De Refowebkids deel 5

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Juultje77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Juultje77 » 14 jun 2008 20:20

Dan heb je ze hopenlijk wel bagage meegegeven voor hun verdere leven.

*|Scatie
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor *|Scatie » 14 jun 2008 20:27

Een kind wordt nog gevormd door zijn/haar omgeving. Een kind neemt tot een bepaalde leeftijd alles voor waar aan wat zijn/haar omgeving zegt. Tenminste grotendeels.
Ik hoop mijn kinderen zoveel mogelijk mee te geven zodat ze als ze ouder worden, zelf hun mening kunnen vormen en kunnen aangeven waar ze staan met hun geloof.
Bij ons kunnen ze in principe naar de basisschool, voortgezet onderwijs en MBO welke wat betreft geloof op dezelfde lijn zitten als wij en HBO zouden ze verder kunnen reizen.
Maar dat is dan net wat mijn kids zelf willen. Ik zal ze niet dwingen naar een school te gaan wat ze zelf misschien niet willen. Tenslotte moeten ze na hun school ook de maatschappij in en dan wil ik ze niet in een klein, beschermd wereldje groot brengen.
Maar 'k denk dat ze bij ons wel genoeg meekrijgen van de wereld om ons heen.

Merisja
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Merisja » 14 jun 2008 20:28

pol schreef:
gempa schreef:
waar ik vooral op afknap in refomatorisch onderwijs is de regeltjes en het rare idee over gezag.

Rok en broek zeker, zijn er nog andere voorbeelden?

Wel / geen medezeggenschapsraad. Maar ik geloof dat het inmiddels wettelijk verplicht is om die te hebben op een school.

Merisja
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Merisja » 14 jun 2008 20:32

Onze dochter zit ook op een reformatorische school en ik ben het zéker niet eens met al die regeltjes. Maar ik vind dat je ook wel wat verder moet kijken; ze zit in de klas bij allemaal kindjes die ze kent vanuit de kerk, 't is heerlijk dichtbij en mijn man en ik hebben er vroeger ook op school gezeten, dus het is ook nog eens heel bekend voor ons. We hadden haar ook op een gewone christelijke school kunnen doen, waar ze niet van die regeltjes hebben, maar dat zou voor haar gewoon minder leuk zijn, omdat ze dan binnen de kerkelijke gemeente meer een eenling zou zijn. 't Is gewoon een afweging die je maakt; we nemen nu die regeltjes maar voor lief, maar af en toe kan ik me er wel gruwelijk over op lopen winden... Uiteindelijk is het onderwijs dat er gegeven wordt heel goed en het is ook een bijbelgetrouwe school en dat vind ik ook belangrijk. Ach ja, ik denk maar zo, op elke school is er wel wat.

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 14 jun 2008 20:47

AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

ff spammen tussendoor

mijn slankste dochter

Merisja
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Merisja » 14 jun 2008 20:53

He wat leuk! Hoe krijg je dat nou voor elkaar zonder digitale camera :?:

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 14 jun 2008 20:57

AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Dit is mijn oudste zoon, hij staat op de brede schouders van zijn vader.

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 14 jun 2008 21:03

Mijn broers hebben wel zo'n ding en mailen het weer door he!

om jullie nog ff verder te vervelen:

AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

sorrie, ik kan er niets aan doen maar net zoals elke moeder vind ik mijn ukkies de mooiste van heel refoweb :mrgreen: en meer bloot zal ik maar niet laten zien :lol:

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 14 jun 2008 21:07

wohw... wat gaaf Annet.

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 14 jun 2008 21:48

echt leuk, lekker dagje wezen zwemmen Annet?

mirjan25
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor mirjan25 » 14 jun 2008 22:10

wow leuke foto's man.
Wie een brug legt naar een ander, kan altijd heen en terug.

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 14 jun 2008 22:27

mijn ouwelui hebben de gewoonte om elk jaar hun trouwdag met kinders en kleinkinders te herdenken. Nu gingen we zwemmen, alleen mijn vader ging niet mee, hij houdt niet van zwemmen :? :? Ga je je trouwdagfeessie houden, ga je niet mee. Ach ja, het is een boer :lol:

gempa
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor gempa » 14 jun 2008 23:02

Evelien schreef:ik bedoel: ik heb dan de school liever dichterbij dan dat ik helemaal aan de andere kant moet.

(wij hebben geen doop, en ik vindt het eigenlijk maar raar dat men dat er bij gaat halen, het gaat tenslotte om je eigen opvoeding, de basis ligt niet op een school maar bij je als ouders). Ik ga liever voor een goede school qua begeleiding dan dat ze als maar bezig zijn met het geloof. Want het geloof is toch een taak voor de ouders.

tuurlijk, is geloofsopvoeding een taak voor thuis, maar het is heel fijn en goed volgens mij dat dat doorwerkt op school, en dat is een verijking, als je kinderen ook hardop leren bidden in de klas, en christelijke liederen zingen. maar ook sociale omgangsvormen, vanuit christelijk perspectief.

bovendien, hoef je dan nog niet op die jonge leeftijd al , de andere maatschapijvisie,s die er zijn te weerlegen.
ik ben blij met een school die daarin bijdraagt, ze zijn er tenslotte 5 dagen van de week. en dan nog de vriendjes en vriendinnetjes waar ze meespelen en thuis komen.

over hbo en mbo gesproken. ik was blij dat ik op een niet christelijke hbo zat, omdat je er van leert je mening te vormen en te uiten over waar je voor staat en dat maakt je sterk, maar dan ben je 18 of wat jonger mischien, maar dan heb je meer bagage, dan is je opvoeding bezig af te ronde, dat is een totaal andere situatie.

ps in de doop beloof je ook te laten leren, en daar versta ik ook goed onderwijs mee

gempa
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor gempa » 14 jun 2008 23:04

leuke foto's annet :D

Loucom
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Loucom » 14 jun 2008 23:39

Leuke foto's Annet.

Nu jullie toch beetje over geloof en opvoeding hebben, heb ik wel een vraagje. Had vandaag met iemand over sprookjes. Lezen jullie je kinderen ook sprookjes voor? Waarom wel of niet?
Leef je droom.

Terug naar “Archief”