Een op vijf gelovigen gaat naar de kerk. En jij?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Qwerty

Berichtdoor Qwerty » 12 jun 2008 14:42

CaptainCaveman schreef:
Qwerty schreef:
Gerdien B. schreef:Dat verschilt per week. PAs kon ik niet dus toen thuis een dienst geluisterd via internet. De volgende keer bezoek ik 2 kerkdiensten en dat varieerd ook nog per week waar en welke.

Als ik gewerkt heb dan moet ik mijzelf soms wel is motiveren omdat ik dan moe ben en dan moeilijk kan consentreren op de preek. Verder ga ik altijd graag naar de kerk en sla liever de dienst niet over op zondag. Minimaal 1 keer op een zondag te gaan.

Een voorbeeld!!
? :roll:

Jezelf motiveren
Graag gaan op zondag

Voor allen die eveneens tobben met motivatie
Laatst gewijzigd door Qwerty op 12 jun 2008 14:43, 1 keer totaal gewijzigd.

Vonkie

Berichtdoor Vonkie » 12 jun 2008 14:43

@Galateia: Klinkt heel leuk die kinderclub :D . Van kinderen kan je zoveel leren!

Wat mijzelf betreft. Ik ben opgevoed met 2 keer naar de kerk gaan. Ik doe dat nu nog steeds, gewoon omdat ik het gewend ben. Klinkt niet heel erg gemotiveerd maar ik heb absoluut geen hekel aan naar de kerk gaan. Soms zie ik er zaterdag echt al naar uit om naar de kerk te gaan. Helaas is dat niet altijd het geval.

Qwerty

Berichtdoor Qwerty » 12 jun 2008 15:07

Galateia schreef:
Vonkie schreef:

hier in de buurt zit een kleine katholieke kerk en ik vind dat daar heel goed gepreekt wordt. Die man verkondigt echt de blijde boodschap.

:mrgreen:

Daar gaat het om Galateia: de blijde boodschap.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 12 jun 2008 15:37

In principe ga ik twee keer op een zondag, mijn man ook.
Behalve als ik werk, dan één keer.
En sinds we getrouwd zijn zijn we iets makkelijker in één keer per zondag gaan, al komt dat zelden voor. Liefst gaan we altijd gewoon één keer, omdat ik daar veel meer aan heb, dan twee preken op een dag. Maar omdat wij absoluut geloven dat hoe minder wij gaan, hoe minder onze eventuele toekomstige kids, blijven we in principe gewoon twee keer gaan.
Eens per maand gaan we naar de jeugddienst, die is dan van de andere gemeente, en zitten we alleen in de ochtend in onze gemeente.
(maar onze kerk is ook zooooo vroeg, kwart voor negen, en met Avondmaal half negen)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 12 jun 2008 15:52

wij hebben 1 dienst op een zondag, naast onze kerk hebben we bijbel/kringen/studies.... Heel soms gaan we naar de kerk in onze wijk (hervormd).

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 12 jun 2008 15:54

MissF schreef:(maar onze kerk is ook zooooo vroeg, kwart voor negen, en met Avondmaal half negen)

zo dat is wel heel erg vroeg, onze dienst begint om half 11....

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 12 jun 2008 16:20

MissF schreef:In principe ga ik twee keer op een zondag, mijn man ook.
En sinds we getrouwd zijn zijn we iets makkelijker in één keer per zondag gaan, al komt dat zelden voor. Liefst gaan we altijd gewoon één keer, omdat ik daar veel meer aan heb, dan twee preken op een dag. Maar omdat wij absoluut geloven dat hoe minder wij gaan, hoe minder onze eventuele toekomstige kids, blijven we in principe gewoon twee keer gaan.
Eens per maand gaan we naar de jeugddienst, die is dan van de andere gemeente, en zitten we alleen in de ochtend in onze gemeente.
(maar onze kerk is ook zooooo vroeg, kwart voor negen, en met Avondmaal half negen)

Dat is inderdaad wel erg vroeg.... maar dan kan je 's middags toch ff lekker slapen? :)
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 12 jun 2008 16:29

Mijn man en ik gaan doorgaans ook gewoon 2x per zondag. Ochtenddienst is best laat, om 11.00 en dan 's middags om 18.00. Mijn man zit bij de luchtmacht en is soms weg of moet op zondag werken en dan ga ik gewoon alleen. Ik vind het heerlijk om twee keer naar het huis de Heeren te kunnen! Zoveel mensen worden erom vervolgd of gedood dat het mij een voorrecht is. Zoals Denkertje al zei, dan tank je weer vol voor de komende week. Maar, wat ook belangrijk is (voor mij iig), je ontmoet andere gelovigen en je kunt samen sociaal zijn. Vaak gaan wij uit de kerk bij iemand eten of komen er eters bij ons. En dan met z'n allen weer naar de middagdienst.
Wij gaan doordeweek ook nog naar een Bijbelstudiegroep, maar eerlijk gezegd komt dat er niet altijd van. Maar goed, we proberen er zo vaak mogelijk te zijn.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 12 jun 2008 17:05

Marnix schreef:
MissF schreef:In principe ga ik twee keer op een zondag, mijn man ook.

