Galateia schreef:liefie schreef:Galateia schreef:Als het Turkije wordt, dan kan ik je echt aanraden om een auto te huren voor een paar dagen of een dag. Gewoon eens lekker het land inrijden, weg van de kust en het toerisme. Er gaat dan een mooie wereld open!!!
Ja dat doen we toch wel heerlijk om overal beetje rond te rijden en te kijken. Spreken de mensen daar wel goed engels?
Voor geen meter![]()
Aan de kust en in de toeristencentra natuurlijk wel. Maar in de dorpjes... NOT. Maar dat maakt niet uit. Met handen en voeten is de communicatie heel eenvoudig. De mensen zijn vriendelijk en gastvrij. Wij zijn een keer in een dorpje belandt (terug in de tijd: het toilet was een hokje buiten het huis met een gat in de grond) en daar stopten we even: nou, het ontbrak ons aan niets. We kregen de lekkerste gerechten voorgeschoteld, water, dadels werden van de bomen geplukt, de hele mikmak. En geen woord Engels natuurlijk. En toch een fantastische belevenis
![]()
Wat wel handig is, is om het telefoonnummer van het hotel mee te nemen. Als er dan iets is, dan kun je in het Engels je probleem uitleggen.
Klinkt goed. Gelukkig heb ik een broer daar wonen en die spreekt heel goed Turks. Dus als ik zoiets een keer meemaak bel ik hem op en laat ik hem het wel uitleggen