Evelien schreef:ik bedoel: ik heb dan de school liever dichterbij dan dat ik helemaal aan de andere kant moet.
(wij hebben geen doop, en ik vindt het eigenlijk maar raar dat men dat er bij gaat halen, het gaat tenslotte om je eigen opvoeding, de basis ligt niet op een school maar bij je als ouders). Ik ga liever voor een goede school qua begeleiding dan dat ze als maar bezig zijn met het geloof. Want het geloof is toch een taak voor de ouders.
tuurlijk, is geloofsopvoeding een taak voor thuis, maar het is heel fijn en goed volgens mij dat dat doorwerkt op school, en dat is een verijking, als je kinderen ook hardop leren bidden in de klas, en christelijke liederen zingen. maar ook sociale omgangsvormen, vanuit christelijk perspectief.
bovendien, hoef je dan nog niet op die jonge leeftijd al , de andere maatschapijvisie,s die er zijn te weerlegen.
ik ben blij met een school die daarin bijdraagt, ze zijn er tenslotte 5 dagen van de week. en dan nog de vriendjes en vriendinnetjes waar ze meespelen en thuis komen.
over hbo en mbo gesproken. ik was blij dat ik op een niet christelijke hbo zat, omdat je er van leert je mening te vormen en te uiten over waar je voor staat en dat maakt je sterk, maar dan ben je 18 of wat jonger mischien, maar dan heb je meer bagage, dan is je opvoeding bezig af te ronde, dat is een totaal andere situatie.
ps in de doop beloof je ook te laten leren, en daar versta ik ook goed onderwijs mee