Tuinfluiter schreef:Dat is wel waar wat je daar zegt liefie,
Wij hebben ook nog geen kinderen dus ik kan op alle tijden van heel de dag iets aan het huishouden doen.
Het lijkt mij, dat als je schoolgaande kinderen hebt dat je pas aan het huishouden kan beginnen als je naar school bent geweest, dus dan is het iets van kwart voor 9.
Als je geen kinderen hebt kun je dan al een heel eind op weg zijn om die tijd met je werkjes.
Of bijv savonds na het eten even strijken, als je een gezin hebt is het om die tijd spitsuur.
Hoe doen jullie dat moeder? doe je dan echt alles tussen schooltijd of ook savonds nog wel eens wat als de kids in bed liggen? Hoe dat je dat als je dan bijv ook nog een verjaardag hebt overdag? hebben jullie geen tijd te kort?
Ik ben ook moeder, van 1 kind dan wel, dus niet zo druk. Maar ik denk dat het vooral aan de persoon zelf ligt hoe druk je je maakt in je huishouden. Ik dus helemaal niet
Ik ga er iedere dag om half 8 uit, met uitzondering van mn 'werkdagen' dan om half 7.
Maandag zorg ik dat alle wassen gewassen zijn en het huis gestoft en gezogen. Dat doe ik op donderdag of vrijdag weer, en ben niet langer dan een paar uurtjes bezig 's ochtends. De strijk doe ik altijd tussendoor, meestal net na het eten, als mn zoontje op bed ligt. Ik denk altijd dat het hele bergen zijn, maar langer dan een half uurtje doe ik er nooit over. Iedere dag zuig ik momenteel 2 keer, omdat m'n hond aan het verharen is, dus dat gaat over hopelijk
Verder houden we de douche gewoon schoon na het douchen, een handdoek over alles en klaar. Af en toe een sopje er door heen en klaar! Als je alles goed opdroogt na het douchen krijg je ook geen last van kalkaanslag. De wc doe ik een paar keer per week.
Na het eten neem ik altijd de tafel af en neem ik gelijk nog wat andere dingen mee, zodat het ook weer stofvrij is. Zo blijft het aardig schoon hoor.
Tja..alle andere grote acties zoals ramen zemen enzo doe ik als ik zin heb of als ik niet meer door de ruiten kan kijken
Ik maak me niet zo druk om het huishouden. Het moet voor het oog schoon en netjes zijn, dan vind ik het goed. Ik pas er voor om slaaf van mn huis te worden

Oordeelt niet, opdat gij niet geoordeeld wordt.