Trouwen ed. TIPS!

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

tinos
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor tinos » 18 jun 2008 08:35

CvdBerg schreef:
Lorijntje schreef:Bij mij is een huwelijk niet in zicht maar ik wil alles chique haha. Liefst kasteel/landgoed met zon oude zaal, een modern bruidsboeket en klassieke dure jurk. Lijkt me vreselijk om geld uit te moeten sparen op mn bruiloft. Nog even tien jaar sparen dus :)

Dat snap ik dus niet, en HBH gelukkig ook niet ;/, maar waarom zou je enorme bedragen uit gaan geven op een dag, ik vind het zonde van mijn geld. Ik heb liever een gezellige bruiloft, en daarna een lekkere huwelijks reis. Op zo'n dag word je toch alleen maar geleefd en ben je kapot.

Nou inderdaad! Waarom kan je niet gewoon met een groep vrienden en familie gaan zeilen ofzo en dan afsluiten met een grote BBQ? Dat lijkt mij dan wel weer aardig. ;/

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 18 jun 2008 08:38

of zoiets als steengrillen. Of een amerikaanse maaltijd waar iedereen wat mee moet/mag nemen. Dat scheelt je eenhele boel in kosten.

Ik zat er nog over na te denken om gezellig met z'n allen te gaan bowlen. De kids hun eigen bowlingbaan. Maar tsja... niet iedereen houdt van bowlen (zoals m'n vriend, dan houdt het snel op).

88alries88
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor 88alries88 » 18 jun 2008 08:40

Evelien schreef:@88alries88, trouwen jullie in 1 plaats of meerdere woonplaatsen? Dan moet je wel goed plannen qua tijd enzo. Als er iets tegen zit dan loop je helemaal achter op schema.

Wij zitten ook met mensen die met het OV komen, dus wij doen/proberen zoveel op 1 locatie. Misschien dat het diner s'avonds wel ergens anders is. Maar de broodmaaltijd, kerk en receptie zijn allemaal 1 in gebouw.

Zoals het er nu uitziet verzamelen gasten zich bij mij thuis, op 500 meter bij het gemeentehuis vandaan, en daar vandaan is de kerk ook weer 500 meter.

Waar we gaan eten en feest houden weten we nog niet. We zijn namelijk op zoek naar een goedkope gelegenheid ivm een niet zo'n groot budget. We willen eigelijk een 'standaard' bruiloft, alleen dan voor minder geld. Ben benieuwd of het ons gaat lukken! Bij ons zullen alle mensen wel met de auto komen.

We weten eigelijk alles al ongeveer hoe we het willen, zijn nu op zoek naar de goedkoopste mogelijkheden en daarna plannen we pas de datum.
As long as You loved me, there's no mountain I can't climb!

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 18 jun 2008 08:46

je hebt weleens zalen (die bij kerken aanvast zitten) die het verhuren voor bruiloften. Heb je daar alleens gekeken?

Wolkje
Mineur
Mineur

Berichtdoor Wolkje » 18 jun 2008 08:48

of als je connecties hebt met een boerderij, in een schuur kan ook heel gezellig en sfeervol zijn. maar daar moet je wel van houden! :wink:
Afbeelding Afbeelding

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 18 jun 2008 10:47

Wat vervoer van gasten betreft: wij laten de daggasten 's morgens naar de receptielocatie gaan en daar vandaan worden ze de rest v/d dag met 'n oude bus vervoerd. Zo kun je toch meerdere locaties nemen, zonder dat je elke keer op verdwaalde gasten moet wachten enzo. :wink:
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Acire
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 18 jun 2008 11:11

Dat is heel leuk, maar zo'n bus is prijzig, toch?

Lorijntje
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Lorijntje » 18 jun 2008 11:33

CvdBerg schreef:
Lorijntje schreef:Bij mij is een huwelijk niet in zicht maar ik wil alles chique haha. Liefst kasteel/landgoed met zon oude zaal, een modern bruidsboeket en klassieke dure jurk. Lijkt me vreselijk om geld uit te moeten sparen op mn bruiloft. Nog even tien jaar sparen dus :)

Dat snap ik dus niet, en HBH gelukkig ook niet ;/, maar waarom zou je enorme bedragen uit gaan geven op een dag, ik vind het zonde van mijn geld. Ik heb liever een gezellige bruiloft, en daarna een lekkere huwelijks reis. Op zo'n dag word je toch alleen maar geleefd en ben je kapot.

Ik ben gewoon luxe ingesteld :) Het moet gewoon echt mooi worden en niet een soort van verjaardagsfeest ofzo :) Ik wil niet achteraf balen dat ik denk: had ik toch maar dit of dat genomen. Als ik het geld tezijnertijd heb vind ik het ook prima. Huwelijksreis hoeft dan weer niet zo spectaculair te zijn. Vind een vuurtoren op Ameland ofzo wel leuk haha.

