Een op vijf gelovigen gaat naar de kerk. En jij?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 12 jun 2008 20:20

Ik probeer samen met m'n man altijd 2x te gaan. Heel soms slaan we de middagdienst over, dan luisteren we via internet. Moet ook eerlijk bekennen dat we soms voor de dominee ook thuis blijven (als er bijv. somber gepreekt wordt) Maar goed, dat is onze verantwoording!

Als ik werk dan moet ik ook overslaan en kan ik soms een hele Zondag niet :( daar baal ik echt van. Moet dan van half8 tot 16.00 werken, dan red ik het net niet om me om te kleden, op te frissen en weg te gaan. Heel soms kan ik dus af en toe eerder weg maar dat komt sporadisch voor....

@querty (o.i.d.) ik hoor jou heel positief naar Kerkgangers toe, maar mag ik vragen hoe je zelf met je kerkgang zit? :)

(ik had het idee dat je alries (op pag1 van dit topic) verkeerd hebt gequote (even tussendoor)... ?
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

*|Scatie
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor *|Scatie » 12 jun 2008 20:45

Ik heb wel eens dat als ik een dag moe ben, dat ik dan 's morgens thuis blijf en 's middags heen ga. 'k Krijg liever 1 dienst goed mee dan dat ik er 2 half zit te slapen. Is voor mezelf en voor anderen vervelend en ik denk ook niet dat het de bedoeling is.
Over het algemeen doen wij ook geen gekke dingen zaterdags maar soms heb ik gewoon perioden dat m'n batterij even helemaal leeg is en ik weer even moet bijtanken.

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 12 jun 2008 20:49

*|Scatie schreef:Ik heb wel eens dat als ik een dag moe ben, dat ik dan 's morgens thuis blijf en 's middags heen ga. 'k Krijg liever 1 dienst goed mee dan dat ik er 2 half zit te slapen. Is voor mezelf en voor anderen vervelend en ik denk ook niet dat het de bedoeling is.
Over het algemeen doen wij ook geen gekke dingen zaterdags maar soms heb ik gewoon perioden dat m'n batterij even helemaal leeg is en ik weer even moet bijtanken.
Herkenbaar! Als ik van m'n werk kom en ik heb de kans om te gaan, ben ik af en toe leeg gezogen van al die oudjes, per slot van rekening loop je aardig wat af!!
Maar ik voel me dan ook wel schuldig :oops: dienst luisteren is toch ook net even wat anders.... maar ja, je kan het maar beter eerlijk toegeven dan dat je gaat ronddraaien :)
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

cornelis
Kapitein
Kapitein

Een op de vijf gelovigen gaat naar de kerk.en jij?

Berichtdoor cornelis » 14 jun 2008 19:09

Hallo.

Ik las bij Iscatie,over slaap.
Dat is ook voor mij heel herkenbaar.
Maar sinds enige jaren heb een prima oplossing.
Gaat na het middag eten,even slapen.
En dat bemerk ik zeker daarna in de dienst,geen last van slaap.
Nu moet ik wel bekennen,dat ik heel makkelijk slaap.
Daarom lijd de nachtrust hier niet onder.
Daarom vertrouwen op U wie U naam kennen,want Gij hebt nooit verlaten wie U zoeken,o HERE.
Psalm 9 vers 11.
Een vriendelijke groet van Cornelis

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 14 jun 2008 23:52

Denkertje21 schreef:Laat eens horen hoe het met jouw kerkgang zit? Ga je vaak? Ga je gemotiveerd en waarom ga je eigenlijk?

Het is afhankelijk van mn werk hoe vaak ik per zondag kan. Als ik vrij ben 2 keer; anders 1 keer. Ik vind het heerlijk om te gaan en kijk er ook echt naar uit. Doordeweeks is er ook nog wel eens een dienst en zal niet snel overslaan!