Dat is inderdaad wel erg vroeg.... maar dan kan je 's middags toch ff lekker slapen? :)

Ow jawel, maar da's de enige dag we, als ik niet hoef te werken, samen thuis zijn. Anders nooit. Alleen 's nachts ;)
En we hebben om half vijf weer kerk. rare tijden, maar we delen het gebouw met nog een gemeente, en die wil niet zo wijken van hun tijden.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Wullimpie
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Wullimpie » 12 jun 2008 18:13

Van huis uit moest ik altijd 2 keer, maar dat werd eigenlijk steeds minder omdat mijn ouders ook steeds minder zin hadden, op het laatst ging ik nog 1 keer per zondag.
Totdat ik op een zondagmorgen me eens ging afvragen waarom ik tot half 12 op me bed lag te stinken, in plaats van naar de kerk te gaan, hoe moest ik dat tegen God verantwoorden??
Ik kon er geen antwoord op verzinnen, en ben de volgende zondag 2 keer geweest. (Mijn ouders keken wel een beetje raar op in het begin toen ik ineens weer 2 keer ging, maar durfden er niets van te zeggen ) :)
Ik ga nu op mijn vrije zondag met veel plezier 2 keer naar kerk.
Als ik moet werken kan ik helaas maar 1 keer.

Ik moet zeggen dat ik blij ben dat ik die stap heb genomen, het is niet bij die ene verandering in mijn leven gebleven!!
Niet eens met een [MODBREAK]? PB de moderator, en vervuil niet het topic!!

cornelis
Kapitein
Kapitein

Een op de vijf gelovigen gaat naar de kerk.en jij?

Berichtdoor cornelis » 12 jun 2008 18:37

Hallo.

Ik ga graag twee keer per zondag naar de kerk.
En slaat beslist niet graag over.
Daar ik s,morgens naar de kerkdienst gaat in mijn woonplaats,alleen ervaar ik dat het daar steeds moderner wordt.
S,middags ga ik naar de bondsgemeente in waddinxveen,waar in 25 jaar maar heel weinig veranderd is,en daar voel ik me meer thuis.
Daarom vertrouwen op U wie U naam kennen,want Gij hebt nooit verlaten wie U zoeken,o HERE.
Psalm 9 vers 11.
Een vriendelijke groet van Cornelis

Denkertje21

Berichtdoor Denkertje21 » 12 jun 2008 18:46

Wullimpie schreef:Ik moet zeggen dat ik blij ben dat ik die stap heb genomen, het is niet bij die ene verandering in mijn leven gebleven!!

Gaaf om te lezen! Als je nat wilt worden, moet je in de regen gaan staan toch? Echt, je merkt het zelf: juist in Zijn huis wordt heel rijk uitgedeeld. Natuurlijk gebeurt dat elders ook. Maar juist in de kerk is het een plek waar je samen komt rond die geweldige boodschap die door Zijn Geest tot je komt.

Ik had best wel eens geen zin. Maar ik ging dan toch en eerlijk gezegd was het juist dan altijd een voltreffer!

*|Scatie
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor *|Scatie » 12 jun 2008 18:51

Wij proberen zoveel mogelijk 2x te gaan. Gemiddeld werk ik wel 2 zondagen per maand, dan kan ik sowieso 's morgens niet en 's middags hangt het er net van af waar ik werk en hoe het gaat enzo. Maar als ik vrij ben gaan we 2x.
Ik moet mezelf ook wel eens motiveren en ik denk ook dat het een stukje gewoonte is. Maar gewoontes hoeven niet altijd verkeerd te zijn.
Ik ben altijd wel blij als ik in de kerk zit. De ene keer pik ik meer op dan de andere keer, maar het is altijd fijn om als gemeente samen te zijn, samen te bidden, samen te zingen tot Zijn eer.
Vaak geeft het je idd een oppepper voor de rest van de week.
Onze diensten zijn om 9.15 en 14.15. 'k Vind de tijden wel fijn zodat we de rest van de zondag ook nog even tijd voor elkaar hebben.

Saskia
Majoor
Majoor

Berichtdoor Saskia » 12 jun 2008 19:06

Zondags hebben we twee diensten, 's morgens van 09.00 - 12.00 en 's avonds van 18.00 - 20.00. Ook doordeweeks zijn er nog twee avonddiensten, een van een uur en een van twee uur.
Alles bij mekaar is dat best veel en ik ga dan ook echt niet naar alle diensten toe. Zeker omdat de diensten ook best lawaaierig zijn en ik ook gewoon behoefte heb aan stilte. Gemiddeld ga ik naar twee diensten per week (wat dan blijkbaar wel weer boven het gemiddelde in dit topic ligt :))

mw
Moderator

Berichtdoor mw » 12 jun 2008 19:39

Ik ga elke dienst dat ik kan. Als ik vrij ben, ga ik met alle plezier 2x naar mn eigen gemeente. Als ik werk kan ik helaas maar 1x en dan ga ik niet naar mn eigen gemeente(is dan te ver). Ook met alle plezier...

net als Denkertje al zei: op maandag kan ik er al naar uitkijken. In het huis van mijn Vader te zijn....Beter 1 dag in Zijn huis, dan 1000 elders...

Al ben ik moe, ik probeer toch echt te gaan. Al krijg ik niks mee van de preek, ik heb toch onder de zegenende handen gezeten.
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

Terug naar “Archief”