Gezin en huishouding deel 2

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 11 jun 2008 17:04

als julia om achtuur direct weer gaat slapen, draai ik me ook weer lekke rom! heeerlijk!

nu kan hetnog! als ze straks ouder is en naar school moet is het gedaan met de rust!

hier komen vanaf morgen nieuwe doeken voor de ramen, twee doeken, de een droog en de ander nat, met die natte maak je dr ramen en kozijn schoon, met de droge droog je em, en het is streeploos... wonderdoeken!

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 11 jun 2008 17:15

die doeken ken ik ja... Opzich fijne doeken. maar persoonlijk ga ik toch liever voor de spons, trekker en zeem.

Acire
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 11 jun 2008 17:57

Whaha. Ik lees dit topic altijd met medelijden met de poetsers :D

In mijn nieuwe huis, waar ik nu vanaf eind maart woon, heb ik 2 keer gestofzuigd :mrgreen: .

Ansje
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Ansje » 11 jun 2008 19:16

Tuinfluiter schreef:Dat is wel waar wat je daar zegt liefie,
Wij hebben ook nog geen kinderen dus ik kan op alle tijden van heel de dag iets aan het huishouden doen.
Het lijkt mij, dat als je schoolgaande kinderen hebt dat je pas aan het huishouden kan beginnen als je naar school bent geweest, dus dan is het iets van kwart voor 9.
Als je geen kinderen hebt kun je dan al een heel eind op weg zijn om die tijd met je werkjes.
Of bijv savonds na het eten even strijken, als je een gezin hebt is het om die tijd spitsuur.
Hoe doen jullie dat moeder? doe je dan echt alles tussen schooltijd of ook savonds nog wel eens wat als de kids in bed liggen? Hoe dat je dat als je dan bijv ook nog een verjaardag hebt overdag? hebben jullie geen tijd te kort?

Ik ben ook moeder, van 1 kind dan wel, dus niet zo druk. Maar ik denk dat het vooral aan de persoon zelf ligt hoe druk je je maakt in je huishouden. Ik dus helemaal niet :wink:
Ik ga er iedere dag om half 8 uit, met uitzondering van mn 'werkdagen' dan om half 7.
Maandag zorg ik dat alle wassen gewassen zijn en het huis gestoft en gezogen. Dat doe ik op donderdag of vrijdag weer, en ben niet langer dan een paar uurtjes bezig 's ochtends. De strijk doe ik altijd tussendoor, meestal net na het eten, als mn zoontje op bed ligt. Ik denk altijd dat het hele bergen zijn, maar langer dan een half uurtje doe ik er nooit over. Iedere dag zuig ik momenteel 2 keer, omdat m'n hond aan het verharen is, dus dat gaat over hopelijk :D
Verder houden we de douche gewoon schoon na het douchen, een handdoek over alles en klaar. Af en toe een sopje er door heen en klaar! Als je alles goed opdroogt na het douchen krijg je ook geen last van kalkaanslag. De wc doe ik een paar keer per week.
Na het eten neem ik altijd de tafel af en neem ik gelijk nog wat andere dingen mee, zodat het ook weer stofvrij is. Zo blijft het aardig schoon hoor.
Tja..alle andere grote acties zoals ramen zemen enzo doe ik als ik zin heb of als ik niet meer door de ruiten kan kijken :mrgreen:
Ik maak me niet zo druk om het huishouden. Het moet voor het oog schoon en netjes zijn, dan vind ik het goed. Ik pas er voor om slaaf van mn huis te worden :wink:
Oordeelt niet, opdat gij niet geoordeeld wordt.

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 11 jun 2008 20:21

Saskia schreef:
jamillah schreef:Mensen kunnen we alsjeblieft please please please stoppen met dit topic. Ik kan de drang om te lezen niet weerstaan en jullie herinneren me steeds aan de dingen die ik nog NIET heb gedaan :mrgreen:

*me too* :? :D

heel af en toe wandel ik dit topic ff binnen, om te schoppen zeg maar. Krijg er ook de kriebels van en lees het ook bijna nooit. Wat heeft het voor nut om aan een ander te zeggen dat je het gezuigd, gezeemd gedweild enz?