Hippieblijhoofd
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Hippieblijhoofd » 18 jun 2008 11:39

Lorijntje schreef:
CvdBerg schreef:

Ik ben gewoon luxe ingesteld :) Het moet gewoon echt mooi worden en niet een soort van verjaardagsfeest ofzo :) Ik wil niet achteraf balen dat ik denk: had ik toch maar dit of dat genomen. Als ik het geld tezijnertijd heb vind ik het ook prima. Huwelijksreis hoeft dan weer niet zo spectaculair te zijn. Vind een vuurtoren op Ameland ofzo wel leuk haha.

Het punt is, dat je bij een bruiloft altijd afhankelijk bent van dingen waaraan je niets kunt doen. Het kan voorkomen dat je je op je bruiloft niet lekker voelt, iemand een rotopmerking maakt, het regent, er wijn over je jurk valt, enz. Dan kun je duizenden euro's aan je bruiloft hebben uitgegeven, maar aan de 'sfeer' kun je niets doen; dat is iets wat buiten geld om gaat.

En bovendien zou ik een tuinfeest met veel bloemen, lampionnen, slingers, drank en vrienden een stuk sfeervoller willen dan een 'feest' in een dure locatie waar allemaal mensen aan tafeltjes sociaal gewenst zitten te blaten. ;/

Buiten dat vind ik het gewoon zonde om zoveel geld uit te geven voor één dag - ik vind zelfs de meest goedkope bruiloft (je moet het wel heel sober doen wil je minder dan 1000 euro kwijt zijn) al onwijs veel geld voor één dag :P

esli
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor esli » 18 jun 2008 11:53

Maar je hebt natuurlijk wel veel mensen die komen en die een leuke dag hebben van dat geld. Als je bijv. 200 mensen uitnodigd voor het feest, dan vind ik 3000 euro daarvoor niet zoveel geld. Ook als je het simpel houd kost het gewoon wat omdat je veel mensen een leuke dag bezorgd. (daarbij komt dat de meeste mensen ook wel weer wat geven en je uiteindelijk niet veel geld kwijt bent. Wij hebben volgens mij onze hele bruiloft 'terugverdiend', toen was ik toch wel blij dat we een leuk feestje hadden georganiseerd. Zou het zelf niet zo relaxed vinden om geld te verdienen aan mn eigen bruiloft, je geeft nl. toch in eerste in stantie een feestje weg aan je gasten!

88alries88
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor 88alries88 » 18 jun 2008 11:54

Een tuinfeest is ook super leuk, alleen dan moet je wel een tuin hebben én toch ook wel mooi weer!

Eigelijk is het toch wel super handig om een grote kennissenkring te hebben.. :wink: Dan kan je nog eens wat via via doen. Helaas hebben wij dat niet echt.

Hippieblijhoofd
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Hippieblijhoofd » 18 jun 2008 12:00

esli schreef:Maar je hebt natuurlijk wel veel mensen die komen en die een leuke dag hebben van dat geld. Als je bijv. 200 mensen uitnodigd voor het feest, dan vind ik 3000 euro daarvoor niet zoveel geld. Ook als je het simpel houd kost het gewoon wat omdat je veel mensen een leuke dag bezorgd. (daarbij komt dat de meeste mensen ook wel weer wat geven en je uiteindelijk niet veel geld kwijt bent. Wij hebben volgens mij onze hele bruiloft 'terugverdiend', toen was ik toch wel blij dat we een leuk feestje hadden georganiseerd. Zou het zelf niet zo relaxed vinden om geld te verdienen aan mn eigen bruiloft, je geeft nl. toch in eerste in stantie een feestje weg aan je gasten!

Aan het feit dat je ook geld krijgt had ik nog niet eens gedacht ;/

88alries88
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor 88alries88 » 18 jun 2008 12:04

Toch zou ik me er niet prettig bij voelen om met geld dat je nog niet gekregen hebt, rekening te houden. En op hoeveel moet je dan rekenen? 500 euro, 2000 euro, dat weet je niet!

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 18 jun 2008 12:30

Acire schreef:Dat is heel leuk, maar zo'n bus is prijzig, toch?

Op zich wel, deze wordt het als het goed is, in combinatie met bloemen en een trouwauto, dus dan valt er over de prijs natuurlijk nog wel te praten (gaan we binnenkort doen).
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 18 jun 2008 12:58

woeih... 9 augustus een afspraak gemaakt voor trouwjurk passen/uitzoeken.

donderdagavond ff praten bij een trouwlocatie (broodmaaltijd/kerk/receptie)

Terug naar “Archief”