Moderator: Moderafo's
meboy schreef:- Te beloven alles te vermijden op dit gebied dat ergenis kan verwekken in de gemeente, zoals al te nauwe contacten of het samenwonen met iemand van gelijk geslacht.
Harm-J schreef:steen des aanstoots.
MarinusCopy schreef:Ik denk dat veel christenen echt geen idee hebben hoe aanstootgevend hun religie voor homo's . En dan valt het tegenwoordig nog mee, maar het is nog al hypocriet om met het vingertje naar homo's te wijzen terwijl je eigen groep homo's in gezellige dorpsbijeenkomsten pleegde te verbrandden. (Op natte brandstapels zodat het lijdden met factor 10 of zo verlengt werd. Dat mag er wel even bij gezegt worden)
Christenen zouden zich de ogen uit hun hoofd moeten schamen voor de eeuwen onmenselijke behandeling van homo's ed in naam van hun religie.)
Denkertje21 schreef:
Ik denk niet dat het fair is om te komen aanzetten met dit soort zaken van enkele tientallen jaren tot wel eeuwen terug.
Rolf schreef:In Genesis 2 staat dat de mens geschapen is, naar een goed beeld.
Eerst de man, en daaruit de vrouw hem tot hulp.
Met goede kennis en met de juiste gevoelens.
Door heel de Bijbel heen, is telkens te zien dat het de bedoeling is dat
de mens niet alleen is,
dat de man een vrouw tot hulp heeft.
Er staat maar één plaats in de Bijbel waar het anders toe gaat,
en dat is om vreselijk van te schrikken.
Het is ook mogelijk om van verkeerde gevoelens af te komen,
en weer iets van de juiste kennis en gevoelens te ontvangen.
Daar staan in de Bijbel ook voorbeelden van.
Ik kan me wel wat voorstellen bij de opstelling van MarinusCopy, om eerlijk te zijn. Jij niet?Denkertje21 schreef:@ MarinusCopy:
Doe het nou toch niet zo man! Je breekt de hele boel af met je keiharde opstelling!
@ Rolf:
Doe het nou toch niet zo man! Je breekt de hele boel af met je keiharde opstelling!
"En de meeste van deze is de LIEFDE". (Wedden dat daar ook wederzijds respect bij zit?)
Rolf schreef: In Genesis 2 staat dat de mens geschapen is, naar een goed beeld.
Eerst de man, en daaruit de vrouw hem tot hulp.
Met goede kennis en met de juiste gevoelens.
Door heel de Bijbel heen, is telkens te zien dat het de bedoeling is dat
de mens niet alleen is, dat de man een vrouw tot hulp heeft.
Er staat maar één plaats in de Bijbel waar het anders toe gaat,
en dat is om vreselijk van te schrikken.
Rolf schreef: Het is ook mogelijk om van verkeerde gevoelens af te komen, en weer iets van de juiste kennis en gevoelens te ontvangen.
Daar staan in de Bijbel ook voorbeelden van.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 gasten