Wat zoek ik in de kerk?
*horen wat de Heere tot me te zeggen heeft
*Te luisteren naar Zijn WOord
*samen bidden
*je geloof in God te delen met anderen
* te 'groeien' in geloof
*om vanuit de bijbel na te denken over geloofsvragen of levensvragen

marcel081276
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor marcel081276 » 15 jun 2008 18:44

ik ga tegenwoordig niet meer naar een kerk en mijn vrouw mist het ook niet zo erg. ik ga niet meer omdat de dingen die er gesproken worden mij niet meer boeien en soms echt tegenstaan dus waarom zou ik mij gaan zitten ergeren.

greetz mars
Psalm 46 : 1 God is een toevlucht!

cornelis
Kapitein
Kapitein

Een op de vijf gelovigen gaat naar de kerk.en jij?

Berichtdoor cornelis » 15 jun 2008 19:29

Hallo.

Ik kom net voor de tweede keer uit de kerk.
En ben er nog vol van.
Wat is God toch goed,dat Hij het Enige wat Hij bezat aan ons,verloren mensen gaf.
En dat Hij ons bij staat in de strijd tegen de zonde.
En dat de Heilige Geest ons wil leiden om te zien wat goed en niet goed is.
Voor mij is een kerkdienst zeker geloofsversterkend.
Ik ben net thuis,maar verlang al weer naar volgende week,als de HERE het geeft.
Anders mag ik voor eeuwig juichen rond om de troon van God,want Mijn Verlosser is daar ook,Het Lam Gods voor mij geslacht.
Wonder boven wonder!.
Daarom vertrouwen op U wie U naam kennen,want Gij hebt nooit verlaten wie U zoeken,o HERE.

Psalm 9 vers 11.

Een vriendelijke groet van Cornelis

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 15 jun 2008 21:50

Mijn man en ik proberen altijd twee keer per zondag te gaan. Om de week kan ik echter sowieso één keer niet, omdat ik dan werk.
Afbeelding

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 16 jun 2008 06:50

Ik heb ook veel muziek gemaakt in de kerk. Dat is erg fijn om te doen, maar je aandacht ligt dan bij de muziek en niet bij wat de voorganger zegt...

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 16 jun 2008 07:28

Voordat ik zwanger werd, ging ik altijd 2 x naar de kerk. Ik moet zeggen dat ik momenteel ( tijdens mn zwangerschap) vaak de 2e dienst oversla :oops: . Ik ben toch wel erg moe en anders red ik het de week erop niet met werk enzo. Na mn zwangerschap wil ik weer oppakken om 2 keer te gaan. Mijn man gaat nooit 2 x. Hij probeert zoveel mogelijk elke zondag mee te gaam/

Qwerty

Berichtdoor Qwerty » 16 jun 2008 15:10

marcel081276 schreef:ik ga tegenwoordig niet meer naar een kerk en mijn vrouw mist het ook niet zo erg. ik ga niet meer omdat de dingen die er gesproken worden mij niet meer boeien en soms echt tegenstaan dus waarom zou ik mij gaan zitten ergeren.

greetz mars

Aan ergernis gaat de dwaas ten onder (Job)

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 16 jun 2008 17:18

Qwerty schreef:
marcel081276 schreef:ik ga tegenwoordig niet meer naar een kerk en mijn vrouw mist het ook niet zo erg. ik ga niet meer omdat de dingen die er gesproken worden mij niet meer boeien en soms echt tegenstaan dus waarom zou ik mij gaan zitten ergeren.

greetz mars

Dus kan je beter niet gaan als je weet dat je je steeds zit te ergeren... ik heb daar ook weleens last van, helaas.

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 16 jun 2008 20:58

Qwerty schreef:

greetz mars

Ergert u niet, verwonder u slechts :wink:

Denkertje21

Berichtdoor Denkertje21 » 16 jun 2008 21:06

Lalage schreef:
Qwerty schreef:

greetz mars

Dus kan je beter niet gaan als je weet dat je je steeds zit te ergeren... ik heb daar ook weleens last van, helaas.

beetje te simpel toch? "Ik erger me, dus ga ik maar niet". Probeer eens te ontdekken wat het is dat je ergert...

Wat zei Jezus ook al weer? Iets van "Gij zult allen aan Mij geërgerd worden"....

Vonkie

Berichtdoor Vonkie » 16 jun 2008 21:19

@marcel081276: Erger je je aan de boodschap of aan hoe het bij jullie in kerk gebracht werd? in dat geval kan je beter uitkijken naar een andere kerk (of praten met je kerkenraad).

Terug naar “Archief”