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 11 jun 2008 20:35

om te laten zien hoe ijverig je bent?

ben ook atijd ijverig.... met niks doen :mrgreen:

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 12 jun 2008 10:08

en refowebben, niet te vergeten.

de makkelijkste manier om je huishouden te doen met kinderen om je heen is om een film op te zetten voor ze. Dan zijn ze zoet.

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 12 jun 2008 10:19

haha... ik mat julia gewoon zo vreselijk af.. dat ze een poos ligt te pitten :lol:

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 17 jun 2008 22:37

zooooooooo

laat ik hier es vertellen hoe ijverig ik weer was vandaag:

heb boodschappen gedaan en in de zon gezeten

en de rest is niet boeiend om te vertellen want ik heb vanavond na het eten gestofzuigd, gedweild en 3 bedden verschoond en een aantal kinderen gedoucht en naar bed gebonjourd en planten buiten water gegeven en de boel buiten opgeruimd en de afwasmachine uitgeruimd en een glas ijsthee gedronken en en en

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 18 jun 2008 05:49

*Annet* schreef:zooooooooo

laat ik hier es vertellen hoe ijverig ik weer was vandaag:

heb boodschappen gedaan en in de zon gezeten

en de rest is niet boeiend om te vertellen want ik heb vanavond na het eten gestofzuigd, gedweild en 3 bedden verschoond en een aantal kinderen gedoucht en naar bed gebonjourd en planten buiten water gegeven en de boel buiten opgeruimd en de afwasmachine uitgeruimd en een glas ijsthee gedronken en en en

Je hebt toch in de zon gezeten met een wasje om op te vouwen of een borduur/haak/of breiwerkje zeker :idea:

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 18 jun 2008 06:09

neej, met de Eva!

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 18 jun 2008 12:19

ik ben ook ijverig geweest!! gestofd, kleding gekocht, een medewerker afgeblaft aan de telefoon (Dat was het zwaarste 8) ) aardappels gehaald en was opgevouwen!
Nu even lekker zitten, Hotel, Roseanne en Complete Savages kijken! Daarna weer ijverig aardappels schillen :)
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 18 jun 2008 12:26

Ik kreeg net ook weer zo'n telefoontje van kpn dacht ik...

'Spreek ik met meneer of mevr. de Heer?

Yup.

'Bel ik gelegen mevrouw?'

Ontzettend gelegen, maar heb geen interesse.

'U weet niet eens waar ik voor bel!'

Ik wil het niet weten.

'U bent aangesloten bij KPN?'

Zou zomaar eens kunnen.

'U betaald 19.95?'

Geeen ideeeeee.

'Gaat u hier wel over???'

Yup.

'Maar u weet niet eens wat u betaald'.

Ja hallo, ik heb 386 dingen waar ik aan betaal, KPN is nu niet iets waarvan ik uit mn hoofd weet hoeveel ik daaraan betaal. Dus.

'U kunt prijsverlaging krijgen'.

GEEN INTERESSE!

'Maar als ik nu zeg dat u 16.75 gaat betalen zonder dat er verder iets veranderd??'

GEEEEEEEN INTERESSE!!!!!!!!!!!

'Dan wens ik u een prettige dag'

Van hetzelfde.

Nee, geen last van hormonen

8)

Wel last van een stiernijdige vent als ik ooit nog ergens telefonisch in trap :mrgreen:

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 18 jun 2008 12:36

Haha, ik neem gewoon al niet op als het een anoniem nummer is... daardoor heeft m'n vriend soms pech, maar dan moet ie maar ff op m'n mobiel bellen.

Ik kreeg trouwens maandagavond onverwachts bezoek, gebeld tijdens werktijd, ben voordat 'ie kwam als een razende gaan opruimen, afwassen en stofzuigen enzo :lol: dat was hard nodig...
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 18 jun 2008 13:00

kwebbel schreef:ik ben ook ijverig geweest!! gestofd, kleding gekocht, een medewerker afgeblaft aan de telefoon (Dat was het zwaarste 8) ) aardappels gehaald en was opgevouwen!
Nu even lekker zitten, Hotel, Roseanne en Complete Savages kijken! Daarna weer ijverig aardappels schillen :)

dan schil je toch de aardappels terwijl je zit te kijken?

Dan doe je tenminste twee dingen tegelijk. :mrgreen:

Terug naar “Archief”