien is het ook altijd weer gezellig. Ben erg blij dat het zo goed met ze klikt.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 15 jun 2008 11:19

Ik zei net bij de kerk tegen mijn schoonvader:' We komen vanavond ffies koffiedrinken, want het is vaderdag.'
Hij:' Vaderdag? Daar doe ik niet aan joh. Ik ben toch altijd blij dat ik je vader ben, het hele jaar door.'
Aaah,zo lief :)
Maar ik vier wel vaderdag, dus heeftie pech, we komen echt wel langs vanavond :)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 15 jun 2008 13:13

Inderdaad, wij gaan vanavond ook vroeg naar Apeldoorn :)

gempa
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor gempa » 16 jun 2008 18:28

ik heb eigenlijk niks met mn schoonouders, erg ,maar waar.
ik draai er al 10 jaar om heen, mn schoonvader, noem ik nog wel af en toe pa, maar voor de rest heb ik het over zijn ouders enzo.
ik vind zijn moeder absoluut geen moeder tiep.
ik vind het soms vervelend, maar ja je krijgt ze er ook zo maar bij

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 16 jun 2008 19:05

Gisteren belden mijn schoonouders of ze even langs konden komen, dat mocht natuurlijk. Waarschijnlijk las ik iets op internet over vaderdag en ik riep tegen Borkdude: het is vaderdag! Dus we hebben een fles jenever uit de kast gehaald (drinken wij toch niet) en ingepakt en aan m'n schoonvader gegeven. Hij was er heel blij mee :mrgreen:

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 16 jun 2008 19:08

Lalage schreef:Gisteren belden mijn schoonouders of ze even langs konden komen, dat mocht natuurlijk. Waarschijnlijk las ik iets op internet over vaderdag en ik riep tegen Borkdude: het is vaderdag! Dus we hebben een fles jenever uit de kast gehaald (drinken wij toch niet) en ingepakt en aan m'n schoonvader gegeven. Hij was er heel blij mee :mrgreen:
lol :D t gaat om het idee toch ?! Ik ga nog wat bestellen.. hij gaf een dikke hint voor een cd van Martin Mans.. hmmm wat zou hij toch willen ?? :?
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 16 jun 2008 22:57

Haha, wij liepen in de stad allemaal leuke dingetjes te bekijken, waren we uiteindelijk bijna te laat.
Dan maar iets van luchtje met douchgel ofzo halen bij de Etos. Beetje standaard, maar het ging om het idee. Etos dicht...
Dan maar het kruidvat proberen, rennen rennen rennen door de regen.
Lopen we daar tegen twee hartstikke leuke rvs olielampen voor in de tuin aan! Meegenomen, ze waren er blij mee ;)
pobody's nerfect

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Dippie » 17 jun 2008 17:43

Evelien schreef:is er iets waarom je niet met je schoonvader praat?

Neehoor, maar hij praat zelf gewoon niet zo veel. Ik zeg niet dat ik nooit met hem praat, integendeel, maar metmn schoonmoeder praat ik gewoon heel de tijd als ik daar ben :wink:

Ik heb btw gister "ma" naar dr geroepen :wink:
Ik dacht dat ze wilde beginnen met de vaat, dus riep even: "Ma, dat doe ik zo wel!" :mrgreen:
Ze hoorde het alleen niet... :wink: :| 8)
Afbeelding

ring
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor ring » 18 jun 2008 17:43

Ik kijk altijd gewoon hoe het uitkomt! :lol: Als het moet zeg ik pa of ma, maar anders draai ik er altijd gewoon omheen.
Denk ook dat het sterk afhankelijk is van wat voor relatie je met ze hebt. Ze hebben voor mij al heel veel gedaan en betekent, dan is het niet zo heel moeilijk om pa en ma er van te maken! :wink:
"Boeken zijn schepen die de uitgestrekte zeeën des tijds doorkruisen"

Terug naar “Archief”